Se fuld version : Er APG på afveje?
-pirat4ever-
08-31-2004, 09:34 PM
APG er nogle amatør. Og hvorfor dette?
Jo, deres såkaldte skræmmekampagne, ”Ja vi tog 100bruger og vi tager nu 200 brugere i næste uge…”
Mangler de penge eller hvad?
Ved at gå efter kazaa brugerne, tager de skam de sagesløse uanede forældre, hvor deres 10 årige barn bliver skældt ud og forældrene får bøden.
Hvor er logikken???
Børnene siger det til alle deres kammerater, og nu bliver det først spændene at hente MP3, for så er man jo sej. (http://195.249.214.146/forum/viewtopic.php?t=20)
De som bruger kazaa meget/prof, bruger for det første kazaa lite og enten skærmer sig, disable deling eller ligger en masse sjov i download, så når bøden på 50.000 kr. kommer ja så har man 10.000MP3 filer der ikke er hvad der står, og så frafalder bøden. (disse 3 ting burde ikke komme de vante brugere til overraskelse)
Derfor kommer jeg til den konklusion, at APG mangler penge, og derfor denne kampagne.
Desuden, de der bruger kazaa er helle ikke med fremme i pirat fronten. For det første er de begyndt at hoppe over på det overnet og e-donkey, og der kan man slå fra at man kan se ens filer samtidig med de er delt. Private FTP. You name it.
Jeg ved der er en masse andre e-donkey og lignende ting nu på nettet, så det APG gør er at tage en sten i grusgraven, og det er den mindste og grimmeste.
Dette er hvad jeg ved, og der er sikkert mange andre ting man gør for at beklæde sig så IRA og APG ikke kommer nær.
Men APG kigger forkert på markedet. Jeg kender ikke en der kun har lovlige programmer og spil (sikkert heller ikke APG). Det er dobbeltmoralsk, men studerende og unge har ikke råd til musik og spil, kan ske de henter 6 spil, køber 1 spil, men har APG overvejet hvad der vil ske hvis de fik stoppet alt pirat?
SÅ kan det være, at de der henter 6 spil og køber 1, ikke køber det ene og lader computeren være!
OG hvad så, hvis en gammel branket pirat bliver taget? Jo 2 spil, 1 film og 2 programmer, ja en bøde på 3500kr, men en gammel broget pirat har vel spillet osv. For over en god million.
APG. Bør satse på en anden dimission.
Sats mere på Demoer, eller de download og prøv i 2 timer og køb hvis du vil have dem.
Mere kvalitet i spil (der er mange amatør og dårlige spil der vildleder de stakkels forbrugere).
Personlig køber jeg spil som jeg enten har prøvet demoen er eller måske en rippet version. Er spillet godt, køber man det. Folk er bare skeptiske nu om dage, de køber ikke hvad som helst.
Det skal dog nævnes, at den nye ”køb og download” er et godt bud, men jo ikke efter APGs gode vilje.
Metropolis_X
08-31-2004, 11:18 PM
Er -pirat4ever- på afveje?
De som bruger kazaa meget/prof, bruger for det første kazaa lite og enten skærmer sig, disable deling eller ligger en masse sjov i download, så når bøden på 50.000 kr. kommer ja så har man 10.000MP3 filer der ikke er hvad der står, og så frafalder bøden.
Ja, med den indstilling skal P2P miljøet nok gå en strålende fremtid i møde: "Disable share eller læg "en masse sjov" i din share - og så kan du ellers leeche fra alle andre..... medmindre de selvfølgelig også har disbled share eller har omdøbt alle deres filer."
Derfor kommer jeg til den konklusion, at APG mangler penge, og derfor denne kampagne.
Det skal du nok ikke regne med. De har et job som alle andre, og det forsøger de at løse (med alle midler). At diskutere deres metoder eller de rettigheder de selv mener at de har er efter min mening meget sjovere.
Sats mere på Demoer, eller de download og prøv i 2 timer og køb hvis du vil have dem.
Hånden på hjertet: Tror du *virkelig* at det ville stoppe piraterne?
Det er en meget interessant konklusion du kommer med, men jeg er temmelig sikker på at det hele er en anelse mere nuanceret end det :)
-pirat4ever-
08-31-2004, 11:50 PM
jow jow, man skal vel "overdrive" for at få nogle reaktioner.
Hvis du gav dig tid til at læse igennem og forstå, (men skære det ud i pap) så går APG efter de "nemme" og de forkerte.
De tager tilfældige folk, og sender regninger.
Lidt ligsom politi på fartkontrol, hjælpe det ?
Hvis du andholder en narkoman, giver ham en bøde og lukke ham ud, bliver han jo ikke normal af det.
Metropolis_X
09-01-2004, 12:04 AM
Hvis du gav dig tid til at læse igennem og forstå, (men skære det ud i pap) så går APG efter de "nemme" og de forkerte.
Jeg gav mig skam tid til at læse den igennem - og der skal jo ikke meget nærlæsning til for at forstå din konklusion:
Den har så vidt jeg kan tolke det ikke meget at gøre med hvem der bliver jagtet.
IWillRipYou
09-01-2004, 01:08 AM
Lige meget hvad vil der aldrig blive sat en 100% stopper for pirateri. Musik og film branchen er simpelthen for snæversynede til at, med alle de midler de nu har til rådighed, at lave et system som simpelthen gjorde til noget der ikke kan betale sig. Hvis de startede med at sætte prisen på cd'er ned mec ca det halve, tror jeg allerede problemet ville være delvist løst og man ville afgjort se en betydelig nedgang i pirateri. Desværre er branchen så indadvendt at det er til at brække sig over, bare se på hvor lang tid det tog dem at acceptere BETALTE downloads over nettet. :roll:
Tsk tsk...
IWillRipYou
De som bruger kazaa meget/prof, bruger for det første kazaa lite og enten skærmer sig, disable deling eller ligger en masse sjov i download, så når bøden på 50.000 kr. kommer ja så har man 10.000MP3 filer der ikke er hvad der står, og så frafalder bøden. (disse 3 ting burde ikke komme de vante brugere til overraskelse)
Det kalder jeg en meget amatøragtig instilling til Sharing at tage røven på dem man henter filer fra.
Vi har dog i dag mulighed for at se den slags på en server i et netværk du henter fra, og det vil efter meget kort tid resultere i et BAN på vores file-sharing-network.
Metropolis_X
09-01-2004, 01:29 PM
Det kalder jeg en meget amatøragtig instilling til Sharing at tage røven på dem man henter filer fra.
Ja - det var præcis det jeg prøvede at sige... Jeg forsøgte mig dog med lidt ironi :wink:
... Jeg forsøgte mig dog med lidt ironi :wink:
Ja det burde jeg selvfølgelig også have gjort.... :oops: men det er bare den indstilling der besværliggøre vores arbejde med at have seriøse filer til downloads, og som ikke misbruger andres velvilje til sharing.
Metropolis_X
09-01-2004, 03:29 PM
Jeg er fuldstændig enig.
Cenion
09-02-2004, 02:14 AM
For at vende tilbage til trådens oprindelige formål, så synes jeg at APG er på afveje.
APG arbejder med det formål at få flere til at købe musik originalt i stedet for at downloade det ulovligt.
Og hvad gør de for at appelere til folks samvittighed og fylde folk med skyldfølelse overfor kunstnerne?
De laver en skræmme-kampagne.
Hvad gør de for at få de folk de finder om på den rigtige side af loven?
De sørger for altid at bevæge sig på grænsen til det ulovlige i måden de finder folk på.
Hvordan fortæller de om deres egne aktioner til pressen?
De modificerer på fakta i en sådan grad at det underminerer deres egen troværdighed.
Hvis man ser på denne beskrivelse ligner det mest af alt en beskrivelse af en religiøs sekt som for længst er blevet forbudt, men det er det bare ikke. Det er en privat organisation der hjælper politiet med at håndhæve loven. Så er det der burde ringe en klokke eller to.
-pirat4ever-
09-02-2004, 07:28 AM
Problemet med skræmmekampagner er jo, at de virker NU-HER og en månede frem, og så det standard igen.
Dvs. No-Effekt
VinZenZo
09-03-2004, 08:54 PM
Nu har jeg ikke lige set disse skræmmekampagner fra APG, men hvad "skræmmer" de med? "Vi holder øje med dig!"?
Jeg tror personligt ikke at det hjælper at skræmme folk, det de skal gøre er at fortælle hvor mange penge musikerne går glip af ved at vi henter hans musik (mister han virkelig så mange penge?).
Dem der bliver taget er oftest de mindre erfarne brugere af p2p-programmer som P2P, det er sjældent man hører om en der får bøder på flere hundrede tusinde.
Hvad er APG's mål siden at du taler om at de er på afveje, jeg tror ikke de nogensinde har været den rigtige vej imod bekæmpningen af ulovlig fildeling.
Nostradamus
09-03-2004, 09:58 PM
Jeg tror ikke at de går efter at stoppe "stor-piraterne", men mere at stoppe småfiskene...på den måde at de skræmmer dem som er ved at komme ind i dette community med kazza osv. Det gør de så ved at skræmme folk som ikke har den vilde fostand på det.
Suxor
09-03-2004, 10:45 PM
Nostradamus, at de går efter sildene, istedet for hajerne er jo nærmest fakta. Det er jo dem det er muligt for dem at få ned med nakken, dem der ikke kender til deres muligheder hvis de får besøg af fogeden eller et brev fra APG. Derfor synes jeg at dette site er så genialt, det hjælper de små fisk med at passe bedre på, og forstå hvad de har af muligheder mht. advokat hjælp osv.
Lasse
09-08-2004, 04:15 AM
Det er min ydmyge mening, at det at sætte priserne på cd’er ned kun vil stoppe pirateri i et begrænset omfang. Problemet skal i stedet findes i, at musikbranchen ikke har formået at udvikle sig i takt med den eksplosive udvikling af internettet og desuden komme med produktfornyelse.
Kunder er i dag blevet så produktbevidste, at de ikke vil betale for noget de ikke vil bruge/kommer til at bruge. Heri skal findes cd’ens problem. Er man bare lidt kritisk, ja så vil man altså ikke betale 150 kr. for en cd, hvor der er 2 numre man vil høre. Resten hører man halvt igennem og sidder yderst skuffet tilbage.
Desværre sker der ingen rettelse af produktets ringe kvalitet, eller tilbud om at man kun kan købe de numre man ønsker. Nej i stedet bliver kunderne verden over anklaget for at være kriminelle, når de downloader de numre de ønsker og fravælger de numre, som de ikke ønsker.
Det er min mening at pirateri er et produkt af manglende muligeheder for at bestemme sine egne produkter. Et faktum andre industrier har formået at indse og derfor har udviklet sig, mens musikbranchen stadig står i stampe.
OBS! Det er ikke APG der er på afveje, det er deres arbejdsgivere der er. APG er kun et produkt af at nogle (pladebrancen) vil betale dem penge for at lave deres beskidte arbejde. Derforglem APG og anklag i stedet pladebranchen for at være på afveje!
-pirat4ever-
09-08-2004, 07:30 AM
Kunder er i dag blevet så produktbevidste, at de ikke vil betale for noget de ikke vil bruge/kommer til at bruge. Heri skal findes cd’ens problem. Er man bare lidt kritisk, ja så vil man altså ikke betale 150 kr. for en cd, hvor der er 2 numre man vil høre. Resten hører man halvt igennem og sidder yderst skuffet tilbage.
Desværre sker der ingen rettelse af produktets ringe kvalitet, eller tilbud om at man kun kan købe de numre man ønsker. Nej i stedet bliver kunderne verden over anklaget for at være kriminelle, når de downloader de numre de ønsker og fravælger de numre, som de ikke ønsker.
Helt enig. Men hvorfor skal APG løse det ? De mister jo jobs, så hvis hajerne skræmmer de små fisk i deres net så de kan tjene penge, lader de hajerne svømme fri.
Ingen MP3 - ingen kroner i kassen
Ingen hajer - ingen til at lokke sildende i nettet.
ZuCkZ
09-08-2004, 02:04 PM
Helt enig. Men hvorfor skal APG løse det ? De mister jo jobs, så hvis hajerne skræmmer de små fisk i deres net så de kan tjene penge, lader de hajerne svømme fri.
Ingen MP3 - ingen kroner i kassen
Ingen hajer - ingen til at lokke sildende i nettet.
det er en yderst interessant indgangsvinkel. Du mener altså at APG ike vil skære den gren over, som de selv sidder på??
-pirat4ever-
09-08-2004, 04:15 PM
Det er da ret indelysende.
Hvis du bliver ansat til at gøre et job, og kan se, at gør du jobbet godt og fuldt ud, bliver du arbejdsløs.
Hvad vælger man så ?
Athas
09-08-2004, 04:34 PM
Hvad vælger man så ?
Jeg ville vælge at skrue ned for konspirationsteorierne. ;)
APG opfører sig måske ikke altid lige etisk, men det er absurd at beskylde dem for sådan noget.
Snoozer
09-08-2004, 05:11 PM
Jeg havde en snak her i weekenden med en ven *slettet - reetableres hvis forfatteren ønsker det*
Min ven kunne berette at APG sammenslutningen har valgt en politik med at skifte advokatfirma med jævne mellemrum, for på den måde at kunne få nye ideer på banen (han nævnte 2-3års intervaller), der er derfor intet incitament for advokaterne til ikke at være så effektive som mulige, da det nærmest drejer sig om at få så mange sager kørt som muligt. Kun ved at køre og vinde mange sager kan de maksimere deres indtjening, eftersom de ikke får del i de indkrævede penge, men i stedet betales for deres tid af APG sammenslutningen.
Hvad der egentligt er interessant er at Johan Schlüter og hans ansatte tidligere arbejdede for http://www.bender.dk/NSFrame.asp]Bender og der varetog netop APGs interesser. Det er derfor reelt de samme advokater der hele tiden har varetaget opgaverne.
*slettet på samme betingelser som ovenfor*
Denne besked er cencureret af klawz
www.digitalforbruger.dk
Jeg kan anbefale anbefale at man kigger på siden, jeg citerer teksten fra en underskriftindsamling:
at afspille værket hvornår jeg vil
- ellers kunne jeg jo bare have lejet det
at afspille værket hvor jeg vil
- så længe det kun er til personlig brug, vil jeg have lov til at tage værket med mig overalt.
at afspille hvordan jeg vil
- jeg vil selv vælge hvilken afspiller og hvilket format jeg bruger. Jeg vil have lov til at se video på min computer, eller lade den læse min elektroniske bog højt.
at tage private kopier af eksemplaret
- jeg vil kunne lave sikkerhedskopier, så mine penge ikke flyver ud af vinduet, når originalen bliver ridset.
Jeg vil kunne kopiere til personlig brug på andre steder eller afspillere.
at bruge den nødvendige teknologi for at udnytte disse rettigheder.
- lovgivningen skal ikke tvinge mig til at adlyde en afspillerteknologi lavet af udgiveren.
Hvis jeg skal adlyde regler skal de vedtages af Folketinget og fortolkes af retsvæsenet.