PDA

Se fuld version : Pirateri fordi danmark er langsom i at oversætte film mm. ?

-pirat4ever-
09-01-2004, 10:06 PM
En ting som slog mig, er DKs langsomme lanchering.

Se på filmen shreck 2, der kom ud i USA 3 måneder før i DK, og få dage efter kunne man hente den engelske version.

Donkey kan man jo ikke høre på dansk.

Mon en af midlerne for at "begrænse" pirat, at DK ikke halter bagefter ?

Harry potter eks. Kom først på engelsk mens de ikke engelske læsende måtte vente, hvad med at gøre det samme med film ?

ZuCkZ
09-01-2004, 10:33 PM
Ja, det er nok en af de faktorer, der spiller ind, når man vælger at hente en film i stedet for at købe den.....

RootAcces
09-02-2004, 08:44 AM
Ja det er helt klart en af grundene til at folk henter sine film /spil på nettet
Men jeg tror også at prisen spiller ind . der er ikke ret mange der har råd til at købe alle de sidste nye film/spil ..

måske at staten skulle kigge lidt på de vanvittige afgifter der er på den slags underholding..

-pirat4ever-
09-02-2004, 01:18 PM
Måske APG satser efter KRONER i masse af vis, PIRATER sigter efter gratis/billige, og måske hele baladen ligger i MOMS og AFGIFTER ?

FlyingJay
09-02-2004, 02:56 PM
Jeg tror nu ikke det alene er grunden til at vi halter bagefter, rent tidsmæssigt. Det er også fordi at nogle forældre i landet er bekymrede over hvad vi importere. De ser noget kunst som skidt og derfor skal det helst holdes uden for landegrænsen?

night-blade
09-27-2004, 07:58 PM
Grunden til at film, spil osv. først udkommer i USA og senere i Danmark er fordi at forbrugerene i USA bliver pisse sure hvis det ikke udkommer hos dem først, de er så snobbede og det lader det vist til at vi også er ved at blive. "No disrespect"

Der var et spil, tysk tror jeg nok. Det udkom her i EU først og så i USA bagefter og amerikanerne blev så sure at det var lige før end at de ikke gad købe spillet.
Dårlige tabere helt igennem.

Bobo
09-28-2004, 12:06 AM
For at være helt ærlig ik' - så lyder det mere som en undskyldning overfor sig selv - som pirat - at legitimere downloading.

Jeg tror ikke tallet ville ændre sig særlig meget, selvom filmene kom samme dag som i USA og resten af verden. Tror behovet og lysten til at downloade ligger helt andre steder.

Og, jeg er bestemt ingen helgen der skal belære andre om, hvor forkert det er at downloade, shit, jeg har selv gjort det.

Anonymous
09-28-2004, 07:12 AM
Tror faktisk at du har ret Bobo

Benhur
02-08-2005, 12:59 PM
Jeg ved da fra mig selv, at jeg aldrig har downloadet en film det var muligt at gå ned i blockbuster og leje. Hvorfor bruge tid på at downloade, når man ligeså hurtigt kan hente den i kiosken. Film, der har været længe undervejs, som f.eks. the punisher var, har jeg derimod ofte downloadet.
Jeg tror desuden heller ikke piratkopieringen af film, der stadig går i biografen skader salget af billetter... man går jo ikke kun i biografen for selve filmen, men mere oplevelsen, den gode lyd og stemningen.

M.A.D
02-08-2005, 04:09 PM
Nej, jeg mener absolut ikke, at det har nogen indvirkning på fildelingen. Tværtimod måske.

Een af årsagerne til forskydningen, udover den nationale stolthed, er faktisk, at selskaberne tjener flere penge på denne måde, og sparer samtidigt i markedsføring.

Selskaberne sælger flere biografbilletter og flere DVD-skiver på forskydningen.

Jeg tror, at det er lidt det samme princip med spil, omend det ikke er så markant. Tror jeg, som sagt.

Og selvom man kan downloade en film (og gør det), er vi stadig en majoritet, som synes at film på biograflærredet er en klar federe fornemmelse end en brændt dvd på computeren eller fjernsynet.
Derimod egner fildelingen sig rigtig godt til udforskningen af en verden (film, musik, spil etc.), som man ellers ikke ville have haft råd til eller gidet; se film man ellers ikke ville have spildt sine penge på.

darth raven
02-08-2005, 04:19 PM
jeg tror selv vedrørende download af film at det er pga den unuanceret udgivelser verden over.
men så er jeg imod at med store filme som star wars ringenes herre og sådan nogle film skal man se i biffen før man downloader dem da man får den fulde udnyttelse af filmen og så når man har downloader den kan man så begynde at udforske filme og man samtidig har den fede biografoplevelse i baghovedet så blir den downloadede film en næsten lige så god oplevelse.
jeg selv downloader film engang i mellem for at vide om det er noget jeg gidder spille penge på og jeg downloader nok nu mest trailers og klips men det hender da jeg downloader film når nu den slet ikke får dansk boigrafpremiere

mjjohansen
09-14-2005, 06:44 PM
Jeg tror, at man kunne reducere fildelingen ved at udgive produkterne i bedre tid her og ved at reducere afgifter.
Imidlertid mener jeg også, at der er et grundlæggende skel imellem dem, der er blevet lidt for vante til at få varerne gratis, og dem, der lever af at levere dem. De to grupper kan jo pr. definition ikke komme hinanden i møde; strække sig lidt, måske, men der er ingen grobund for enighed.

bearuser
09-14-2005, 10:02 PM
Mine grunde til at kopiere film er:

- For dyre at købe i butikkerne. Vil mene at 150 maximum for premierefilm er rigeligt.

- Ikke alle film er at finde i dk mere.

Synes ikke det er så galt med den langsomme lancering i mit tilfælde. Men kan være det kommer.

techie
09-14-2005, 10:19 PM
Tag f.eks Ringenes Herre. Den store æske med alle 3 film koster 1200,- kr i Danmark. Den koster det halve i England. Vel og mærke det første sted jeg undersøgte.

Avancen er ganske simpel for stor i Danmark og mange (deriblandt mig selv) køber alt underholdning i udlandet.

tek
09-15-2005, 05:00 PM
Pirateri fordi danmark er langsom i at oversætte film mm. ?

Nu er det ikke fordi DK er langsomme til at oversætte; men fordi Hollywood kan tjene flere penge ved at lancere en film på forskudte tidspunkter. Dette er jo også netop grunden til at regionskodning blev indført på DVD'ere. At det så kun er i USA at regionskodningen virker er en anden snak.

Iøvrigt kom både StarWars og Ringenes Herre før/samtidig i Europa. Problemet er, at det koster kassen (plus er pokkers besværligt) at lancere en film over hele verden på samme tid. Det bliver nok lettere med digital distribution.

Hvis I ikke gider give 200 for en film, så prøv cd-wow.dk, axelmusic.dk eller dvdpriser.dk - det meste kan findes billigere.

//michael

ArabAttack
04-26-2006, 01:25 PM
Grunden til at film, spil osv. først udkommer i USA og senere i Danmark er fordi at forbrugerene i USA bliver pisse sure hvis det ikke udkommer hos dem først, de er så snobbede og det lader det vist til at vi også er ved at blive. "No disrespect.

Du har nok ret i at den nationale stolthed bliver trykket lidt, hvis filmene ikke udkom først i USA. Men traditionelt set har det noget at gøre med de store og tunge ruller som filmene kommer på. Ind til for nyligt fik Danmark og dermed Europa først filmrullerne efter at de havde været brugt i USA. På den måde sparede filmselskaberne store penge på de mange kilometer film der skulle bruges hvis alle skulle have filmene samtidig. Det er jo ikke helt billige med de her 16mm celluloid-film. Først skal filmen sendes ud i hele verden og bagefter samles ind igen. Dette koster rigtigt mange penge – og selskaberne er derfor meget, meget forsigtige med at sende film ud, som de ikke er sikre på bliver et hit.

Der er dog sket et skred i udviklingen efter indførelsen af Digital Video Recording og Digital Cinema Projectors som er ved at gøre indpas i Danmark og Europa. Digitale optagelser er meget, meget billigere end optagelse på celluloid-film. Prisen er noget nær en 1/100 del af prisen for at optage på celluloid-film. Desuden som der har været meget snak om med MP3 musik og deres distribution– så er kan film i dag være ikke andet en store computer-filer, som kan sendes over nettet og brændes ned på et fysisk drev til en meget lav pris. Det vil ikke koste filmselskaberne meget ekstra at få en film i 100 biografer end at få dem i en biograf – og samtidig kan man have premiere samme dag over hele kloden (red. Harry Potter og Ringenes Herre) Læs evt. her (http://www.biozonen.dk/Custom%20Pages/Digital+Cinema/Oplev+forskellen.htm)

Men for at gøre det kort, så er det langt fra alle steder i Europa at biograferne er digital-konverteret – og derfor vil der være noget ventetid med at få filmene ud. Men der ingen tvivl om at vi i Danmark inden for en kort og overskuelig kommer til at se premierer film på samme tid som i staterne.

Een af årsagerne til forskydningen, udover den nationale stolthed, er faktisk, at selskaberne tjener flere penge på denne måde, og sparer samtidigt i markedsføring.

Øhh… Forstår jeg det ret når du siger at filmselskaberne sparer markedsføring ved at forskyde filmpremiererne? Jeg ville da mene at en global markedsføringskampagne er billigere end enkeltstående kampagne i de forskellige lande. Men jeg ved det ikke. :D

dx
05-06-2006, 11:25 PM
Det ville være synd at sige, at jeg aldrig downloader noget. Dog er jeg stoppet med at downloade mange DVD'er som i gamle dage. 1 ting er at jeg ikke kan nå at se alt det jeg får ned, en anden ting er at det er federe at have den originale vare fremfor en kopi. Nu downloader jeg mest serier og andre udsendelser fra TV, ting som jeg selv kan se på TV2 og DR1 og Kanal4 er sikkert ulovlige at downloade, men det kan man ærlig talt ikke tage for seriøst, om jeg optager det eller en anden kan vel være hip som hap? Når jeg køber DVD film sørger jeg altid for at købe dem når de er 2-3 år gamle, for så får man dem somregel for 50 kr og der under. Jeg købte bl.a. en brugt film med John Travolta for 10kr. ;)

Jeg plejer at købe på:

DVDoo.dk | CDOn.dk | Axelmusic.dk | Softxchange.dk