Se fuld version : Mary, laver hun ikke en skid?
VinZenZo
09-05-2004, 10:14 PM
Mary, Danmarks kronprinsesse, laver i følge den australske avis The Australian ingenting andet end at tage på ferie sammen med Frederik, skriver eb.dk (http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=261753)
Er det i orden, at Mary og Frederik årligt modtager så mange penge af den danske statskasse og samtidigt får rejser i hoved og r*v?
Personligt synes jeg det er iorden, men alligevel ikke. På deres ture rundt omkring i Danmark får de promoveret Danmark på den bedst mulige måde, men man kan også vende den og spørge sig selv: "Er der ikke for meget rejseri?" - Hvad synes Du?
PackedManiac
09-05-2004, 10:41 PM
Er ikke selv royalist, er imod monarkiet, så det er let for mig - nej!.
-pirat4ever-
09-05-2004, 11:33 PM
Kongehuset SKAL dokumentere deres brug.
Kongehuset SKAL have fjernet deres "imunitet". Hvorfor skal de kunne køre for stærk uden at kunne få bøde?
Kongehuset SKAL ikke være hævet over den almene befolkning.
SÅ at Mary får danske kroner og ikke laver en skid ?
NEJ, væk med hende.
Thomas
09-06-2004, 08:59 AM
Jeg ved faktisk ikke, hvad jeg selv synes om det.
Jeg så et program om penge til de kongelige. Det er jo faktisk ikke EKSTREMT mange penge de får. Frede får 5.4 millioner om året.. Deraf skal han give 2 millioner til Mary.
Desuden betaler de selv for alle deres rejser ;) Det var nemlig det største spørgsmål i programmet!
ZuCkZ
09-06-2004, 02:12 PM
Jeg så et program om penge til de kongelige. Det er jo faktisk ikke EKSTREMT mange penge de får. Frede får 5.4 millioner om året.. Deraf skal han give 2 millioner til Mary.
Desuden betaler de selv for alle deres rejser ;) Det var nemlig det største spørgsmål i programmet!
pengene retfærdiggøres jo ved, at det laver reklame for Danmark. Hvis vi kigger på, hvad så mange andre ting koster, så er det vil heller ikke så galt....
Thomas
09-06-2004, 02:18 PM
pengene retfærdiggøres jo ved, at det laver reklame for Danmark. Hvis vi kigger på, hvad så mange andre ting koster, så er det vil heller ikke så galt....
Nej, overhovedet ikke. Jeg har personligt ikke noget imod de får penge af staten. Vi skal bare være glade for vi har så godt et kongehus som vi har.. For vores kongehus er i det mindste til at snakke med og ikke så "snobbede" og "oppustede" som i andre lande ;)
Khain
09-06-2004, 04:33 PM
hvis man læser børsen en gang imellem, publicere de delvist nogle estimater for hvor meget kongehuset tjener ekstra ind til DK i form af mersalg og reklame... lad os bare sige at de har tjent deres timeløn ind for de næste hundrede år...
Share_Khan
09-06-2004, 05:32 PM
- - - - Besked fjernet - - - -
Kender i det, når man glemmer, at man er ligeglad med noget?
...tilbage til pirat snakken!
kiafa thyea
09-06-2004, 08:46 PM
Jeg synes da at vores allesammens arbejdende museum, skal tjekke deres kalender og indse at vi lever i 2004 hvor de ingen berettigelse har, andet end at levere underholdning til dk's pensionister. Bare ideen om at man skal arve sit embede...
Hvis de tjener så mange kroner hjem til dk, hvad så med at lade dk's virksomheder sponsere dem? Mon ikk' Mærsk er klar med en Mærsk t-shirt og en pose penge?
Og hvis de er så stort et aktiv, hvad så med at lave endnu et kongehus? Så kan de tjene dobbelt så mange penge hjem til dk. (Og når nu de penge er det eneste argument for at beholde dem, er det ikke en fallit erklæring i sig selv?)
hmmmm uden kongehuset så ville der ikke være en grundlov vel uden kongehuset ville vi have en magtgal præsident(ref bush) så hvis jeg havde valget mellem en president eller kongehuset havde jeg valgt kongehuset helt klart da de representerer danmark bedre ned en president og pengeglade forretningsmen så jeg tager hatten af for kongehuset og foresten mary har et arbejde hun skal starte på når de har overstået de formelle hun skal arbejde i en børnehave (har lest det i bt og eb for et stk tid siden) så hun har da et arbejde bare på specielle privilegier og det at være kongelig er 24 timers arbejde man har altså ikke fri med mindre man er indefor slottest 4 vægge uden at man har besøg og de har mange forpligtelse vi andre ikke hører om bare det de er på ferie er et arbejde for dem den eneste tid de har er sådan set nætterne de har fri og kan være private.....
jeg ville ikke skifte mit liv ud som det er nu med et kongeligt liv jeg ville blive skizofren bare at have den opgave og være kongelig så hatten af for de kongelige der kan modstå det psykiske press så hvis de havde fultidsarbejde ville hele den kongelige familie ligge indlagt på den lukkede ,og med de ledere vi har i dag og de partier vi har idag ville ikke kunne magte den opgave de kongelige har så der er intet alternativt til monarkiet ....
husk nu det er det danske monarki der er stamfader til alle monarkier rundt om i verden så vær stolte af dem
IWillRipYou
09-19-2004, 01:25 AM
Som det lige er blevet sagt får kongehuset en sum penge om året som ved første øjekast virker overdrevet meget...
Men man skal huske at de tjener deres løn MANGE GANGE ind igen ved som det osse blev sagt, reklame og mersalg for Danmark...
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.