Se fuld version : Det gode gamle
Anonym
09-02-2004, 07:35 PM
FORMAT C:
Så burde du være sikker
VinZenZo
09-02-2004, 07:59 PM
Eller slette alt ulovligt man har på sin pc, det du mener?
ZuCkZ
09-02-2004, 08:24 PM
ja, uddyb hvad du mener Hr. Anonym!
-pirat4ever-
09-02-2004, 09:32 PM
HIHI, at formatere hjælper intet.
Hvis du formatere en harddisk, kan du når den når 99%, trykke reboot og alt dataen er der endu.
Hvorfor ? ved jeg ikke, men har prøvet det på gode gamle dos :D
Brug et eraser værktøj i steden.
ahave
09-02-2004, 11:06 PM
Selv hvis man lader den fortsætte til 100%, er det ufatteligt nemt at genskabe data. Jeg ville bestemt, som -pirat4ever- foreslår bruge et værktøj til at fjerne sporene. Alternativt kan man også formatere disken og bagefter fylde den helt med filer og så slette dem igen. Så er der ikke noget at komme efter.
flaGG
09-03-2004, 08:12 AM
Man kan ikke nå at bruge hverken shredders/erasers eller simpel formattering. Hvad med alle de data i har på optiske medier (cd/dvd)?
en panik knap tilsluttet nogle sindrige konstruktioner ville nok være mere passende :lol:
-pirat4ever-
09-03-2004, 08:51 AM
Så bør i se vidion "fogheden kommer" på www.area42.dk (http://www.area42.dk/film.asp). Der er en der både har sjyts og SelfDestruct.
Altså, hvis jeg havde mande ting, vil jeg brænde dem på DVDr (4.5Gb), på den måde er det få DVDr at knække hvis de banker på.
MEN, det er jo hovedesaglig MP3 der giver bøder (40kr stk eller 100kr albummet), så hvis du er smart er det dem du først og fremmest har på DVD.
Eraser : (freeware) http://www.download.com/Eraser/3000-2092-10231813.html?tag=lst-0-7
Khain
09-03-2004, 12:24 PM
man kan også bare pille harddisken ud og smide den ind til naboen....
ellers gemme den i køkkenskabet.
det er da vist ikke en reel ransagningskendelse de har, kun en tilladelse til at beslaglægge it-udstyr?????
Anonym
09-05-2004, 12:39 AM
Selvfølgelig er det ikke nok med format c: en stor magnet så er den hjemme.. LoL Holder mig nok til en tools der kan fjerne alt data sikkert.
ZuCkZ
09-05-2004, 10:22 AM
ja, brug partition Magic eller lign. program...
jadetmig
09-05-2004, 02:28 PM
Der findes firmaer der kan genskabe data på en harddisk der er sat ild til osv..
ZuCkZ
09-05-2004, 03:53 PM
Der findes firmaer der kan genskabe data på en harddisk der er sat ild til osv..
Hvad med nogle, der er blevet brændt, skudt, tisset og hoppet på???? :lol: :lol:
Suxor
09-05-2004, 05:36 PM
De vil stadig kunne finde info.
Hvis man vil være sikker, så skal skiven smeltes helt.
ZuCkZ
09-05-2004, 06:41 PM
De vil stadig kunne finde info.
Hvis man vil være sikker, så skal skiven smeltes helt.
så... hvis APG kommer, skal man altså bare putten den ind i microovnen????
Christian
09-05-2004, 06:52 PM
Elektromagneter er den ENESTE form for metode til at slette en harddisk 110%.
Jeg har planer om at bygge én stor elektromagnet rundt om mine harddiske, og ved et klik af en knap, begynder magneten er smadre alt data på alle diskene. Det sker ca. ved et par sekunder.
ZuCkZ
09-05-2004, 08:39 PM
Jeg har planer om at bygge én stor elektromagnet rundt om mine harddiske, og ved et klik af en knap, begynder magneten er smadre alt data på alle diskene. Det sker ca. ved et par sekunder.
det ville ikke være rart, at ved et uheld at komme til at trykke på den knap....
Suxor
09-05-2004, 09:57 PM
ZuCkZ er ikke sikker på at microbøljeovnen er sikker/kan svare sig. Magneter eller en vulkan. Så er du på den sikre side
ZuCkZ
09-05-2004, 09:59 PM
hvis ikke de kan læse harddisken med det samme, giver de sikker op alligevel..
Suxor
09-05-2004, 10:02 PM
Det er da ikke sikkert ? Hvis de tror du deler 500GB skal du nok være sikker på de(APG) vil gå langt for at få dig knaldet.
Khain
09-05-2004, 11:42 PM
hvad med en skærebrænder til rustfritstål? jeg kan få fat på en på under et døgn.... (fuld lovligt vel og mærker)
imported_admin
09-06-2004, 09:52 AM
Vi arbejder på en guide: Beskyt dig mod APG. Der vil vi anbefale at kryptere dele af harddisken. Så undgår du at smadre dine data.
Camilo
Thomas
09-06-2004, 10:55 AM
Det er vist ikke helt rigtigt, det du siger.
Behøver bestemt ikke være en elektromagnet. Slet ikke.
Du kan nemt bruge en helt alminde magnet, du kan købe i Brugsen :) Det er 110% det samme.
Christian
09-06-2004, 04:14 PM
Det er vist ikke helt rigtigt, det du siger. Behøver bestemt ikke være en elektromagnet. Slet ikke.
Du kan nemt bruge en helt alminde magnet, du kan købe i Brugsen :) Det er 110% det samme.
Jeg er nu rimelig sikker i hvad jeg siger, men på den anden side kan man godt benytte en almindelig magnet fra Brugsen, men effekten som den almindelige magnet udsender sat i forhold til en elekromagnet, er markant. En gammeldags magnet er fin, men det ville i teorien tager et par minutter, ikke for at tale om x-antal timer, for at pladerne i harddisken er gjort neutale.
Elektromagnet (et par sekunder, max et par minutter) vs. standard Brug's magnet (et par timer).
Ergo, det var delvist korrekt det jeg sagde, men når det drejer sig om tid når fogeden banker på døren, tror jeg ikke man ville sige: "kom tilbage om et par timer", vel :wink:
Thomas
09-06-2004, 04:18 PM
Jeg er nu rimelig sikker i hvad jeg siger, men på den anden side kan man godt benytte en almindelig magnet fra Brugsen, men effekten som den almindelige magnet udsender sat i forhold til en elekromagnet, er markant. En gammeldags magnet er fin, men det ville i teorien tager et par minutter, ikke for at tale om x-antal timer, for at pladerne i harddisken er gjort neutale.
Elektromagnet (et par sekunder, max et par minutter) vs. standard Brug's magnet (et par timer).
Ergo, det var delvist korrekt det jeg sagde, men når det drejer sig om tid når fogeden banker på døren, tror jeg ikke man ville sige: "kom tilbage om et par timer", vel :wink:
Meen, tror nu aldrig det kommer så vidt at jeg skal til at bruge magneter :) Er man pirat, skal man også være det ordentligt og ikke trække sig tilbage når konsekvensen engang kommer :wink:
ZuCkZ
09-06-2004, 04:35 PM
jeg har hørt om et program, der krævede en kode hver gang det startede op. Hvis koden var forkert eller ikke blev indtasted ville harddiskene blive låst. (Man ville ikke kunne se noget felt, der hvor mang skriver koden. Den ville være usynlig)
Thomas
09-06-2004, 04:58 PM
jeg har hørt om et program, der krævede en kode hver gang det startede op. Hvis koden var forkert eller ikke blev indtasted ville harddiskene blive låst. (Man ville ikke kunne se noget felt, der hvor mang skriver koden. Den ville være usynlig)
Det hjælper jo ikke noget, når dataene stadig ligger på harddisken.
ZuCkZ
09-06-2004, 05:25 PM
Det hjælper jo ikke noget, når dataene stadig ligger på harddisken.
de ville være blevet krypteret, og jeg tror ikke Fogdeden/APG har så godt udstyr igen... de skal jo finde filerne på stedet.
-pirat4ever-
09-06-2004, 07:37 PM
En lille atombombe vil klare problemet.
Du kan sikkert få en på ebay.. :lol: :lol:
Tror aldrig man kan slette dataen 100%. Men man kan gøre det så svært som muligt :twisted:
Suxor
09-06-2004, 07:40 PM
pirat4ever, det kan man jo godt ? Hvis man bare er klar på at miste harddiscen...
-pirat4ever-
09-06-2004, 11:56 PM
hvad mener du ?
Suxor
09-07-2004, 12:02 AM
Smelt den.
piraz
09-07-2004, 08:16 PM
Læs denne guide:
http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=90
Der er både info om kryptering og "wiping"
anarki
09-08-2004, 02:19 AM
Christian> You'r lame..
Måske en lille guide ville være på sin plads :wink:
Christian
09-08-2004, 08:25 AM
Christian> You'r lame..
Måske en lille guide ville være på sin plads :wink:
Øhhh, en guide? Hvordan man bygger sin egen elektromagnet, i så fald, hvis jeg var dig, ville jeg følge bedre med i fysiktimerne i folkeskolen makker :wink:
**WP**
09-09-2004, 03:14 AM
Jeg er den lykkelige ejer af 3 små papkasser fra DSB, som er kan slette alle data fra en HDD, hvad der er i kasserne ved jeg ikke. Men de kan smelte en jernbaneskinne over.
Man sætter ild til kassen og går et godt stykke væk, og den vil smelte den eller de HDD man har lagt under.
Har prøvet med en gammel HDD, og der var stort set kun et huld i græsplænen tilbage. Og det er trodsalt noget billiger at brænde 8 diske af 2000 Kr af, end at skulle betale en lille mil 8) for at ha et par stykker musik liggende. :lol:
piraz
09-09-2004, 11:09 AM
Jeg er den lykkelige ejer af 3 små papkasser fra DSB, som er kan slette alle data fra en HDD, hvad der er i kasserne ved jeg ikke. Men de kan smelte en jernbaneskinne over.
Man sætter ild til kassen og går et godt stykke væk, og den vil smelte den eller de HDD man har lagt under.
Hmm, det lyder sjov, hvor har du de kasser fra? :twisted:
Er der desuden nogen som ved om en elektromagnet ikke også ødelægger andre dele af hardwaren? :?:
**WP**
09-09-2004, 02:29 PM
:lol: :lol: DSB :lol: :lol:
Har en kammerpirat der arbejder ved DSB
Christian
09-09-2004, 02:38 PM
Har prøvet med en gammel HDD, og der var stort set kun et huld i græsplænen tilbage. Og det er trodsalt noget billiger at brænde 8 diske af 2000 Kr af, end at skulle betale en lille mil 8) for at ha et par stykker musik liggende. :lol:
Det er sikkert "termit plasma", for hvis man smider sådan en granat på en skib smelter det et godt stykke igennem skroget og kan sænke skidtet.
Christian
09-09-2004, 02:39 PM
Er der desuden nogen som ved om en elektromagnet ikke også ødelægger andre dele af hardwaren? :?:
I teorien burde ingen anden hardware påvirkes.
Infant Prodigy
09-11-2004, 06:11 PM
en "sikker" vinder er at man altid har en hammer og et par 7-tommersøm liggende ved siden af den externe hdd hvor alle ens copyrightbeskyttede filer ligger. Så tar det ca 10 sek at destruere den...
IP / PG
Athas
09-11-2004, 06:54 PM
I teorien burde ingen anden hardware påvirkes.
I modsætning til almindelig overbevisning kan du ikke bare ødelægge en harddisk med en almindelig køleskabsmagnet, du skal næsten altid bruge en heavy-duty industrimagnet, i alle tilfælde en magnet der er så stærk at den snildt kunne rive et par kredsløb af dine printkort.
komas
11-01-2004, 09:26 PM
jeg har hørt at sandpapir også skulle være godt...
Jowls
11-02-2004, 01:17 AM
I modsætning til almindelig overbevisning kan du ikke bare ødelægge en harddisk med en almindelig køleskabsmagnet, du skal næsten altid bruge en heavy-duty industrimagnet, i alle tilfælde en magnet der er så stærk at den snildt kunne rive et par kredsløb af dine printkort.
Den magnet skal være så "heavy" at den vil være umulig at have stående i praksis i et privat hjem. Det magnetiske materiale i en moderne disk har en ekstraordinær høj magnetisk koercitivitet - ellers ville det jo ikke være muligt at lagre data så tæt som man gør uden at få problemer med en indbydes påvirkning af de enkelte bits ( pga. den superparamagnetiske effekt).
Det hjælper hvis man skiller disken ad så pladerne ikke er afskærmede af harddiskens kabinet og kan komme tættere på elektromagneten. Hvis man varmer disken op til en 60-70 grader er det endnu bedre. Dog stadig ikke optimalt.
Thermit - som også blev foreslået - er et yderst effektivt middel til at brænde ting af med. Dog er det lidt dramatisk at fyre sådan noget stads af inde i huset, synes jeg. Helt bortset fra det faktum at man ikke blot får forvandlet sin elskede PC til en bunke ulmende slagger, men også har en pæn chance for at båle hele hytten af ved samme lejlighed.
Der var en diskussion om netop dette emne på Frost for et stykke tid siden, og den bedste løsning som fremkom var at sprøjte et kraftigt organisk opløsningsmiddel ind i den kørende disk med en kanyle. Dette gøres nemt uden at åbne disken via et af de små trykudligningshuller som alle harddiske har.
Jeg husker ikke lige hvilket opløsningsmiddel som var optimalt, men eftersom disken roterer med over 7000 omdrejninger i minuttet vil det blive pisket så effektivt rundt, at næsten alt kan bruges - bare det kan opløse bondingsmaterialet.
Metoden er ekstra smart fordi den er nem at automatisere med en lille elektrisk pumpe og en kontakt. Desuden dræber den ikke hele PC'en, men kun disken.
Jeg vil dog foreslå kryptering, med mindre man ligefrem ligger inde med militære hemmeligheder. Det skulle overraske mig meget hvis APG gad at bruge ressourcer på at knække en krypteret disk blot for at få has på en enkelt pirat.
Bitforstyrret
11-02-2004, 01:13 PM
Der er rigtig mange muligheder for at destruere en Harddisk...
Køre den over med en bil.
Smide den i en spand vand.. med strøm på
Sætte 220 volt på 12 volt indgangen m.m.
Men hvorfor..??
Hvis man har tid til at skam-smadre sit dyrt indkøbte EDB udstyr har man vel forpokker også mulighed for at få den gemt et sikkert sted..
Af de utallige fordele ved ikke at ødelægge sine ting skal lige nævnes:
-Alle ens data er der endnu når stormen er redet af.
-Man slipper for at skulle give penge for nyt udstyr.
-Man slipper at føle sig paranoid imens man kogevasker sin HDD hvorefter man desperat forsøger at skylle den ud i WC'et
-Værn om miliøet ved ikke at fremstille mere elektronikskrot end højst nødvendigt
Jowls
11-02-2004, 02:38 PM
Der er rigtig mange muligheder for at destruere en Harddisk...
Køre den over med en bil.
Smide den i en spand vand.. med strøm på
Sætte 220 volt på 12 volt indgangen m.m.
Sorry - Ingen af dine forslag vil slette data effektivt.
Sandsynligvis vil disken stadig virke fint efter at være blevet kørt over - med mindre det er en meget tung bil eller noget på larvefødder, og de 220 volt brænder bare elektroniken af. Skift prinkortet ud med et fra en anden disk af samme model, og du er kørende igen.
Vandet vil være mest effektivt, idet det vil kræve at pladerne tages ud, renses, tørres og indsættes i en ny harddisk af samme type. Det er ikke helt nemt, men der findes firmaer som gør dette mod betaling. F.eks...
http://www.ibas.dk/
Men hvorfor..??
200 Gbyte harddisk = 900,-
APG's regning for 30 Gbyte filer = ca. 500.000,-
:wink:
Men du har selvfølgelig helt ret i, at det optimale er at tænke sig om og f.eks. læse Piratgruppens udmærkede guide om kryptering.
Eller have sine følsomme data på en ekstern disk i en USB-boks som man kan hive fra og stoppe i lommen på 10 sekunder, hvis man får på fornemmelsen at det er APG som står derude og banker på ((c)Thomas Helmig). De kan fås for ca. 200,- minus disk og det er altså en billig forsikring.
Bitforstyrret
11-02-2004, 04:33 PM
Vandet vil være mest effektivt, idet det vil kræve at pladerne tages ud, renses, tørres og indsættes i en ny harddisk af samme type. Det er ikke helt nemt, men der findes firmaer som gør dette mod betaling. F.eks...
Ok .. Så 80 % eddikesyre ... eller andet af samme kaliber som bør stå i enhver husholdning :roll:
Det der er den højere mening er bare.. Hvis man har tid til at pille en harddisk ud, og destruere den, har man vel også tid til at få den anbragt et sikkert sted indtil stormen har lagt sig..
Hvis man har så lidt liv at man hverken har familie eller venner er en bagagebox på banegården jo en mulighed.. Eller man har måske en skrivebordsskuffe eller et skab på sit arbejde
Jowls
11-02-2004, 05:03 PM
Eddikesyre virker ikke - heller ikke salt, salpeter eller svovlsyre (kender folk som har forsøgt i praksis). Det skal vist nærmere være noget i retning af acetone.
Men den rigtige smarte løsning er at købe sådan en...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88115
... og så have et glas vand stående. Når APG kommer, så sluger du den bare og skyller den ned med vandet. 24-timer senere har du dine data igen - hvis du da vil have dem :wink:
KlAdc__
11-02-2004, 06:44 PM
hehe....der er sku mange gode ideer...men man kan sku´ da bare li´ havde et løst gulvbræt...og eller bare der ned med hdd... :)
Christian
11-02-2004, 07:14 PM
Kan være jeg kan skaffe et par gram plastisk sprængstof fra en "gal" hjemmeværnsmand som jeg kendte engang. En god klump af det stads på disken og booooom, problem solved :wink:
Bare lidt røv hvad det vil gøre ved min lejlighed, men jeg er over alle bjerge når APG åbner dekslet hvor en detonater sidder fast på. Måske skulle jeg overveje en kæmpe label hvor der så står "open at your own risk", og de tænker sikkert "hva' faen" og åbner den alligevel. Too bad.
Jowls
11-02-2004, 09:20 PM
At bruge sprængstoffer er nu så drastisk. Hvorfor ikke bruge naturens egen UPS-service: brevduen?
Sådan en kan man jo have i et bur på værelset og lege at det er en slags forvokset undulat.
Men når så APG ringer på døren, hiver man lynhurtigt sin 200 Giga disk ud af PC'en. Derpå binder man den fast til brevduens ene ben og kyler begge dele ud ad vinduet. Senere - når APG er draget videre med uforrettet sag - henter man bare disken og duen nede ved Damhus Tivoli's brevdue-bane.
Eh voila! :wink:
Christian
11-02-2004, 09:43 PM
At bruge sprængstoffer er nu så drastisk. Hvorfor ikke bruge naturens egen UPS-service: brevduen?
Sådan en kan man jo have i et bur på værelset og lege at det er en slags forvokset undulat.
Aaahaa? En stakkels lille due skal slæbe en harddisk på næsten ét kilo, riiight (kan du selv se at der er noget galt her?) :D Det er jo ikke ligefrem kvantefysik eller lign. men jeg tvivler på at duen kan baske med vingerne og flyve væk ud i det blå, uden at falde ud over vindueskarmen og smadre ned i asfalten med harddisken oven på sig *hahahahaha*
Men ellers fin idé, men jeg holder nu mig alligevel til sprængstofferne *hihi*
Jowls
11-02-2004, 10:03 PM
Jamen så udvider vi da bare planen med en flaske helium. Sådan en bør man alligevel altid have ved hånden til fester, for det tilfælde, at man får lyst til gøre sig selv totalt til grin ved at lyde som en kastreret and foran alle sine venner og kæresten.
Så inden du drøner duebassen ud af vindduet med din elskede warez-disk, stopper du lige helium-slangen ind i næbbet på den og lægger en isterning på dens ryg (man har jo alligevel altid isterninger i fryseren, for det tilfælde at man skulle score en pige som har set "91/2 Uge").
Anyway - duen tager altså en dyb indånding og får pludselig ekstra opdrift som en lille mini-Hindenburg med fjer. Dermed kan du trygt Peter Schmeichle den ud ad vinduet og lade den drive bort med blæsten i retning af Damhus Tivoli.
Og som en bivirkning af heliummet: hvis den skulle få lyst til at sige noget, så lyder den slet ikke som en due. Den vil i stedet lyde mere i retning af en forkølet løvfrø med polypper. Dermed gætter APG aldrig, hvad der i virkeligheden er sket :D
:wink: Ka' jeg bare det gylle eller ka' jeg bare det gylle?
Demon369
12-11-2004, 12:20 AM
Fjern harddiscen og grav den ned i din mors blomsterbed. Dér kigger de sikkert ikke, og når retsagen og alt påstyret er ovre, graver du den op og destruerer den. Så har du tid nok.
IWillRipYou
12-11-2004, 07:47 PM
Hypotetisk:
"Christian sidder derhjemme, indelukket med sin computer og konstruere sin elektromagnet. Efter 2 måneders nørdning er han færdig. Der går nogle uger og en dag hvor christian har været til fest til kl 4 kommer han hjem og ser at APG har været der."
Hvor stor er chancen egentlig for at du er hjemme?
Mollerz
12-11-2004, 08:13 PM
Hypotetisk:
"Christian sidder derhjemme, indelukket med sin computer og konstruere sin elektromagnet. Efter 2 måneders nørdning er han færdig. Der går nogle uger og en dag hvor christian har været til fest til kl 4 kommer han hjem og ser at APG har været der."
De må ikke gå ind uden du er hjemme..! Så deet...
IWillRipYou
12-12-2004, 10:54 PM
Kan være jeg kan skaffe et par gram plastisk sprængstof fra en "gal" hjemmeværnsmand som jeg kendte engang. En god klump af det stads på disken og booooom, problem solved :wink:
Bare lidt røv hvad det vil gøre ved min lejlighed, men jeg er over alle bjerge når APG åbner dekslet hvor en detonater sidder fast på. Måske skulle jeg overveje en kæmpe label hvor der så står "open at your own risk", og de tænker sikkert "hva' faen" og åbner den alligevel. Too bad.
At du så bomber resten af compen med og skal betale 10.000kr for en ny er jo bare noget pis. 8)
Christian
12-12-2004, 11:12 PM
Hypotetisk:
De må ikke gå ind uden du er hjemme..! Så deet...
Det må de faktisk godt i selskab med en foged og eventuel politi, så deet... :wink:
Athas
12-13-2004, 11:43 AM
En skam at det ikke er lovligt at sætte selvskydere op i Danmark...
Hvor langt må politiet egentligt gå i en sådan ransagning, hvis ejeren af huset ikke er hjemme? Må de ødelægge hvad de vil, for at nå frem til computeren?
øhh sygt nok i tør skrive alt sådan noget :D holder stadig på en ekstern HDD ... den kan man let gemme i det tilfælde at de skulle ringe på døren...eller?
og... nå ja ... man kunne jo også lade være med at have alt mulig lort på sin comp... dvs. musik man aldrig hører alligevel og 4 seson'er af glamour eller hva fanden ved jeg.. så blir bøden da 20.000 mindre hvis du sletter ca. 100 film eller en masse musik
HamSlam
03-27-2005, 09:33 PM
og... nå ja ... man kunne jo også lade være med at have alt mulig lort på sin comp... dvs. musik man aldrig hører alligevel og 4 seson'er af glamour..
Du har tydeligvis ikke fattet et skid af hvad fildeling går ud på :roll:
Her handler det jo netop om, at så mange som muligt, har så meget som muligt, så der er noget at dele ud af.
Måske har jeg noget du synes er godt, måske har du noget jeg synes om.
Lad os dele, og gøre begge bunker større til glæde for endnu flere. Se - det er fildeling !
Perhaps.... jeg gider bare ik stå i lort til knæene for at andre folk kan se 200 afsnit af pokemon hentet fra mig... de 200 afsnit gir 22.400,- jeg skal betale hvis apg skulle komme forbi til en kop kaffe... så hellere lade dem hente hva jeg har :D know what i'm saying?
HamSlam
03-29-2005, 08:58 AM
..så hellere lade dem hente hva jeg har :D know what i'm saying?
Klart - klart..
Hvem fa'en spilder også HD-plads på Pokemon. Det sender de jo non-stop på TV :roll:
jaja ... så noget andet gøjl da
HamSlam
03-29-2005, 06:55 PM
jaja ... så noget andet gøjl da
Det sender de sq også non-stop :evil:
Den her skulle hvis værer okay i frem for TNT,PIS,BREV DUER...og alt andet som er blevet forslået her inde hehe ;)
Ibas har udviklet en ny kraftig degausser. Model DG.02 er en effektiv afmagnetiseringsenhed, der kan slette data fra lagringsmedier som ikke kan slettes ved hjælp af software, fx. tapes eller defekte harddiske. Betjening af DG.02 er simpel og effektiv - fire sekunder er alt hvad man behøver for at slette data sikkert.
Degaussing indebærer at lagringsmediet udsættes for et ekstremt magnetisk felt. Det magnetiske felt sletter ikke alene data på tapes og harddiske, men ødelægger - hvad angår harddiske - også muligheden for fremover at kunne anvende enheden. Tapes derimod kan typisk genanvendes efter overstået degaussing, og degaussing er derfor en effektiv måde at spare omkostninger til nye tapes.
I den daglige anvendelse af degausseren er der desuden spørgsmålet om brugervenligheden og de indbyggede sikkerhedsrutiner; Ibas degausser har en indbygget sikkerhedsrutine der gør at den løbende måler styrken på det magnetiske felt, og automatisk slår fra hvis feltet falder til under et acceptabelt niveau. Degausses lagringsmedier med for lav magnetisk påvirkning, efterlades data på mediet. Ibas anbefaler at en degausser udvikler et magnetisk felt på minimum 10.500 gauss for sikker datasletning af alle typer moderne magnetiske lagringsenheder.
Brug af DC-strøm sikrer at Ibas Degausser udvikler markedets kraftigste magnetfelt, hvor mindre kraftige degaussere benytter AC-strøm, der udvikler et felt som ikke er kraftigt nok til sikker datasletning af moderne lagringsmedier, og som samtidig kræver beskyttelseshandsker ved anvendelse da de udvikler meget høj varme. Ibas DG.02 kan fjernbetjenes, så operatøren derved kan holde en sikkerhedsafstand hvis han ikke ønsker at stå ved siden af degausseren når den aktiveres.
Ibas tilbyder degausser DG.02 både som leje, leasing eller køb.
Du kan se et billede af den her :
http://gfx.ibas.com/data_erasure/degausser/degausser_DG02.jpg
Fugazi
06-25-2006, 09:25 PM
pas på den ikke bliver for kraftig, så du ikke bliver bombarderet med sakse, knive...håndvægte etc :?
Fugazi
06-25-2006, 09:27 PM
ZuCkZ er ikke sikker på at microbøljeovnen er sikker/kan svare sig. Magneter eller en vulkan. Så er du på den sikre side
især en vulkan. Den render de fleste mennesker jo alligevel rundt med i baglommen. :wink:
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.