PDA

Se fuld version : Online gaming!

David O.
09-04-2004, 08:35 PM
Hej alle sammen!

Har for et stykke tid siden været ude og invistere i en Belkin router. Den virker også fint, men det laver udfald. Mærker det dog kun når jeg spiller over nettet, men jeg kan også se det når jeg taster "ping 192.168.2.1 -t" i min kommandopromt. Har opdateret min firmware, og har slået firewallen fra, men det har ikke fjernet mit problem.

Mit spørgsmål er så om der skal åbnes en bestemt port, når jeg f.eks. skal spille counter-strike condition zero over nettet?

På forhånd tak,

Nic0
09-06-2004, 04:25 PM
prøv at sætte din pc over på DMZ nettet, så har alle porte åben til din pc.
og se om det giver nogle forskel.
lyder mystisk hvis du får pakketab eller høje pingtider når du pinger routeren.
hvad med firewall på din pc? er den deaktiveret ?

VinZenZo
09-06-2004, 05:44 PM
Mit spørgsmål er så om der skal åbnes en bestemt port, når jeg f.eks. skal spille counter-strike condition zero over nettet?

Skulle du så gerne ikke...

David O.
09-06-2004, 08:38 PM
Jeg har ikke noget firewall kørende på min maskine. Har opdateret min firewall og har også slået den indbyggede firewall i XP fra. Mine pakketab sker med præcis samme mellemrum.

Men jeg vil lige prøve dit forslag

Nic0
09-07-2004, 12:32 AM
har du prøvet med en anden computer, er pakketabet det samme ?
hvis det viser sig at være det, kan det godt være din router der ikke køre optimal, hvis det er tilfældet, så få den byttet

David O.
09-07-2004, 07:29 AM
Pakketabet er det samme på min anden computer. Kan nok ikke få den byttet da min far har været så elskværdig at smide pakken ud! Og jeg har heller ikke nogle bon. Desuden bytter de bare ikke tingene, de bliver sendt ind i 14dage til reperation, og så lang tid vil jeg ikke kunne undgå min router.

Men en af mine bekendte har præcis det samme problem, så det kunne jo også være noget opsætning. Jeg lagde f.eks. mærke til at mine pakketab skete med 4gange så meget mellemrum da jeg slog min firewall i xp fra!

Nic0
09-07-2004, 12:37 PM
det er helt bestemt noget med routeren at gøre, er det samme mærke din kammi har ?
ja 14 dage for en rep. er meget normalt.. og hvis i har smidt bonen væk, er der næsten ikke andre udvej..
kan næsten ikke forstille mig at det er noget med opsætning af routeren.
især hvis du har firmware opdateret den, så burde det i hvert fald ikke være noget problem.

jon1ya
09-21-2004, 09:48 AM
Hej med dig.

Hvis du er stensikker på den er gal med routeren, så prøv en lille firmware opdatering. Det kan somregel løse mange problemer, for uden det giver det sandsynligvis også routeren flere funktioner og muligheder.

Hvis du ved hvilken router du har, så kan du med en lille smule google søgning finder ud af, hvordan du opdaterer firmwaren på den.

clawhammer
09-21-2004, 10:31 AM
ang routere.
1. du SKAL kun åbne porte ved hosting af game, vt mm, samt nogle dl progs eks. oDC så de andre kan komme ind på dig og du ikke sidder i pasiv mode.
2. husk at slå firewallen fra da routerens firewall sucks 2tm
3. når alt det er gjort så gennemgår du indstillingerne for din router efter alt dette så er der ikke andet at sige en happy gaming. pm mig hvis du får probs.

DrLotto
09-21-2004, 10:42 AM
Har du prøvet og smide en firmware i af ældre dato?

Og prøvet at fjerne event switch'e, prøve med andre kabler?
Jeg ved godt at det lyder underligt, men jeg havde et ligende problem, hvor jeg mistænkte min Cisco router for at have pakketab på eth0, men det viste sig at være det netkabel der går fra routeren til serveren, som havde fået sig en lille skade.

Så prøv lige at se efter det inden du smider routeren tilbage i hovedet på dem i butikken.

Har du prøvet og snakke med dem i butikken om det? Det kan jo være at de er flinke og vil låne dig en anden router? ellers kan du i værste tilfælde selv smide en af maskinerne til at være router for de andre maskiner. (maskinen kan sagtens bruges samtidig)