Se fuld version : Ulovligt at hente 'deadline' ned på sin hdd?
VinZenZo
09-05-2004, 09:59 PM
Jeg fandt lige afsnittet af deadline på nettet (via piratgruppen.org) hvor PG og formanden for KODA var inde og snakke lidt. Det er lavet som en .asx hvad betyder at man kun kan se det over nettet. Så er mit spørgsmål: Er det lovligt for mig at hente det ned på min computer så jeg kan se det til en hver tid uden at skulle hente det? :o
Thomas
09-06-2004, 08:39 AM
Er bange for det er ulovligt så længe du ikke har fået tilladelse fra Danmarks Radio :)
VinZenZo
09-06-2004, 01:41 PM
Er bange for det er ulovligt så længe du ikke har fået tilladelse fra Danmarks Radio :)
Er du sikker på dette?
Thomas
09-06-2004, 01:46 PM
Er du sikker på dette?
Jeg kan sige det på en anden måde..
Grunden til at man ikke må downloade fx musik, film, spil, osv. på nettet er at der ikke er givet tilladelse til det - logisk nok.
Du betaler licens for at kunne se tv.
Når du downloader fx "Deadline" betaler du ikke licens for lige præcis dét program. Du bryder ophavsrettigheden, som DR er i besiddelse af, da det er deres program.
Hvis dette var lovligt, kunne jeg jo egentlig bare stille en tv-server med DR op og lade alle folk bruge den konstant, så de slap for at betale licens :)
Og ja, jeg er ret sikker på det ;)
ZuCkZ
09-06-2004, 02:08 PM
hvis du kunne downloade det , kunne du jo sikkert også downloade musikvideoer fra boogie....
ZuCkZ
09-06-2004, 02:13 PM
dobbelt post goddammit....
Suxor
09-06-2004, 04:27 PM
Man kan sagtens hente musikcideoer fra boogie og deadline - zuckz, det er ikke det der er spørgsmålet. Svaret på spørgsmålet er desuden at det må du ikke
imported_admin
09-07-2004, 12:50 PM
Man må vist ikke optage streaming. Men vi har en guide til hvordan man gør i guidesektionen.
Det er et eksemple på hvordan ting man før kunne gøre uden problemer (VHS), nu bliver gjort sværere og sværere gennem DRM.
World Intelectual Property Organisation WIPO, forhandler fortiden om en traktat der skal udvide broadcasternes rettigheder endnu mere. Denne traktat kombineret med effektiv DRM har til hensigt at gøre det umuligt at optage radio og fjernsyni fremtiden mod senderens ønske.
Men der er ikke rigtig nogen der fatter hvad der er ved at ske.
Camilo
Piratgruppen
VinZenZo
09-07-2004, 02:01 PM
Jeg har et program der hedder Stream Down som der meget smart kan hente det .asx viser ned på ens harddisk som .mpg, .avi etc.
Nu har jeg så et nyt spørgsmål, kan DR eller andre så se at jeg henter det ned på min computer og ikke bare lige ser det igennem .asx uden at gemme det på min pc igennem Stream Down?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.