Se fuld version : Sikreste fildelingsklient
ExPoIsEr
09-01-2004, 06:51 PM
Nu bruger jeg selv emule generelt hvis man skal hente noget.
Men havd er entlig det mest sikre at bruge?
Btw, der kunne godt bruges en Generel debat inde på menuen fildeling, i stedet for at poste spørgsmål som dette her.
Mindprobe
09-01-2004, 08:10 PM
Umiddelbart, vil jeg sige, at Overnet eller Kademlia* (*som stadig er i betafasen) er et par gode bud, da de ikke er serverbaseret, og derved gør det lidt sværere at overvåge, og praktisk talt umulige at lukke ned, for hvem der nu måtte have lyst til det *scum da dii .. scum da dai* :lol:
Men både eDonkey, eMule, Overnet & kademlia, har alle den mulighed indbygget, at man kan fravælge muligheden for, at andre kan se hvad man har liggende på harddisken, hvilket i høj grad mindsker risikoen, for at der bliver taget screenshots, af hvad der nu måtte ligge. :)
Metatron
09-01-2004, 08:23 PM
scum da di scum da dai :lol:
Jeg vil bare nævne at alle disse netværk har et problem med at vise ip numre, og det er jo en kendt sag at der har været robotter på æselet og DC, Fasttrack, IRC og sikkert også nogle flere, som har ledt til domfældelser, gæld og forarming udi det ganske land.
Der er altså ingen af disse som er i nærheden af at være "sikre".
Dit "sikreste" bud turde være de nye experimenterende anonyme netværker og lukkede newsgroups.
Der er selvfølgelig også dem der gør som det passer dem, og den dag TDC skriver til dem fordi de har fået brev fra USA så nægter de bare alt. På trods af de mange skæve smil har denne teknik faktisk holdt vand, både her i landet og på den anden side af atlanten.
tonib951
09-03-2004, 12:45 PM
Hi Metatron du skrive "det er jo en kendt sag at der har været robotter på æselet og DC, Fasttrack, IRC"
Hvad og hvordan virker sadan nogen "robotter"
Mindprobe
09-03-2004, 03:51 PM
"Robotter" populært kaldet "bots".. er vel i bund og grund et værktøj for de hjælpeløse.
Formålet med dem, er at tune det program du bruger, til at yde mere, selvom 9/10 ikke virker.
Men det de til gengæld er gode til, er at overbelaste det netværk de opererer i :evil:
tonib951
09-03-2004, 07:31 PM
Læst din indlæg Mindprobe. Tak.
Men Metatron sagde
"Jeg vil bare nævne at alle disse netværk har et problem med at vise ip numre, og det er jo en kendt sag at der har været robotter på æselet og DC, Fasttrack, IRC og sikkert også nogle flere, som har ledt til domfældelser, gæld og forarming udi det ganske land."
Hvordan har de der bots (robotter) blever brugte til domfældelser?
Det kan godt vær at jeg er meget uvidende og naiv, men jeg trøede at hvis man I eMule, unlode at valg en særlig bruger navn og brugt defalt (og især en som lydt dansk), søgt på dansk ting (Far til Fire film det er Kunst), fravalget ( med flueben) mulighed til at lade andre se hvad man havde på harddisk, var noglelund sikker fra at interesere PGA og at de kunne ikke få screen dumps. Og derved mulighed til rejse sag.
Ville vær meget glad hvis nogen kan skær det ud I pap for mig.
Jeg ville altid lær noget nyt.
Suxor
09-03-2004, 07:39 PM
Nu er jeg ikke sikker overhovedet, men regner med det er fake bot's Metatron skriver om. Dvs. bot's du downloader i den tro at du tweaker dit p2p-program of chioce, men i virkeligheden giver du informationer om dig selv til den organisation der nu måtte have noget imod fildeling.
Nu ved jeg godt det ikke er et p2p program! Men xdcc 100% sikkert! Da det slet ikke forgår hvor APG søger! Tror heller ikke APG vil tage sig af xdcc fordi de fleste som bruger det er fra udlandet :) - Har endnu ikke set nogle danske networks!
XxX-Thomas-XxX
09-30-2004, 03:15 PM
Men både eDonkey, eMule, Overnet & kademlia, har alle den mulighed indbygget, at man kan fravælge muligheden for, at andre kan se hvad man har liggende på harddisken, hvilket i høj grad mindsker risikoen, for at der bliver taget screenshots, af hvad der nu måtte ligge. :)
Hvordan?
Bonux
09-30-2004, 11:09 PM
i donkey gå ind i options/friends og marker, show shared files to no one
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.