PDA

Se fuld version : hvad er der i vejen med anonyme fildelings tjenster

CODAY
09-04-2004, 04:57 PM
hvad er der i vejen med dem. i siger hele tiden at de ikke er gode i nu.

er der ingen programmer der er gode?
hvad kan i anbefale mig?

BlackTiger
10-26-2004, 02:37 PM
Nu er jeg langt fra ekspert på anonym fildeling, men som jeg har forstået det er problemmet idag at vi har for langsomt internet til at det skal kunne virke ordenligt.

I dag foregår jo al fildeling som sagt ved at du finder nogle computere som har den fil du gerne vil have, og så sender de filen til dig. Problemmet er jo bare at du aldrig vil kunne skjule at computer A sender noget til computer B, og sidder APG ved enter A eller B, kan de jo se at du måske har gang i noget ulovligt.
En måde at lave anonym fildeling kunne derimod være. I stdet for at din computer råber ud på netværket: "Hvem har denne her fil" så spørger den kun sin "nabo". Hvis naboen har filen, sender han den tilbage, men og har han den ikke, spørger han igen sin nabo, som igen spørger sin nabo osv. Når der så endelig er en computer som har filen, sendes den tilbage gennem hele rækken.
Denne måde at fildele på er i praksis anonymt for hvis APG henter/sender en fil til dig kan de jo umuligt vide om det er dig som ligger inde/henter filen, eller om du kun er en uskyldig "nabo" som overfører nogle tilfældige bits (for man vil næppe overføre hele filer, men sandsynligvis kun "dele" af filer, som man allerede gør idag) til en anden nabo.

Men tilbage til emnet :) Som du nok kan regne ud kræver denne form for fildeling enorme internethastigheder, for hvis en fil skal passere gennem 100 personer for at komme frem, vil hastigheden jo kun blive 1/100 af hvad den er idag.