PDA

Se fuld version : Hvad gør jeg med disse .RAR arkivfiler???

Anonymous
09-01-2004, 01:36 PM
Jeg har efter ca. 10 timer fået hentet et .RAR arkiv på 1½ GB, filerne hedder noget med "ins-hitcx.r00", "ins-hitcx.r01", "ins-hitcx.r02", "ins-hitcx.r03" osv. Der er også en af dem som bare hedder "ins-hitcx.rar". Desuden er alle ikonerne fra .r00 til r29 normale WINRAR ikoner og filerne er af typen "WinRAR archieve", men filen .r30 har ikke et WinRAR ikon og desuden er den af typen "R30 FILE" og virker dermed ikke som om den passe sammen med de andre. Når man åbner en af .rar filerne indeholder de alle filen "ins-hitcx.iso"

Er .RAR arkivet beskadiget eller korrupt/ugyldigt eller skal det bare åbnes på en særlig måde? Har lige vedhæftet et screenshot af filerne:

http://www.atlantica.frac.dk/RAR.gif

-pirat4ever-
09-01-2004, 02:26 PM
Højre klik på din RAR (ja den med endelsen .rar) og vælg Udpack hertil (eks /ins-hitcx/.
De andre rarfiler skal gerne følge med automatisk.

Håber det hjælper.

Metropolis_X
09-01-2004, 02:40 PM
Højreklik bare på en af dem (på nær SFV filen) og vælg extract. Vælger du 'Extract here' bliver iso-filen pakket ud i det samme directory som rar-filerne ligger i.
Du skal ikke bekymre dig om at nogle af filerne ikke har de rette ikonet. SFV-filen holder styr på dem.

Så... Dine filer er hverken beskadiget eller ugyldige :)

Anonymous
09-01-2004, 04:20 PM
Højreklik bare på en af dem (på nær SFV filen) og vælg extract. Vælger du 'Extract here' bliver iso-filen pakket ud i det samme directory som rar-filerne ligger i.
Du skal ikke bekymre dig om at nogle af filerne ikke har de rette ikonet. SFV-filen holder styr på dem.

Så... Dine filer er hverken beskadiget eller ugyldige :)
Okay, mit problem er bare at jeg har MEGET lidt plads tilbage efter i forvejen at have slettet en masse bare for at få plads til downloadet, kan jeg extrakte det på en måde så de oprindelige filer slettes sideløbende med at den/de nye filer bliver sat sammen/udpakket? Hvis jeg skal bruge helt ny plads ved siden af det eksisterende RAR arkiv hvor meget vil I så tro jeg skal bruge når det oprindelige arkiv fylder 1,5 GB? Indtil videre kan jeg med nød og næppe ialt få gjort plads til 1,4 GB, måske lidt mere men hvis så den nye fil fylder ex. 2 GB bliver det jo helt umuligt. Kan man se et sted hvad den kommer til at fylde når den er pakket ud?

-pirat4ever-
09-01-2004, 04:29 PM
Isofilen fylder mellem 700-800MB stykket.

No space ? Køb en USB harddisk. www.edbpriser.dk (anbefaler en maxtor)

Anonymous
09-01-2004, 05:06 PM
Isofilen fylder mellem 700-800MB stykket.

No space ? Køb en USB harddisk. www.edbpriser.dk (anbefaler en maxtor)
Øhh, 7-800 MB stykket??? Hvor mange styks isofiler er der da?
Altså jeg går ud fra at det hele fylder mere end filens oprindelige størrelse når det er pakket ud, altså over 1,5 GB eller er det forkert?

Anonymous
09-01-2004, 05:10 PM
Jeg har faktisk en Xbox som jo kan køre Linux så der er vel egentlig mulighed for at smide det direkte over på denne disk (som har masser af plads) og så extracte det der? Man kan ikke extracte direkte til Xboxens harddisk eller hvad?

Metropolis_X
09-01-2004, 06:35 PM
-pirat4ever-: Isofilen fylder mellem 700-800MB stykket.
Det passer naturligvis ikke.
Cheeky Goat - Du skriver jo selv at rar filerne kun indeholder én enkelt fil, så den må jo nødvendigvis fylde mere end de 700-800 MB pirat4ever påstår. En ISO fil kan sagtens være på over 1GB.

Hvis du dbl. klikker på en af rar-filerne, vil du kunne se både den pakkede og den oprindelige størrelse på filen.

Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre at unpacke og slette på én gang... desværre.

Ang. X-box muligheden må jeg overlade det til andre at svare på. Men kan du sætte den på netværket som en alm. Linux-box, skulle der ikke være noget i vejen for at extracte fra PC over på X-Boxen. Det lyder som en åbenlys mulighed.

Håber du finder ud af det :P

Anonymous
09-01-2004, 08:28 PM
-pirat4ever-: Isofilen fylder mellem 700-800MB stykket.
Det passer naturligvis ikke.
Cheeky Goat - Du skriver jo selv at rar filerne kun indeholder én enkelt fil, så den må jo nødvendigvis fylde mere end de 700-800 MB pirat4ever påstår. En ISO fil kan sagtens være på over 1GB.

Hvis du dbl. klikker på en af rar-filerne, vil du kunne se både den pakkede og den oprindelige størrelse på filen.

Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre at unpacke og slette på én gang... desværre.

Ang. X-box muligheden må jeg overlade det til andre at svare på. Men kan du sætte den på netværket som en alm. Linux-box, skulle der ikke være noget i vejen for at extracte fra PC over på X-Boxen. Det lyder som en åbenlys mulighed.

Håber du finder ud af det :P
Altså skal Xboxen have Linux installeret? Det er ikke bare nok at have et program på Xboxen som gør at den kan få netværksforbindelse med den alm. PC? Jeg har nemlig et såkaldt "dashboard" på min Xbox og når det er startet op og windows er konfigureret rigtigt under netværksindstillinger kan jeg FTP'e fra og til Xboxen, altså den fungerer som FTP server, betyder dette at jeg også kan koble Xboxen og PCen direkte sammen i et netværk så filerne kan extractes dertil, nu tænker jeg kun udfra at den kan fungere som FTP server, kan den så 100% også fungere i netværk eller er det i dette tilfælde ikke sikkert at den både kan FTP og netværk?

Metropolis_X
09-01-2004, 11:04 PM
Da jeg ikke ejer en X-Box er jeg lidt i fremmed land her, men enkelte ting kan jeg dog sige:

1 - Som du sikkert allerede ved, kan det på ingen måde lade sig gøre at extracte fra din PC til din X-Box, hvis du gør det gennem FTP protokollen. Derimod er det muligt at du kan overføre rar-filerne gennem FTP, og derefter extracte den gennem FTP.

2 - FTP og LAN bruger forskellige måder at kommunikere på, så selvom din X-Box kan konfigureres til FTP-server, betyder det ikke nødvendigvis at du også kan komme i kontakt med den over LAN. Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre. Det ved jeg simpelthen ikke nok om X-Boxe til at kunne udtale mig om.

Jeg håber at der er andre der kan hjælpe dig her.

Når det er sagt, så vil jeg mene at *langt* den bedste løsning for dig må være at investere i en harddisk mere. Vil man downloade (og extracte) store filer er det tvingende nødvendigt at have god HD plads.

Cenion
09-01-2004, 11:46 PM
lidt random svar...

filer der slutter på R30 eller højere er ikke automatisk associeret med winrar, de regnede åbenbart ikke med at nogen ville dele data i mere end 30 dele, men de virker skam fint nok alligevel. Hvis man vil, kan man gå ind og associere hver enkelt over R30 med winrar, men det er ikke så forfærdeligt nødvendigt, da man bare kan vælge en af de andre filer under 30 og klikke extract.

En iso-fil er et disc-image, dvs. en kopi af enten en cd eller dvd. "Normalt" fylder en iso-fil op til 7-800 MB, men nu hvor dvd'ere efterhånden er blevet mere udbredt, kan man sagtens støde på iso-filer på op til 4,7 GB.

Den samlede størrelse på den eller de filer der er i rar-filerne er minimum den samme som den samlede størrelse på rar-filerne, men oftest lidt større, da winrar jo er et komprimeringsværktøj (ligesom zip-formatet) og derfor gerne skulle komprimere indholdet lidt.

Hvis det kan lade sig gøre at få x-boxen til at køre som ftp-server, så du kan skrive til harddisken, så burde det kunne lade sig gøre at extracte rar-filerne dertil. Det er jo bare at vælge hvilken sti der skal udpakkes til i winrar. Men hvordan det første skulle kunne lade sig gøre ved jeg ikke noget om. Til gengæld er jeg rimelig overbevist om at en x-box ikke kan eksekvere iso-filer, så jeg tror ikke det gør så meget nytte at få den iso over på x-boxen, med mindre det kun er med det formål at få mere plads på computeren.

Luffen
09-02-2004, 12:37 PM
Cheeky Goat,
det du skal gøre, er at hente et program som "XBOX ISO Transfer (XIT)"
her:http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=isotools

Med et sådant program kan du udpakke filen direkte til din Xbox,
via et krydset LAN-kabel eller et evt. hjemmenetværk. :D

Du kan også brænde den på en Dvd-skive, hvis det er muligt for dig
og så spille direkte fra skiven, som var det et hvert andet spil.

Anonymous
09-02-2004, 05:42 PM
Cheeky Goat,
det du skal gøre, er at hente et program som "XBOX ISO Transfer (XIT)"
her:http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=isotools

Med et sådant program kan du udpakke filen direkte til din Xbox,
via et krydset LAN-kabel eller et evt. hjemmenetværk. :D

Du kan også brænde den på en Dvd-skive, hvis det er muligt for dig
og så spille direkte fra skiven, som var det et hvert andet spil.
Jeps, jeg brugte nu det program der hedder Qwix men det gør det samme nemlig extracter filerne og overfører dem med det samme så de ikke tager plads på harddisken. Efter lang tids sletten og flytten over på CD'er fik jeg lige nok plads til at samle alle de små filer til en stor og derefter blev de sendt direkte til Xboxen med Qwix. Men det viste sig rent faktisk at virke, Xbox spil fylder en del men kan altså sagtens hentes som torrent.