Se fuld version : Kald mig bare newb
Igzaw
09-05-2004, 12:57 AM
Som overskriften siger, kald mig bare newb, men hvordan finder APG egentlig ud af om ham der deler diverse ting på oDC/DC++ er dansker?
For at komme ind på diverse hubs skal man som regl dele et eller andet, hvad deler egentlig APG for at komme ind på diverse hubs?
Suxor
09-05-2004, 12:11 PM
Hmm, hvad de deler ? Vel en masse fake files eller sådan noget. Screendumps evt. ?
Igzaw
09-05-2004, 03:55 PM
Ja, men hvis personen kun deler f. eks. mp3'er hvordan ved de så at det er en dansker og ikke en englænder?
man kan ud fra så godt som alle ip'er afgøre hvilket land ejeren er i. Det kan man ud fra det faktum at IP-ranges (serier af ip'er) er ejet af nationale isp'er (internet udbydere) og der findes lister der giver alle mulighed for at slå dette ejerskab op og bekræfte nationaliteten.
BaD TaSTe
09-06-2004, 09:30 AM
Ja på DC++ er din IP opgivet så alle der kan se dit nick derinde også kan se din IP. Og via en IP søger som APG bruger, der kan de se hvor du bor.
APG søger efter danske mp3 sange, og har derved nemt ved at finde frem til danskere.
Måske har de snakket med ham som har lavet DC++, og tvunget ham til at lade overvåge hele netværket plus hubs hvis de lader vær med at sagsøge ham....hvem ved. Og eftersom de ikke har særlig meget andet at give sig til af fornuftige ting som det ser ud til, så kan de vel finde på alle mulige metoder!
der er også nogle klienter, der skriver lande-kode foran IP'en... så hvis de har den, så er det næsten for nemt for dem at finde noget...
så hvis de bare søger på FX. nick og jay... så kommer der vel en del resultater... så er det bare at trykke Download. og hvis der så står DK, så er det bare at skrive IP'en, Hub navnet, og ens nick ned... så har de dig...
piraz
09-07-2004, 06:39 PM
Ja på DC++ er din IP opgivet så alle der kan se dit nick derinde også kan se din IP. Og via en IP søger som APG bruger, der kan de se hvor du bor.
Via din udbyder kan de få oplyst hvor du bor.
Måske har de snakket med ham som har lavet DC++, og tvunget ham til at lade overvåge hele netværket plus hubs hvis de lader vær med at sagsøge ham....hvem ved.
Og måske har de en aftale med Echelon, CIA, KGB og Marsboerne (Shh de kommer!) om at de skal bruge al' deres tid på at overvåge dig! :shock:
Det kan godt betale sig at undersøge et emne før man kaster om sig med konspirationsteorier. DC++ er Open Source under GNU GPL og alle har lov til at se koden, derfor ville det nok være svært at liste et "APG overvågningsmodul" ind i programmet.
VinZenZo
09-07-2004, 07:47 PM
For at komme ind på diverse hubs skal man som regl dele et eller andet, hvad deler egentlig APG for at komme ind på diverse hubs?
Vel alt muligt lort der ikke er ophavsret på, lige fra billeder af heste til film med intet på.
Hmm, hvad de deler ? Vel en masse fake files eller sådan noget. Screendumps evt. ?
Mon ikke de har nok af dem :)
BaD TaSTe
09-07-2004, 08:48 PM
Piraz:
Måske har de snakket med ham som har lavet DC++, og tvunget ham til at lade overvåge hele netværket plus hubs hvis de lader vær med at sagsøge ham....hvem ved. <-- er hvad jeg kan tro...og har hørt, men ved det ikke med sikkerhed!
Desuden får de ikke lov til at få oplysninger via brugernes udbydere. De har deres eget program hvis du har fulgt lidt med!
piraz
09-07-2004, 09:04 PM
Piraz:
Måske har de snakket med ham som har lavet DC++, og tvunget ham til at lade overvåge hele netværket plus hubs hvis de lader vær med at sagsøge ham....hvem ved. <-- er hvad jeg kan tro...og har hørt, men ved det ikke med sikkerhed!
Men det er jo derfor jeg skriver at det ikke kan lade sig gøre, alle har mulighed for at kigge i kildekoden og derfor er det helt usansynligt at APG har smuglet et "overvågningsmodul" ind i det.
Desuden får de ikke lov til at få oplysninger via brugernes udbydere. De har deres eget program hvis du har fulgt lidt med!
Ja, ja, jeg har da fulgt med. Som dokumentation så se evt:
http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=17083
Caines
09-07-2004, 10:28 PM
Jeg kan kun anbefale at bruge private hubs. Ikke fordi man er 100% sikker, men i private hubs, skal man da i det mindste godkendes af nogle andre først og på den måde kan man håbe på at ingen fra APG bliver lukket ind.
Private hubs er bedst, men hubs med meget specifik share og gode aktive OPs er næsten lige så godt, i og med at APG ikke har lov til selv at dele ulovligt for at komme derind (de er jo ikke politiet).
- 0/7/13 -
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.