PDA

Se fuld version : Findes der en torrent klient som ikke deler med andre?

Anonymous
08-31-2004, 02:54 PM
Har lagt mærke til at der altid er mange flere leechere end der er seedere I mit program (burst!) findes der programmer som gør at brugerne slipper for at uploade men samtidig kan downloade?

Anonymous
08-31-2004, 02:56 PM
Desuden har jeg bemærket at jeg kun har tilladt 2 downloadere men alligevel er der omkring 20 som downloader???

MadOnion
08-31-2004, 03:02 PM
Jeg tror du har fået galt fat i begreberne seeder og leecher.

Citat fra piratgruppens guide til Bittorrent:
En seed er nogen der har 100% af filen. Det har downloadere (leechere) ikke, da de jo fortsat er igang med at downloade filen. Men når du har fået hele filen hentet hjem, vil din klient fortsætte med at uploade filen til andre brugere som stadig ikke har fået den. Så er du en seed.

En leecher er altså en der er igang med filen, men ikke har 100% endnu og dem vil der naturligvis være flere af end folk der har hentet 100% og stadig står og uploader....

Både leechere og seedere uploader. Det lyder på dig til at du tror at det kun er seedere der uploader, det er det ikke. Alle uploader - uanset om man har 100% af fil en eller bare 10%.

Håber du kan se grunden til at der altid er flere leechere end seeds.

sikos
08-31-2004, 03:08 PM
Der kan sagtens være flere seedere end leechere.
Det kommer som regel an på hvilken tracker man bruger og hvor gammel den pågældende torrent er. Jo ældre jo bedre seeded.
Suprnova er et eksempel på en tracker med mange leechere og få seedere.
Men igen, det er generelt.

Anonymous
08-31-2004, 04:20 PM
Okay, det vil altså sige at dem jeg henter fra samtidig henter fra mig, der er ikke nogen som kun henter eller kun sender, for at man kan hente skal man sende til den man henter fra, er dette korrekt? Det virker da egentlig meget demokratisk og ikke mindst logisk at det fungerer sådan og må sige disse torrenttjenester er noget mere stabile end ex. Kazaa.

humme
08-31-2004, 04:24 PM
For det første er der simpelthen nogen der har en decideret ussel upload, og sådan er livet bare.

For det andet, MadOnion, så deler leeches altså også - bare kun de dele af filen de selv har :)

Anonymous
08-31-2004, 04:33 PM
Men hvis nu alle deler med alle hvorfor skal jeg så indstille hvor stort et antal brugere der min. og max. må hente fra mig? Jeg har sat min antal brugere på 2 og max. upload på 10 og derved bliver der konstant hentet 20 kb/s er det sådan det skal forståes? Stiger min downloadhastighed nødvendigvis hvis jeg sætter antallet af brugere op eller forøger uploadhastigheden eller er det helt afhængigt af dem jeg henter fra?

Noget helt andet, nu man deler disse enkelte dele af filen kan den så ikke manipuleres, jeg mener, hvis nu en bruger indgår i en torrent og har 20 dele af den samlede fil, så manipulerer han med en af filerne, bytter rundt på et par bytes eller sletter dem, nu bliver denne korrupte fil vel uploadet til de andre brugere og kan ødelægge den samlede fil for alle andre der har hentet netop denne del og indlagret den i den endelige fil, eller hvad?

sikos
08-31-2004, 04:47 PM
For det første er der simpelthen nogen der har en decideret ussel upload, og sådan er livet bare.

For det andet, MadOnion, så deler leeches altså også - bare kun de dele af filen de selv har :)

Madonion skriver da heller ikke noget om at leechers ikke deler?!!

Leechers er et udtryk med 2 betydninger. Nogle steder bliver det brugt om personer der er igang med en download, andre steder om personer der bare downloader og ikke seeder når de er færdige.

gathering
08-31-2004, 06:51 PM
Men hvis nu alle deler med alle hvorfor skal jeg så indstille hvor stort et antal brugere der min. og max. må hente fra mig? Jeg har sat min antal brugere på 2 og max. upload på 10 og derved bliver der konstant hentet 20 kb/s er det sådan det skal forståes? Stiger min downloadhastighed nødvendigvis hvis jeg sætter antallet af brugere op eller forøger uploadhastigheden eller er det helt afhængigt af dem jeg henter fra?

Noget helt andet, nu man deler disse enkelte dele af filen kan den så ikke manipuleres, jeg mener, hvis nu en bruger indgår i en torrent og har 20 dele af den samlede fil, så manipulerer han med en af filerne, bytter rundt på et par bytes eller sletter dem, nu bliver denne korrupte fil vel uploadet til de andre brugere og kan ødelægge den samlede fil for alle andre der har hentet netop denne del og indlagret den i den endelige fil, eller hvad?

Jeg ved hvis du henter fra torrentbits (http://www.torrentbits.org/) egen site og at din download er lig med din upload jo mere du uploader jo hurtiger henter du også filen du kan ikke finde en fil som er corupt og hvis den er så henter den, den bare fra en anden klient med andre ord ikke noget proplem din tracker ved hvordan filen skal se ud og den tester det du henter

humme
08-31-2004, 07:20 PM

Madonion skriver da heller ikke noget om at leechers ikke deler?!!

Leechers er et udtryk med 2 betydninger. Nogle steder bliver det brugt om personer der er igang med en download, andre steder om personer der bare downloader og ikke seeder når de er færdige.

Hov, der har du fat i noget.

Jeg ved ikke lige hvad der skete for mig der. Undskyld, MadOnion :P

-pirat4ever-
08-31-2004, 08:38 PM
Tja, hvis din upload køren med 20ks sek og din download med 2kb sk er din opsætning nok forkert.

Brug Netlimmit eller netlimit, et program hvor du kan sætte hastigheden ned på upload eller download.

Thomas
08-31-2004, 08:45 PM
Det omtalte program hedder NetLimiter. Du kan desværre ikke blokere 100% for upload, men til gengæld sætte din uploadhastighed til fx 1 kb/s :)
Så er du fri for at folk dræber din download, når du uploader med fuld hastighed ;)

-pirat4ever-
08-31-2004, 10:00 PM
Tak thomas :D

Men husk, at hvis alle bruger 1KB i upload, er der jo ingen der får hentet noget overhovedet.

Brug med omtanke :!:

Anonymous
08-31-2004, 10:59 PM
Jeg er ved at hente en fil med burst! men vil snarest muligt skifte til BitTornado da det får de bedste anmeldelser herinde. Mit spørgsmål er om jeg kan pause en torrent i burst!, lukke programmet ned og fjerne det og så fortsætte torrenten i BT? Hvis det er for risikabelt vil jeg færdigdownloade filen i burst! og først derefter skifte.

gathering
09-01-2004, 02:09 AM
det kan du godt torrenr filen er lige glad med om det er det ene eller det andet program

Thomas
09-01-2004, 06:38 AM
Tak thomas :D
Men husk, at hvis alle bruger 1KB i upload, er der jo ingen der får hentet noget overhovedet.
Brug med omtanke :!:
Jeg bruger ikke BitTorrent selv mere ;) Fik et håndskrevet brev fra Universal på tre sider, som jeg kom til at tage lidt alvorligt :)
Nu bruger jeg kun eMule og http 8)

MadOnion
09-01-2004, 08:06 AM

Det mener jeg bestemt også at jeg har fået forklaret og slet ikke er i tvivl om!

Citat fra mig selv længere oppe:
Både leechere og seedere uploader. Det lyder på dig til at du tror at det kun er seedere der uploader, det er det ikke. Alle uploader - uanset om man har 100% af fil en eller bare 10%.

Mike
09-01-2004, 09:04 AM
for det første kan jeg ikke se hvorfor man ikke vil dele. Det siges for at få noget må du give noget af samme værdi. derfor bør du dele når du bruger BT. Men der er bittornado som er udemærket og det er mere fair over for sin bruger end de fleste andre. imo er den originale BT client for skod. men hvis du bruger dit upload t andet sted er der altid netlimiter men det burde i kun bruge hvis i bruge jeres upload på en dc hub eller lignende eller i vill fordele jeres hastighed mellem flere torrents.

PackedManiac
09-01-2004, 10:22 PM
Ligesom Mike kan jeg heller ikke rigtig forstå hvad pointen skulle være i ikke at uploade til andre?!!

Hele BitTorrent systemet bygger på at folk også skal uploade for at downloade.

Det at du uploader går ikke ud over din download, med mindre du bruger en DSL-forbindelse. Og hvis du bruger en DSL forbindelse, bare sæt din uploadstream 5kb/s lavere end din max upload, eksempel - du har en 128 upstream forbindelse. Din max upload ligger typisk på 15kb/s. Sæt den til 10kb/s når du samtidig downloader, og når du er færdig - seed med 15kb/s eller hvad nu du er i stand til at pumpe ud af forbindelsen.

Så lad være med at ødelægge det for andre!

Anonymous
09-02-2004, 08:39 PM
Ligesom Mike kan jeg heller ikke rigtig forstå hvad pointen skulle være i ikke at uploade til andre?!!

Hele BitTorrent systemet bygger på at folk også skal uploade for at downloade.

Det at du uploader går ikke ud over din download, med mindre du bruger en DSL-forbindelse. Og hvis du bruger en DSL forbindelse, bare sæt din uploadstream 5kb/s lavere end din max upload, eksempel - du har en 128 upstream forbindelse. Din max upload ligger typisk på 15kb/s. Sæt den til 10kb/s når du samtidig downloader, og når du er færdig - seed med 15kb/s eller hvad nu du er i stand til at pumpe ud af forbindelsen.

Så lad være med at ødelægge det for andre!
Det er heller ikke fordi jeg ikke vil dele med andre, første gang jeg brugte BitTorrent var i slutningen af sidste måned og jeg havde derfor en hel del megabytes trafik i overskud så jeg delte glædeligt men indimellem hænder det at forbruget er ved at være i bund og så ønsker man ikke at fremmede skal opbruge den sidste kvote så man selv skal ud og købe extra megabytes i dyre domme.

PackedManiac
09-02-2004, 09:17 PM
Hvis du har et sådan abonnoment så kan jeg naturligvis godt forstå dig, men det vil aldrig gå på trackere, hvor 'forced sharing' er et krav.

Må du finde en bedre ISP (ubegrænset abonnoment) :wink: