PDA

Se fuld version : Overnet Spyware advarsel

Illuminaris
09-05-2004, 10:31 AM
Hej Alle

Syntes jeg ville advare folk og fæ om, at den nye overnet der nu hedder Edonkey har et ( Muligvis flere ) spywareprogrammer.

Det værste af dem hedder webhancer - søg på nettet og skaf en guide til afinstalleringen af dette program, ellers lukker det for internetforbindelsen til jeres computer.

MvH
Illuminaris

VinZenZo
09-05-2004, 12:05 PM
Fjerner ad-aware ikke sådan noget? :)

Mindprobe
09-05-2004, 12:33 PM
Læs evt. her (http://forum.overnet.com/viewtopic.php?t=68234&sid=18c711a4f5045caaafcf3488e85b3a50)

Personligt tror jeg at problemet lige så vel, ligger i de bannere der følger med programmet, så kan man jo diskutere, hvor smart det er, ikke at tjekke dem først.

Jeg har selv investeret i den pro version (fjerner reklamerne, that's it) for ca. 2½ år siden, og har aldrig set skyggen af spyware, i forbindelse med hverken Overnet eller eDonkey.

migmigmig
09-05-2004, 06:49 PM
Hej Alle

Syntes jeg ville advare folk og fæ om, at den nye overnet der nu hedder Edonkey har et ( Muligvis flere ) spywareprogrammer.

Det værste af dem hedder webhancer - søg på nettet og skaf en guide til afinstalleringen af dette program, ellers lukker det for internetforbindelsen til jeres computer.

MvH
Illuminaris

Hvor er dine beviser henne??? Hvordan kan du vide, at du ikke har fået det et andet sted fra??

En installation af eDonkey v1.0 indeholder ikke spyware. Der er dog adware, som man kan fravælge under installationen. Dette er et velkendt faktum.

Hvis du har beviser, så er det en sensation, som du bør vidrebringe i et international forum.

Overnet indeholder ikke spyware.

-pirat4ever-
09-07-2004, 09:27 AM
Selvom du slår de ad-aware fra, kan disse blive instaleret aligevel.

Det er ikke edonkeys skyld, men en fejl der kan ske i XP.

tonib951
09-07-2004, 10:22 AM
Bliv Fri For Spywareprogrammer

1 Afinsttalere eDonkey, overnet, Edonkey
2 Rense med Adaware, Pest Patrol, SpyBot, CWShredder og hijackthis.
3 Installere eMule.
4 Hvis det er XP's skyld afinstillere og instal W2K, det fylder også mindre.

OBS W2k er på Mulen.

Result smooth downloading uden snavs.

Mindprobe
09-07-2004, 12:18 PM
Result smooth downloading uden snavs.

Det vil der sikkert være delte meninger om, herfra og til tiden stopper :roll:

Skal vi ikke stoppe en evt. klientkrig, før den for alvor tager fat !?

Det tjener ikke noget formål.

tonib951
09-07-2004, 01:19 PM
Se'følig kan der vær delte meninger om de forskelig klienter.

Men siden jeg har gået over til eMule, har jeg installede flere versioner uden en skygge af en banner, adware eller spyware.

Derved syns jeg at det var nogen nyttige info til at kom med.

Se'følig kan der altid vær delte meninger om hvad er nyttige.