Se fuld version : Vi er asociale nasserøve.
Sport
08-31-2004, 06:49 PM
Stå dog ved det. Nasserøve.
Jeg ved udemærket at det jeg gør er ulovligt, jeg kan ikke på nogen måde retfærdigøre det. Jeg er bare en fattigrøv. :P
Men fortæl endelig, hvis du mener at du kan retfærdigøre det.
humme
08-31-2004, 09:29 PM
True that, Sport.
Thomas
09-01-2004, 06:44 AM
Jeg er ikke associal, men til gengæld fattig og doven..
Jeg HAR ikke pengene til at købe de nye fede spil, games og musik. Desuden HVIS jeg havde pengene, gad jeg ikke lette min arse til byen for at KØBE det :D
Metatron
09-01-2004, 01:25 PM
Jeg har pengene men fandme nej om jeg vil give dem til en grådig og fordummende industri som alt i alt er en skændsel for det moderne samfund og en degradering af menneskeheden som sådan.
Jeg opfatter migselv som idealist og politisk aktivist, ikke som asocial nasser. Fra min synsvinkel er det industriens organisationer som RIAA som er nogen asociale nasserøve.
Jeg er fuldt ud klar over at de fleste p2p'ere ikke er meget andet end asociale nasserøve eller ovenikøbet leeches, men de tjener dog stadig et højere formål uanset om de ved det eller ej :wink:
Jeg tror dog der er en stadigt stigende bevidsthed blandt p2p'ere omkring de samfundsmæssige perspektiver i p2p.
idontthinkyouknowme
09-01-2004, 08:06 PM
Enig! - det er ulovligt....
Jeg køber den musik jeg kan lide - og køber den faktisk til overpris, men så støtter jeg den gode service jeg får hos pladebutikken (den jeg handler i) - jeg strækker mig kun så langt, fordi jeg vil have et cover og noget håndgribeligt foran mig.
Man skal da være fan af noget før man vil købe det, hvem vil købe en cd med 15 numre på, bare fordi man kan lide 1?? der mangler en løsning på det problem...
-idont...
humme
09-01-2004, 08:43 PM
Jeg opfatter migselv som idealist og politisk aktivist, ikke som asocial nasser. Fra min synsvinkel er det industriens organisationer som RIAA som er nogen asociale nasserøve.
Politisk...aktivist?
Det eneste politiske der er ved P2P programmer er kampen for at få gratis ting uden ejerens samtykke (tyveri). Du går jo ikke og brokker dig over at de t-shirts du køber i Sports-Master er for dyre, vel? Du går i hvert fald ikke og stjæler dem pga. det hvis du gør.
Det er tyveri hvad enten man er fattig/doven eller ej. Det kan man lige så godt se og finde ud af. :)
Metatron
09-01-2004, 09:01 PM
Jeg går udfra det skulle være et udslag af humor Humme.
Hvis man som p2p'r ikke í det mindste er klar over den politiske og filosofiske side af p2p, ja så er man endten en asocial nasserøv eller fuldstændig grøn i feltet.
Tyveri? Ifølge hvilken lov du har været med til at vedtage at leve under? Nej tyvene, det er dem som sørger for at den CD du køber koster adskillige hundrede procent mere en dens omkostninger berettiger.
Politisk aktivist? Ja fandme! Og jeg har dæleme brugt mange år på nettet med at udbrede p2p politik. Hvad tror du jeg laver her? Leder efter venner? :lol:
ahave
09-01-2004, 09:26 PM
humme, jeg syntes du skulle prøve at læse piratgruppens FAQ. Der er ingen tvivl om at du har ret når du kalder det tyveri i dagens fortolkning af ophavsret. Det vi alle gerne ser er, at man ændrer på loven således at det bliver lovligt at fildele copyright beskyttet materiale.
Mennesket har altid været, og er imod forandringer. Det er et faktum at mennesket er reaktionært. Bare fordi loven siger et nu er det jo ikke ensbetydende med at den behøver at være sådan i morgen. Vi lever i et demokratisk land hvor flertallet bestemmer reglerne, som vi vil leve med. Selvfølgelig skal kunstnerne have penge for deres flotte arbejde. Der er bare ikke brug for distributører længere nu vi har Internettet. Det er meget hurtigere for ikke at tale om en million gange billigere at dele over Internettet og samtidig kan vi sørge for at de mennesker der rent faktisk har brugt tid på at producere det materiale vi henter og deler får penge for deres arbejde. Alt hvad det kræver er bare en lovændring, men foreninger som denne har ikke i samme stil råd til at betale det nødvendige antal lobbyister.
Men det er stadigvæk VORES land og det er os(folket) der bestemmer hvordan det skal virke og ikke højt betalte lobbyister fra pladeindustrien!!!!
humme
09-02-2004, 02:38 AM
humme, jeg syntes du skulle prøve at læse piratgruppens FAQ. Der er ingen tvivl om at du har ret når du kalder det tyveri i dagens fortolkning af ophavsret. Det vi alle gerne ser er, at man ændrer på loven således at det bliver lovligt at fildele copyright beskyttet materiale.
Mennesket har altid været, og er imod forandringer. Det er et faktum at mennesket er reaktionært. Bare fordi loven siger et nu er det jo ikke ensbetydende med at den behøver at være sådan i morgen. Vi lever i et demokratisk land hvor flertallet bestemmer reglerne, som vi vil leve med. Selvfølgelig skal kunstnerne have penge for deres flotte arbejde. Der er bare ikke brug for distributører længere nu vi har Internettet. Det er meget hurtigere for ikke at tale om en million gange billigere at dele over Internettet og samtidig kan vi sørge for at de mennesker der rent faktisk har brugt tid på at producere det materiale vi henter og deler får penge for deres arbejde. Alt hvad det kræver er bare en lovændring, men foreninger som denne har ikke i samme stil råd til at betale det nødvendige antal lobbyister.
Men det er stadigvæk VORES land og det er os(folket) der bestemmer hvordan det skal virke og ikke højt betalte lobbyister fra pladeindustrien!!!!
Det er alt sammen meget rigtigt at vi til en vis grad (jeg mener nu at der er et par år endnu før vi kommer dertil, men ingen tvivl om at det kommer) ikke er afhængige af distributører længere, men derfor er det stadig skaberens og ikke din beslutning hvad der er "fair" er noget skal koste. Hvis du ikke har råd, så er det bare sur røv. Sådan fungerer verden nu engang.
Edit: Noget helt andet er at dit argument stort set kun omhandler musik, der ikke nødvendigvis involverer seks eller syv-cifrede produktionsomkostninger.
At omtale det som andet end tyveri er fuldstændig latterligt. Der er ingen der tvinger dig til at købe noget som helst du mener er for dyrt, så hvis du tager det gratis fordi du synes det er for dyrt er det bare at stjæle.
Du har ret i at kunstnerne skal have penge for deres arbejde. Rent faktisk skal de have lige så mange penge for deres arbejde som de (ikke du) vil have, så længe det står dig frit for om du vil købe det eller ej.
Det forekommer mig at der er en del skabskommunister iblandt os, men sådan er det vel.
ahave
09-02-2004, 08:16 PM
Humme, jeg har åbenbart vagt din harme, det var ikke været min intention.
Humme - .......men derfor er det stadig skaberens og ikke din beslutning hvad der er "fair" er noget skal koste. Hvis du ikke har råd, så er det bare sur røv. Sådan fungerer verden nu engang.
Jeg har ingen anelse om, hvilken del af mit indlæg du kommenterer her!
Humme - Edit: Noget helt andet er at dit argument stort set kun omhandler musik, der ikke nødvendigvis involverer seks eller syv-cifrede produktionsomkostninger.
Musik? Er det begrebet kunstnere du mener kun kan være musikere?
Humme - At omtale det som andet end tyveri er fuldstændig latterligt. Der er ingen der tvinger dig til at købe noget som helst du mener er for dyrt, så hvis du tager det gratis fordi du synes det er for dyrt er det bare at stjæle.
Grundløs beskyldning. Har du læst indlægget før du kommenterer det?
Humme - Du har ret i at kunstnerne skal have penge for deres arbejde. Rent faktisk skal de have lige så mange penge for deres arbejde som de (ikke du) vil have, så længe det står dig frit for om du vil købe det eller ej.
Nu lever vi jo med markedsøkonomi. Her styrer udbud og efterspørgsel prisen på en vare og ikke kun producenten. Selvfølgelig er der visse områder der er præget af monopol lignende tilstande, her kan nævnes medicinal industrien(ved nye typer medicin), Microsoft og OPEC.
Humme - Det forekommer mig at der er en del skabskommunister iblandt os, men sådan er det vel.
Tak for komplimentet, forklædt som mudderkastning. Jeg vil hellere tilhøre en solidarisk venstrefløj, end en usolidarisk højrefløj!
Det er sikkert dette udsagn der har vagt din kommunismefobi:
ahave - Men det er stadigvæk VORES land og det er os(folket) der bestemmer hvordan det skal virke og ikke højt betalte lobbyister fra pladeindustrien!!!!
Det hedder demokrati og har intet at gøre med kommunisme.
Anonymous
09-03-2004, 10:56 PM
ahave: Din fastholdelse af, at du har demokratiet på din side virker meget underlig. Demokrati går vel ud på, at flertallet laver nogle love og alle følger dem, ikke? Nu har flertallet bestemt, at du ikke må kopiere musik, så derfor skal du lade vær. Længere er den vist ikke. Hvis du vil ændre dette, må du gøre det på demokratisk vis ved at overbevise flertallet om, at det skal være lovligt at kopiere.
Eks. mener nogle at man ikke skal betale skat. Er det okay, at de lade vær, fordi de mener, at det er bedst?
Jeg kan slet ikke forstå, hvordan man kan forsvare piratkopiering. I bliver ved med at sige, at det gør udvalget bredere, men tværtimod bliver udvalget smallere, fordi de små titler altid er satsninger, og det har industrien ikke overskud til, når den bliver truet.
Christian
09-04-2004, 12:02 AM
ahave: Din fastholdelse af, at du har demokratiet på din side virker meget underlig. Demokrati går vel ud på, at flertallet laver nogle love og alle følger dem, ikke? Nu har flertallet bestemt, at du ikke må kopiere musik, så derfor skal du lade vær. Længere er den vist ikke. Hvis du vil ændre dette, må du gøre det på demokratisk vis ved at overbevise flertallet om, at det skal være lovligt at kopiere.
Fis med dig "Gæst". Hvem siger at flertallet har stemt for, at piratkopiering skal være ulovligt i Danmark? Jeg har ikke været til en folkeafstemning eller set partier inddrage dette i deres valgstrategi/ideologi (men det kommer vel)?.
Men fortæl mig endeligt hvem flertallet er, jeg venter spændt på dit næste tåbelige indlæg?
rasmus4u
09-04-2004, 10:59 AM
Det var mig der skrev det sidste, jeg fik bare ikke lige logget på.
Så tager vi en omgang samfundsfag:
Vi lever i et repræsentativt demokrati, hvilket betyder, at vi vælger nogle folk til at bestemme for os. Disse mennesker sidder i folketinget, og de laver love. Bla. love om kopisikring.
Hvis man så vil have lovene ændret, så er det ikke meningen, at man bare skal bryde dem, man skal påvirke partierne.
"jeg venter spændt på dit næste tåbelige indlæg"
Det er godt at se, hvor demokratisk indstillet du er. Det er altid dejligt at diskutere med folk, der respekterer andres meninger.
Anonymous
09-04-2004, 01:35 PM
Det er alt sammen meget rigtigt at vi til en vis grad (jeg mener nu at der er et par år endnu før vi kommer dertil, men ingen tvivl om at det kommer) ikke er afhængige af distributører længere, men derfor er det stadig skaberens og ikke din beslutning hvad der er "fair" er noget skal koste. Hvis du ikke har råd, så er det bare sur røv. Sådan fungerer verden nu engang.
Edit: Noget helt andet er at dit argument stort set kun omhandler musik, der ikke nødvendigvis involverer seks eller syv-cifrede produktionsomkostninger.
At omtale det som andet end tyveri er fuldstændig latterligt. Der er ingen der tvinger dig til at købe noget som helst du mener er for dyrt, så hvis du tager det gratis fordi du synes det er for dyrt er det bare at stjæle.
Du har ret i at kunstnerne skal have penge for deres arbejde. Rent faktisk skal de have lige så mange penge for deres arbejde som de (ikke du) vil have, så længe det står dig frit for om du vil købe det eller ej.
Det forekommer mig at der er en del skabskommunister iblandt os, men sådan er det vel.
HØRT!
kiafa thyea
09-04-2004, 01:55 PM
ok hvis der skal lovændringer til så må sku piraterne stille med et parti jeg kan garantere at 85% af befolkningen vil bakke det parti op delsp pga de er træt af hamperpriser dels pga der er et større opgør på vej dels indenfor it er lovene så gamle at de skulle skiftes ud ergo der skal nyt blod til i folketinget og dem der støtter at der skal lovændringer til ikke kan pga gammelmansdømme på christiansborg.
skift hele folketinget ud og ind med borgere der kan tale ud af borgernes interesser og høre på folket ikke partiprogrammer og eldgammel politik jeg er holdt op med at stemme da jeg syntes alle partier er udenfor borgernes interesser og se så at få fjernet de love der ødelægger det for den alm borger og ændre de it love så de er på trit med dagens udvikling.
regeringen skulle være for folket ikke for firmaerne det står der i grundloven men er det sådan nej overhoved ik regeringen og alle partier er betalt af firmaerne for at undertrykke forbrugerne (bare se på de valgbidrag de får).
nå nu fik jeg vist luftet min vrede ud der men der er på tide at få skiftet ud i regeringen behold dem der er gode til deres fag men lad for guds skyld borgerne bestemme .
har foresten et par forslag der ville ramme bredt og godt
1 man satte afgiften på cd/dvdere ned og fex prisen op på cigaretter og spiritus for af bøje det ud så der ingen tab er
2 lade det være muligt for paralel importere som privat bruger hvis nr 1 ikke virker.
3 stoppe firmaernes inflydelse og alle skal have samme skat uden mulighed for fradrag på tab for multinationale firmaer skal have samme skat som alle de andre (ergo danskerne skal betale mindre skat og mister ikke arbejdspladser til udlandet tvertimod man får flere arbejdspladser)
4(og siste) lad være med at betragte folk der downloader kun lidt i ny og næ og kun en gang i mellem som kriminelle.
husk os der downloader ulovligt er ikke pirater men frihedskæmpere (frihed fra multinationale firmaer der bestemmer regeringes politik)
Christian
09-04-2004, 02:11 PM
Så tager vi en omgang samfundsfag:
Vi lever i et repræsentativt demokrati, hvilket betyder, at vi vælger nogle folk til at bestemme for os. Disse mennesker sidder i folketinget, og de laver love. Bla. love om kopisikring.
Nu ved jeg godt hvordan vores samfund er skruet sammen, da jeg tidligere har læst samfundsfag/statskundskab. Du behøver ikke se ned på mig af den grund. Det eneste jeg siger er, at jeg ikke har stemt på et parti, eller kender til ét eneste parti p.t., som har en klar holdning til piratkopiering. Derfor mener jeg at det IKKE er et demokratisk standpunkt, da borgerne ikke har stemt for det, men det derimod er pladeselskaberne og de andre parter indenfor denne branche som bestemmer retningslinierne, og det, er ikke demokrati min fine ven.
Hvis man så vil have lovene ændret, så er det ikke meningen, at man bare skal bryde dem, man skal påvirke partierne.
Øhh det er sådan vores samfund fungere stort set i dag! Se f.eks. på vores nye reviderede straffelov, hvor de fleste af disse er blevet opstrammet pga. at flere mennesker begår grov kriminalitet end før hen. Dermed skaber de mulighed for at få en lov ændret, IKKE nødvendigvis i forbrydernes favør, men for samfundet og ofrenes skyld. Kan du ikke se det? Det som jeg prøver at sige er, at det IKKE var politikernes initiativ at opstarmme lovgivningen for straffe, men de ændrede omstændigheder (uheldigvis).
rasmus4u
09-04-2004, 03:27 PM
Jeg tror, at vores generation er blevet forkælet med hensyn til demokrati. Vi tror det kommer på et sølvfad. Det gør det ikke folkens, I skal ud og yde noget.
jeg er holdt op med at stemme da jeg syntes alle partier er udenfor borgernes interesser
Det eneste jeg siger er, at jeg ikke har stemt på et parti, eller kender til ét eneste parti p.t., som har en klar holdning til piratkopiering. Derfor mener jeg at det IKKE er et demokratisk standpunkt, da borgerne ikke har stemt for det
Det er ikke partiernes pligt at forme sig efter jeres ønsker. I må selv ud og gøre noget ved det. Meld jer ind i et parti og ændre systemet indefra. Lav jeres eget parti. Hvad som helst! Bare det er mere konstruktivt end at sætte sig og sige, de tilbyder ikke det jeg vil have, så melder jeg mig bare ud. Jeg mener personligt, at folk der ikke stemmer ikke har ret til at brokke sig. Du var ligeglad ved valget, så må du tage konsikvensen.
Øhh det er sådan vores samfund fungere stort set i dag! Se f.eks. på vores nye reviderede straffelov, hvor de fleste af disse er blevet opstrammet pga. at flere mennesker begår grov kriminalitet end før hen. Dermed skaber de mulighed for at få en lov ændret, IKKE nødvendigvis i forbrydernes favør, men for samfundet og ofrenes skyld. Kan du ikke se det? Det som jeg prøver at sige er, at det IKKE var politikernes initiativ at opstarmme lovgivningen for straffe, men de ændrede omstændigheder (uheldigvis).
Jeg siger ikke, at man ikke kan ændre loven på den måde. (Det har I jo vist. I har både skaffet højere priser på blanke CD'er og mere restræktive digetale love. TILLYKKE MED DET!!)
Men du er forhåbenligt enig i, at det ikke bør fungere på den måde.
Man kan jo faktisk sammenligne jeres organisation med pædofiligruppen (Der dog var mindre radikal, da de ikke opfordrede til kriminalitet.). Begge grupper mener, at loven er forkert og burde ændres. Men samtidig bryder I loven, fordi I ikke kan vende. Har de ret til det? Har I?
Sport
09-09-2004, 12:08 AM
Hvorfor prøve at refærdigøre det ulovlige som folk gør, ved at henvise til at det er uretfærdigt fordi de tjener for mange penge eller det er for dyrt eller hvad vi nu kan finde på.
Der er vel ikke nogen som mener at vi alle bare kan tage en tur i vores bil og så fræse af sted med 200 kmt, bare fordi det syntes vi er det sjoveste eller så spare vi jo tid og kan bruge den sammen med venner.
Eller hvad med TV licens, skal vi forsat betalle den??.
Jeg gider ikke betale skat, hvorfor skal jeg betale skat til nasserøve som ikke gider at arbejde.
Vi kan jo blive ved. I må sgu da indrømme at man ikke bare kan tage loven i egenhånd og så gøre som det passer os, det ville sgu se kønt ud så.
Vi kan være enige om, at der er noget som skal laves om, men at retfærdigøre det ukovlige man gør, ved at skrige op om folk som tjener for mange penge eller hvad det måtte være, er for tåbeligt.
rasmus4u har jo fat i det rigtige, er man utilfreds, må man sgu rejse sig og sige det i en forsamling hvor det kan bruges til noget, man ændre sgu ikke meget ved at side der hjemme forand sin 19" og hyle op om de kapitalist svin som laver guldet ( jeg ville sgu gøre det samme, hvis jeg kunne).
Næææ, stå ved det, tyveknægte og nasserøve.. :-))))
Anonymous
09-09-2004, 09:44 AM
Jeg har selv været pirat i mange år og jeg kan nu heller ikke retfærdiggøre det... Jeg ville ønske en løsning hvor man betalte en fast månedlig rate også fik man fri adgang til medierne... og jeg ville med glæde betale... Jeg syntes CD'er og film er helt vanvittigt dyre... Men hvis jeg har lavet noget folk vil købe, så er det mig som sætter prisen, og kunden selv som bestemmer om han/hun vil give denne pris...
Det er lidt ligesom at vi skal gå ind i en tøjbutik, give 400 kr for en skjorte... Den koster 55 kr at købe hjem... Det er over 300% fortjeneste... Men vi stjæler den jo ikke fra butikkerne, det er jo tyveri? Men hvis skjorten nu lå et sted hvor man kunne hente den uden nogle så det... (men den ejes stadig af butikken) er det så ikke tyveri mere? man tager jo noget som ikke tilhører en selv.
Kan en tandlæge tage 1400 kr for et stykke arbejde på 25 minutter? omkostningerne er på omkring 200 kr incl. arbejdstid.
Kan teleselvskaberne tage 25 øre for en SMS som ikke koster dem noget? Det eneste de betaler for er strøm til deres SMS gataway.
Kan en tankstation tage 11 kr for 0.5 l. vand, og ca. 4 kr. for 0.5 l. benzin? Hvorfor er det lige at vand er næsten 3 gange så dyrt som benzin?
Så vi kan ikke rigtigt brokke os over prisen... Det er dem som bestemmer og vi må enten være ulovlige eller også må vi acceptere dem.
Lige meget hvordan vi vender og drejer den er det ikke vores det vi tager... Vi har ikke betalt for varen. Dvs. det er tyveri.
Specialty.
PackedManiac
09-09-2004, 12:30 PM
Det er jeg ganske uenig i.
Fildeling kan ikke sådan uden videre klassificeres som tyveri, for teknisk set er der tale om kopiering, og filen forlader aldrig serveren, men bliver 'delt'. Det, at en fil bliver kopieret, fratager jo ikke den "originale" kopi fra at blive solgt for penge. Så derfor er dit eksempel med tøjbutikken ikke korrekt. Fildeling er for så vidt en "gråzone", og den eneste lov den bryder er de forskellige love om copyright. Det er derfor kriminelt, at dele filer, som bryder loven. At kalde det 'tyveri' er noget sludder.
"Dem som bestemmer"... pladeselskaberne bestemmer prisen og håndteringen af distributionen når det gælder deres produkter, regeringen har lavet lovene om 'copyright', fordi vi har givet dem mandat til at lave love... ser du, hvor jeg vil hen?
Det kan ikke være en forbrydelse, som borger i et demokratisk land, at give udtryk for at man ønsker love lavet om, men det er nogen gange kriminelt at give udtryk for det, hvis man mener, at man bliver nødt til at slå det igennem for dem med et syv-tommer søm, for der sker åbenbart ikke særlig meget og de eneste politikerne gider at høre på, er ikke dem som har givet dem magten til at sidde, hvor de sidder, nej, det er pladeselskaberne, som ligesom regeringen, nægter at høre på flertallet af forbrugerne.
Sport
09-09-2004, 04:10 PM
Nu var det heller ikke lige det om det er tyveri eller ej, men mere princippet i at gøre som det passer en, fordi man er af en anden overbevisning. Vi må da være enige i, at det er ulovligt.
At loven så skulle laves om, kan man diskutere og man kan førsøge at ændre det, men det sker alså ikke ved at side derhjemme og skrige svin til de folkevalgte som forvalte loven og så ellers ikke gide at sætte sin stemme mere, fordi de ikke gør som jeg syntes.
Tyveri, lovbryder, stjæle, køre for stærkt, slå gamle damer ned, bryde copyright loven. Det er alt sammen ulovligt, det andet er bare ordkløveri om vi vil kalde det tyveri eller at bryde loven.
PackedManiac
09-09-2004, 05:43 PM
Nu var det heller ikke lige det om det er tyveri eller ej, men mere princippet i at gøre som det passer en, fordi man er af en anden overbevisning. Vi må da være enige i, at det er ulovligt.
At loven så skulle laves om, kan man diskutere og man kan førsøge at ændre det, men det sker alså ikke ved at side derhjemme og skrige svin til de folkevalgte som forvalte loven og så ellers ikke gide at sætte sin stemme mere, fordi de ikke gør som jeg syntes.
Tyveri, lovbryder, stjæle, køre for stærkt, slå gamle damer ned, bryde copyright loven. Det er alt sammen ulovligt, det andet er bare ordkløveri om vi vil kalde det tyveri eller at bryde loven.
Jeg går ud fra at det var dig der var "gæst".
Jeg synes at meget i dit indlæg gik ud på at klacificerer fildeling - med det mener jeg download af data der er copyrightet - som tyveri, hvilket det ikke er. Og det er jo netop også et problem. For hvad kan vi så sige at det er (andet end kriminelt)?!
At gøre som jeg vil, fordi jeg er af en anden overbevisning er ikke ulovligt, med mindre det strider mod en lov, selvfølgelig. Jeg har dog ingen moralske skrupler at gå igennem, når det drejer sig om den lov.
I dette tilfælde ER "ordkløveriet" vigtigt. Det er jo det det hele drejer sig om.
At der er kriminelt, ja, det er der ingen tvivl om, som du kan se på min tidligere besvarelse. Det er jeg ganske enig med dig i. Er det moralsk forkasteligt, fordi jeg kalder det kriminelt.. nej, det mener jeg ikke.
At jeg sidder hjemme og skriger svin hjælper ikke på det, nej, men det er jo heller ikke det at jeg gør. Det som er spørgsmålet er hvor mange fil-delere det skal tage før politikerne indser at det er nyttesløs at gøre det ulovligt.. jeg er blot en af mange.
Det handler ikke om at stemme på partier her. Det handler om at påvirke politikerne, hvilket, så vidt jeg har forstået, er piratgruppen.dk hensigt.
Sport
09-09-2004, 07:26 PM
Nej det er ikke mig som er gæst, jeg er Sport :-)
PackeManiac siger.
Jeg har dog ingen moralske skrupler at gå igennem, når det drejer sig om den lov
Hvad nu, hvis jeg er træt af den fartgrænse som vi har i byerne, så nu vil jeg begynde at drøne afsted med 70 kmt inde i en by, hvor grænsn måske kun er 50 kmt.
Det er jo ikke tyveri, men ville du så også syntes at det er i orden ??
Ang: det med svin, var såmænd bare en kommentar til dem som skrive de ting. Det kan jeg ikke bruge til noget.
PackedManiac siger:
Det handler ikke om at stemme på partier her. Det handler om at påvirke politikerne, hvilket, så vidt jeg har forstået, er piratgruppen.dk hensigt.
Jeg er helt enig og støtter da også denne side, men jeg mener alså ikke at det tjener formålet at lave et forum om fildeling og craks mm. og ellers opfordre folk til at skide loven et stykke. Der, har jeg samme opfattelse som rasmus4u, man må ændre tingende på lovlig vis.
PackedManiac
09-09-2004, 08:15 PM
Troede du var.. ok :oops: :wink:
Hvad nu, hvis jeg er træt af den fartgrænse som vi har i byerne, så nu vil jeg begynde at drøne afsted med 70 kmt inde i en by, hvor grænsn måske kun er 50 kmt.
Det er jo ikke tyveri, men ville du så også syntes at det er i orden ??
Nej, det vil jeg ikke synes var i orden. Men synes du ikke selv der er forskel på at udsætte andre folks liv for fare, og dele filer, som en paragraft i loven siger er ulovlig? Hvis det at jeg deler filer med andre kunne ende med at jeg kunne dræbe et andet menneske, vil jeg selvfølgelig ikke gøre det ;-)
Jeg er helt enig og støtter da også denne side, men jeg mener alså ikke at det tjener formålet at lave et forum om fildeling og craks mm. og ellers opfordre folk til at skide loven et stykke. Der, har jeg samme opfattelse som rasmus4u, man må ændre tingende på lovlig vis.
Enig! Forummet er for så vidt unødvendigt, i hver fald er der mange sektioner af det, som der er.
Jeg vil mene at for at ændre loven, på det her punkt i hver fald, må der handles. Jeg tilslutter mig flokken. Det er min anonyme protest.
Sport
09-09-2004, 10:26 PM
Jajajaja den var ikke så god at sammenligne med :-) Kunne ikke lige finde på andet som ikke var rent tyveri.
well, troer jeg holder her, det er trodt alt en brok afdeling og ikke til seriøse diskutioner :-) :-)
Anonymous
09-14-2004, 09:32 PM
okay
1: der er forskel på tyveri og brud på immaterielle rettigheder. det er ikke muligt at stjæle et spil ved at kopiere det. hvis du går í en butik og stjæler genstanden er du en tyv, hvis du downloader det istedet for, så har du brudt kunsterens/firmaets/someones ret til produktet.
2: jeg kan da brække mig over mange af de udtalelser som folk kommer med. vi kopierer cd'er, film, spil og programmer. ingen af os er i tvivl om at det er ulovligt, hvorfor hulen så prøve at retfærdiggøre det for sig selv med ... buhu jeg har ikke råd til det, jeg er en frihedskæmper, det er regeringens skyld, det er samfundets skyld, etc. kom dog over det.
- Hvis du syntes det er for dyrt, har du ikke råd til det, det giver dig ikke ret til at kopierer det. Hvis du kan lide et spil... så køb det. det er den eneste måde at der kommer flere spil på markedet på. Mange brokker sig over at spillene er for dyre og hvis de satte prisen ned til det halve ville de sælge 2x så mange. det ændre ikke ved at rigtigt mange firmaer er i økonomiske problemer og at det ikke er noget særsyn at se et spiludvikler firma gå ned. Jeg spiller ikke meget, men køber de spil jeg syntes om (hitman, warcraft, halflife, unreal, neverwinter nights, etc) hvorimod spil som f.eks. spiderman II the movie er alt for kort(pc) til at jeg vil kaste penge efter spilfirmaet.
- Jeg er studerende så jeg er nødt til at have windows, office, etc for at klarer mig i skolen... hmm... det er muligt at udstyre en maskine med software som er gratis. og ellers er de fleste skoler så flinke at der er maskiner til rådighed på skolen som man kan benytte. Er selv IT-uddannet og har da også benyttet mig af en licens til et programmeringssprog, men dette var kun af dovenskab fordi jeg ikke kan sidde på skolen hele natten og fordi jeg gerne ville lege med de ekstra funktioner som ikke var i den gratis udgave af programmet. Men igen... lad nu være med at græde snot og brokke jer over det.
- jeg er en frihedskæmper, nej du er en kriminel. du nægter at betale for hvad andre folk har lavet.
- det er regeringens skyld fordi de har gjort digital kopiring ulovlig. ja og heldigvis for det. jeg mener klart at folk som har lavet et stykke arbejde, bør kunne tage penge for det forvente at lovgivningen støtter op omkring dem. hvis du vil ændre dette... så bliv politisk aktiv og gør et stykke arbejde for at gør din mening til kende. f.eks. som at have etableret denne hjemmeside. alle kan være lobbist. det kræver kun et brev.
- alle de andre har de nye spil, så er jeg da også nødt til have dem... ak.
MEN når alt ovenstående er sagt, så er jeg absolut ikke enig i den måde som apg og coda kører deres forretninger på i DK og deres modparter i andre lande. deres bevisførelse og andre ting som vi alle sammen har hørt om. jeg vil bare have folk er ærlige om hvad de foretager sig.
Anonymous
09-22-2004, 04:13 PM
Det er for mig godt at se nogle "modstandere af Piratgruppen" herinde, som også "giver sig" til kende, eller benytter deres demokratiske ret til, at skrive og prøve at omvende øøøhhh ... "os".
Jeg holder hverken med eller mod den ene part eller den anden(En sandhed med modifikationer). Men denne tråd for mig til, at tænke på andre ting en tyveri, hæleri og hvad det nu hedder idag.
Jeg syntes at biblioteker, højtalere, TV-apperaturer skal være ulovlige fordi det misbruges... Jeg syntes at alt hvad der misbruges skal være ulovligt... alkohol, marihuana(nånej, det er allerede ulovligt???), fedt fra grise, køer og ænder... og man kunne blive ved. Jeg syntes reklamer og marketing skal være ulovligt, og vigtigst af alt, POLITIET SKAL PRIVATiSERes. Der er mange ting som JEG syntes, og som absolut intet har med demokrati at gøre... Jeg syntes at folk med for lav IQ ikke må læse ekstrabladet og bt. Jeg syntes at mobiltelefonringetoner skulle forbydes i et og andet omfang. Jeg syntes det skal være lov at enhver må konfiskere enhver andens mobil, hvis personen har mistanke om at der er taget et billede af en. Jeg syntes at alle skal have ret til dagligt, at køre i deres drømmebil.
Demokrati er, at skide på mindre-tallet!
Det har intet at gøre med fakta.. altså ret og uret. Men alligevel for flertallet lov til at oprette love som går ud over uskyldige mennesker her i landet(læs ikke mindretallet).
At nogle unger og dovne mennesker sidder og kopiere lidt, skal underholdningsindustrien være glade for, for ellers ville deres salg og ikke mindst kendskabet til alle de nye kunstnere aldrig nå deres lænestol. Kopiering GaVner salget! Underholdningsindustrien tjener imellem 500 millioner og 1 milliard ekstra om året på at vi i Danmark benytter vores demokratiske ret til at kopiere!
Når der nu alligevel er nogle enkelte individer(indtil videre så få at de kan tælles på mine hænder), som laver "sort arbejde" eller med de nye begreber, laver pirateri, så finder vi dem(Eller rettere FBI og det danske IT-politi finder dem)! APG skriver om nyheden og tager fortjenesten i politikernes og samfundets øjne?!?!(og burde faktisk nøjedes med at repræsentere deres klienter) det er jo ren BT/ekstrablads-propaganda.
Vi fortæller dem at sådan fungere tingene ikke.
tjaa sådan burde det være.. men nej, vi skal have en lov, og der er nogen fra amerika, som skal have millioner pga. deres underholdning(som ingen kendte i forvejen) er blevet kopieret i 10 eksemplarer som egentlig skabte en ekstra indtjening grundet den gratis reklame. Hvem er så egentlig snylterne og de griske osv.
Nogle af De selvsamme musikere udgiver nu en protestCD imod grupper som APG, og imod at loven(som før blev håndteret som en slags gråzonelov) bliver håndteret som om at mafiaen pludselig ligner Anders And. Det er åbenbart gået op for dem... sødt! Lidt ligesom så mange andre love i vores meget meget lille bitte land.
Håber også at det går op for dig at du kæmper en kamp imod eller med andre kræfter(læs pengemagtsygeindustri) end dem som lige er i vores lille ganske land.
At kopiering er en STOR industri i andre lande skal da ikke gå ud over en knægt som lever(levede) trygt i danmark.
[/quote]
:!: :!: :!:
Hvornår begynder porno industrien at beklage sig over internettet og dets muligheder?!?!?!! Aldrig før har så meget "underholdning" været frit tilgængeligt... helt gratis... kopi på kopi på kopi, og alligevel syntes industrien at være eksploderet og har nok aldrig været større end idag(ØKONOMISK).
Findes der anti porno grupper? eller er det også APG's job at håndtere og estimere den ekstra fortjeneste?
Hvornår sørger vores politikere for at blive orienteret, og rådgivet af dygtige mennesker?
PS. LOL @ this forum Flyingjay
Nemeton
10-08-2004, 02:12 PM
Hmm, når jeg læser denne her tråd får jeg unægtelig indtrykket af at jeg er den eneste gut her der hverken køber eller downloader musik.
Jeg har ikke købt en CD i snart et år og jeg har pt. ca. 7 Mp3 filer på min computer. Den eneste grund til at jeg har dem er nok at jeg ikke har gidet slette dem. Jeg hører radio når jeg skal hører musik!
Jeg er også stoppet med at spille computerspil så hvis jeg skal være helt ærlig ved jeg ikke hvorfor jeg fortsat er på DC. Måske nok mest fordi jeg har venner og bekendte som fra tid til anden spørger efter en kode eller noget musik eller et spil.
Associale røvhuller vil jeg ikke kalde os - røvhuller vil APG og nogle musikere sikkert kalde os men hvorfor associale?? Er man pr. definition en computer nørd hvis man er en fildeler? Er det så derfor at vi er associale, fordi computer nørder bliver betragtet som associale?
Jeg sidder tit og tænker på hvor latterlige priser vi i dagens samfund skal betale for software, musik, film osv. hvis producenterne af alle de forskellige produkter i stedet bare sænkede priserne til noget som var fornuftigt så ville pirat kopiering være så meget mindre udbredt og der er stor sandsynlighed for at mange producenter ville tjene mere. Personligt ville jeg gerne have en original kopi af Win XP PRO og Office 2003 - men til 1600,- for Windows og 3600,- for Office er der ikke en chance for at jeg køber det. Hvis det kostede 500,- for hver ville jeg faktisk godt købe dem. Jeg ved godt at MS laver en masse light udgaver som man kan købe billigt, men det gider jeg ikke. Jeg har sikkert ikke brug for top udgaverne men jeg vil sgu have dem - og det gør at jeg downloader dem.
APG imod PG er en herlig gordisk knude som der hverken er juridisk eller politisk hjemmel for at løse inden for de næste mange år så jeg tror bare at jeg sætter mig på sidelinjen og kigger på - betaler måske en smule til den der juridisk indsamling, mest fordi det kunne have været mig for et par år tilbage. Nu er jeg ude af det og glad for det.
Held og lykke til resten af jer............
Elmegaard
10-08-2004, 02:27 PM
Hmm, når jeg læser denne her tråd får jeg unægtelig indtrykket af at jeg er den eneste gut her der hverken køber eller downloader musik.
Jeg har ikke købt en CD i snart et år og jeg har pt. ca. 7 Mp3 filer på min computer. Den eneste grund til at jeg har dem er nok at jeg ikke har gidet slette dem. Jeg hører radio når jeg skal hører musik!
Jeg er også stoppet med at spille computerspil så hvis jeg skal være helt ærlig ved jeg ikke hvorfor jeg fortsat er på DC. Måske nok mest fordi jeg har venner og bekendte som fra tid til anden spørger efter en kode eller noget musik eller et spil.
Associale røvhuller vil jeg ikke kalde os - røvhuller vil APG og nogle musikere sikkert kalde os men hvorfor associale?? Er man pr. definition en computer nørd hvis man er en fildeler? Er det så derfor at vi er associale, fordi computer nørder bliver betragtet som associale?
Jeg sidder tit og tænker på hvor latterlige priser vi i dagens samfund skal betale for software, musik, film osv. hvis producenterne af alle de forskellige produkter i stedet bare sænkede priserne til noget som var fornuftigt så ville pirat kopiering være så meget mindre udbredt og der er stor sandsynlighed for at mange producenter ville tjene mere. Personligt ville jeg gerne have en original kopi af Win XP PRO og Office 2003 - men til 1600,- for Windows og 3600,- for Office er der ikke en chance for at jeg køber det. Hvis det kostede 500,- for hver ville jeg faktisk godt købe dem. Jeg ved godt at MS laver en masse light udgaver som man kan købe billigt, men det gider jeg ikke. Jeg har sikkert ikke brug for top udgaverne men jeg vil sgu have dem - og det gør at jeg downloader dem.
APG imod PG er en herlig gordisk knude som der hverken er juridisk eller politisk hjemmel for at løse inden for de næste mange år så jeg tror bare at jeg sætter mig på sidelinjen og kigger på - betaler måske en smule til den der juridisk indsamling, mest fordi det kunne have været mig for et par år tilbage. Nu er jeg ude af det og glad for det.
Held og lykke til resten af jer............
Man kan jo ikke bare sænke priserne drastisk. Så ville det pågældende firma da gå fallit. Det er da logik for enhver. De kunne sænke priserne lidt, indrømmet, men man kan ikke bare forvente at fordi man synes noget er for dyrt, at det pågældende firma så sænker priserne.
Når man skaber ustabil/manglende økonomi hos spilproducenter osv., er det da klart at de ikke sænker priserne. I sørger for økonomiske kriser, ved at downloade deres musik i stedet for at købe det.
Nemeton
10-08-2004, 02:43 PM
Det sidste jeg læste om Microsoft var de regnede med at henved 70% af alle windows computere havde en kopi af windows og ikke den originale.
Jeg kender ikke de præcise tal men man kunne overveje om ikke en prisreduktion i den foromtale klasse ville kunne reducere det tal drastisk og dermed ikke koste dem penge, måske endda øge deres indtjening, eftersom det der koster for dem er produktudviklingen og den er for et produkt som Win XP allerede overstået og dermed en sunk cost. Fra nu af er det bare et spørgsmål for MS om produktionsomkostningerne er mindre end salgsgevinsten og eftersom produktet er udviklet er produktionsomkostningerne begrænset til at brænde CD på samlebånd.
For musikerne vil problemet være noget større eftersom de gerne vil have dækket deres faste omkostninger før de begynder at overveje at sænke prisen, men derefter kunne de ligeså vel sænke prisen som alle andre, det er bare et spørgsmål om størrelsen af deres indtjening. Dog har musikerne den store pukel at musikbranchen (pladeindustrien) tager løvens part af indtjeningen fra salg af musik. Derfor må musikerne jo bare omgåes denne indtægt sluger og selv sælge og markedsfører deres produkter.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.