PDA

Se fuld version : Undgå licens !

-pirat4ever-
09-05-2004, 11:29 PM
TJa , i bund og grund handler "pirat" jo om KRONER , og jeg har set et andet indlæg, om en der spurte om licens var uretfærdigt fordi han kun brugte tv til computer.

Jeg kommer her med 3 forslag til "gratis lovlig licens"

1) Afbetal på en projektor. Det kan fås til en 200-250kr om måneden, og vælger du en projektor der ikke kan modtage antenne, ja så er der ingen licens og ginialt til computer. Næsten det samme som licensen.

2) Dit TV kan plumberes, kontakt din lokale radio/tv forhandler.

3) Gør som jeg. Min sambo har projektor, min kæreste har TV.

jaja, forslag 3 er lidt useriøs :D lidt sjov skal der være. Har du andre forslag til at undgå licens ?

ZuCkZ
09-06-2004, 02:09 PM
bare køb en stor PC-skærm og brug et TV-kort, og når så licensmanden muligvis kommer, så gem din fjernbetjening væk...

x_sharky
09-06-2004, 04:51 PM
bare køb en stor PC-skærm og brug et TV-kort, og når så licensmanden muligvis kommer, så gem din fjernbetjening væk...

Jeg har gjort det med at købe en projektor. Skønt. Men jeg har så godt nok ikke tv-kort endnu. Kan licensmanden ikke finde på at tjekke om der er et antennestik i kabelstikket i væggen og evt. bagpå pc'en ? Eller må han ikke gå så langt ?

Jeg ser bare nyheder online nu. Det er ganske ok kvali :-)

kiafa thyea
09-06-2004, 05:17 PM
når man har tv skal man betale licens og det kommer der osse på pc monitorer snart jeg kan med ro i sindet se tv og film på pcen da jeg betaler licens

x_sharky
09-06-2004, 07:10 PM
når man har tv skal man betale licens og det kommer der osse på pc monitorer snart jeg kan med ro i sindet se tv og film på pcen da jeg betaler licens

ikke pc monitorer. Loven siger at hvis man har en tv tuner skal man betale licens. Dette inkluderer også et evt. tv kort, video eller anden enhed med tv tuner. Men man skal ikke betale licens for at se tv på nettet, endnu.

-pirat4ever-
09-06-2004, 07:35 PM
Kan licensmanden ikke finde på at tjekke om der er et antennestik i kabelstikket i væggen og evt. bagpå pc'en ? Eller må han ikke gå så langt ?
Jo, men idien er at nogle folk kun har TV fordi en 32 tommer tv skærm er større end en 17 tommer skærm. Hvis du har kabel tv skal du jo betale licens.

man skal ikke betale licens for at se tv på nettet, endnu.
Nej, men TV2.dk begynder pt. på at lave abbodement på de tv udsendelser du vil se fra TV2.

x_sharky
09-06-2004, 08:55 PM
Jo, men idien er at nogle folk kun har TV fordi en 32 tommer tv skærm er større end en 17 tommer skærm. Hvis du har kabel tv skal du jo betale licens.

Nej man skal ej, for så ville jeg ikke kunne slippe for man kan åbenbart ikke helt slippe for at modtage nogle tv kanaler. Det er enten lille eller stor pakke hvor jeg bor, så jeg betaler alligevel for noget som jeg ikke bruger.

Nej, men TV2.dk begynder pt. på at lave abbodement på de tv udsendelser du vil se fra TV2.

Ja, det har jeg godt læst, så derfor overvejer jeg i stedet at købe et tv-kort til nyheder og være sortseer. Hvad er forskellen om man er pirat eller sortseer. Det hele er ude af trit med tiden. Licens var til dengang man ikke havde andre valg end DR. Nu burde DR være kodet og så kunne dem, som glædeligt betaler licens køber et kort, så de stadig kan se det!

Johannes
09-06-2004, 09:37 PM
Licens-smuthul!

Hvis man betaler radiolicens, hvilket er et væsentlig mindre beløb end fjernsyn, 1.055,00 contra 160,00 pr. halvår, slipper man for besøg af licensmafiaen.
Man kommer simpelthen til at stå opført som licensbetaler, og så gider de ikke bruge tid på een!

-pirat4ever-
09-06-2004, 11:52 PM
Nej man skal ej, for så ville jeg ikke kunne slippe for man kan åbenbart ikke helt slippe for at modtage nogle tv kanaler. Det er enten lille eller stor pakke hvor jeg bor, så jeg betaler alligevel for noget som jeg ikke bruger.

Din lejer, boligselvskab mm. MÅ IKKE tvinge dig til at modtage tv kanaler.
Hvem er det der er din lejer/udbyder ?

x_sharky
09-07-2004, 02:09 AM
Din lejer, boligselvskab mm. MÅ IKKE tvinge dig til at modtage tv kanaler.
Hvem er det der er din lejer/udbyder ?

Det er vidst ligemeget hvor jeg bor.

ZuCkZ
09-07-2004, 04:06 PM
Licens-smuthul!

Hvis man betaler radiolicens, hvilket er et væsentlig mindre beløb end fjernsyn, 1.055,00 contra 160,00 pr. halvår, slipper man for besøg af licensmafiaen.
Man kommer simpelthen til at stå opført som licensbetaler, og så gider de ikke bruge tid på een!

ja, det har jeg også hørt... jeg kender selv nogen, der gør det.

aL
10-09-2004, 12:04 PM
Man behøver jo heller ikke betale for Kabel-TV hvis man bor i hus (eller til leje i et).. Man skal bare afmelde kabel-tv. Derefter laver man sådan en trekantet nøgle, og så åbner man den lille grønne boks ude foran huset og tilslutter selv kabel-tv'et:)