Se fuld version : Overnet.
Mr. Smith
09-01-2004, 05:47 PM
Hej alle.
Har fået et underligt problem med min Overnet/Edonkey. Problemet opstår ved filer på omkring 500 MB og derover. Når filen er downloadet begynder den, som den plejer, at færdiggøre. Den når 100 % og tygger så lidt på det. Så sker det: Den går baglæns !!! 100 % 97% 91% osv. indtil den når 0% ! Derefter kapper den 10-30 MB af den færdige fil, og mere sker ikke ??? Stregen er derefter blå. Har ALDRIG haft problemet før. Det er kommet efter en nyinstallering med raid 0, om det så skulle have betydning. Jeg har så prøvet at lade en fil være, og underligt nok ser det ud til at den begynder at downloade igen, efter et stykke tid. Den står godt nok på "looking" og downloadhastighed 0 , men megabytene øges langsomt ?? Nogen som ved hvad der foregår ? Filer under 500 MB er der normalt ikke problemer med.
Mindprobe
09-01-2004, 07:44 PM
Det lyder jo lidt specielt, det du her beretter, umiddelbart lyder det som om, at der har været korruption, i nogle af de stumper du har hentet, som ofte kan udbedres med MetFileRegenerator (http://www.bigwillystyle42.com/index.php) der er en guide her (http://forum.edonkey.com/viewtopic.php?t=59061) (håber du kan engelsk :P)
Du kan også prøve, at vælge *old style partial files* inde i options/advanced, til og fra og se om det gør en forskel.
Men hvis det er noget der sker, hver gang du henter filer over 500mb, kunne det godt tyde på, at det kunne have noget at gøre, med din nye installation.
I så fald kan jeg ikke hjælpe :( .. men du kan evt. kan spørge herude (http://forum.edonkey.com/index.php) hvis du har mod på det, til dels fordi de har mere forstand på det end jeg har, og da det evt. kunne lyde som en bug i programmet :) (det skal siges at det ligeledes er på engelsk.)
Mr. Smith
09-01-2004, 07:53 PM
Tak for svaret. Det skal siges at siden sidst lod jeg filen køre færdig igen. Det samme gentog sig !! Jeg har desuden også prøvet med en gammel Overnet version 52b, (vistnok) som jeg fandt på en gammel cd, jeg havde liggende. Jeg har selvfølgelig også prøvet den ny Edonkey. Jeg fik doom3 færdig 2.35 GB. Igen kørte den baglæns. Jeg har nu koblet min pc nummer 2 på, og vil prøve at downloade med den. Jeg har hverken spyware eller virus på min pc. Det er kommet efter jeg nyinstallerede med raid 0, uden at jeg kan se det har en pind med det at gøre.
Jeg vil prøve dine råd, og vil vende tilbage.
Mindprobe
09-01-2004, 08:14 PM
Ok, men nu du nævner filer i størrelses orden 2.35gb, ved jeg at det har været et problem, med at håndtere de helt store filer, fra 1gb og opad.
Mr. Smith
09-01-2004, 09:35 PM
Den enkelte fil på 2.35 GB ER stor. Det er dog også den største fil jeg har downloaded med dette problem. De typiske filstørrelser er på 700 mb, da det er hvad en film typisk fylder. Det er kun lykkedes mig at få en hjem de sidste uger, resten er tabt med førnævnte problem.
Det skal bemærkes at jeg tidligere har downloaded filer på 3.5 gb (far cry) uden problemer. Hælder mere og mere til at der er et eller andet galt på min pc. Derfor har jeg taget nummer 2 i brug, for at se om problemet stadig er der. Men spørg gerne for flere oplysninger.
Mvh.
Mindprobe
09-02-2004, 01:51 AM
Det mest nærliggende er, når nu du siger at problemerne opstod, efter du havde lavet den nye installation, at et eller andet må være gået galt der.
Hvilket du vist også selv er kommet frem til, siden du prøver med en anden pc.
Det løser jo desværre ikke rigtig problemet.
Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, er at hente en ny setup fil til eDonkey, og installere den på ny. Nu ved jeg ikke hvor har hentet den første, men det her (http://www.download.com/eDonkey/3000-2196_4-10311701.html) skulle gerne være det rigtige sted.
Mr. Smith
09-02-2004, 08:13 AM
Tak for svaret.
Har nu i nat prøvet med pc 2. Det kører 100 % perfekt ! Altså er det min pc 1 der er noget "galt" med. Mangler så bare at finde ud af hvad. Har i øvrigt prøvet den gamle Overnet version, samt den ny Edonkey. Startede med Edonkey, og da det gav omtalte problem, fandt jeg den gamle Overnet frem som så også giver problemer. Jeg vil prøve at slette den igen og rense ud manuelt, og så installere Edonkey igen. Bare underligt hvad problemet er. Har gennem tiderne lavet et hav af installationer på forskellige pc´er og installeret Overnet, og kørt med det uden problemer.
Er iøvrigt stadig åben for løsningsforslag :D
Mvh.
Mr. Smith
09-05-2004, 06:08 PM
Lige en opdatering: Efter jeg fulgte et råd om at vinge "options/advanced/ old style part files" af, er det blevet bedre. Har da downloaded en del filer i omtalte størrelse, uden det omtalte problem. Men der har også været et par stykker som er gået galt igen.
Om det så er en tilfældighed, eller det har hjulpet, er foreløbigt uvist. Mærkeligt er det i hvet fald.
Mvh.
Mr. Smith
09-18-2004, 11:45 AM
Kan slutteligt tilføje at "fænomemet" er "gået i sig selv" . Jeg har tilsyneladene ikke flere problemer, uden at vide hvorfor :!: :?:
jelos
09-18-2004, 07:01 PM
Vel bare lige sige, at jeg er lige pludselig begyndt at have samme problem..!! Og jeg ved heller ikke hvorfor.. Har brugt den samme klient altid..!! :?
Mr. Smith
09-18-2004, 07:30 PM
:shock: Ja, nu stiger mystikken sgu ! Hvornår er dit opstået ? Og med hvilke filer? Prøv at give det her et flueben: options/advanced/ old style part files. Ikke om jeg ved det hjælper, men alligevel. Lurer over om det kan være en form for spyware/virus ???
jelos
09-19-2004, 06:51 AM
Har problemer med Scary movie 3 i øjeblikket. Men har også haft problemer med et par andre film, hvilke kan jeg fisme ikke lige huske.
Det begyndte for ca. 1 uge siden..
Spil og musik, har der ikke været problemer med..
Mr. Smith
09-19-2004, 02:43 PM
Ja, det er sgu underligt. Prøv det med fluebenet og se tiden an. Mit problem er tilsyneladende væk. Vend gerne tilbage med nyt.
bleed_blue
10-08-2004, 01:24 AM
Dette problem har jeg også haft, og mange andre har også haft det. I mit tilfælde var problemet defekt RAM. Efter jeg fik skiftet RAM (på forhandlers regning, naturligvis) er problemet ikke eksisterende.
Derfor foreslår jeg, at I finder et program til at teste RAM med, og ser, hvad det rapporterer. Husk at lade programmet køre i længere tid, fx over en nat.
Jeg benyttede programmet goldmemory. Deres gratis prøve version er ok til at teste med.
http://www.goldmemory.cz/
Et lille trick til at færdiggøre jeres filer kan være, at efter overnet/edonkey egentligt burde være færdige, jamen så importere I bare de ufærdige filer ind i emule. Emule har ikke samme tendens som overnet/edonkey til at smide file-chunks væk, selvom der er fejl på RAMen. Det oplevede jeg i hvert fald. Emule har en importfunktion, som tager overnet/edonkey filer, dog er der ingen sådan funktion den anden vej.
jelos
10-08-2004, 07:48 AM
Alle mine problemer er væk igen.. Havde 14 dage, hvor rigtig mange af mine filer, ikke kunne samles. Men det er gået i sig selv igen.. Har ikke haft nogen form for problemer i over en uge nu.. Dejligt.
Og jeg har ikke ændre noget i option overhovedet..
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.