PDA

Se fuld version : Spansk online shops!!!

Marin
08-31-2004, 12:06 AM
OK... jeg blev en smule forurolig da jeg læste indlægget fra Keld (Russisk online shops) MEN nej, jeg gør det stadig...

Ok der skal måske en lille forhistorie til hvorfor jeg "stadig vil gøre det..."

For lidt over en måned siden læste jeg artiklen fra "Søndag Aften" (læs selv her: http://www.cultur.com/2004/0604.html), som er en fin beskrivelse af de prisforskelle der er på køb af musik direkte på Internettet. OG jeg blev overrasket MEGET overrasket! Faktisk blev jeg så overvældet at jeg samme aften/nat købte adgang til at downloade musik fra den spanske online musikshop (www.weblisten.com). Det gik så forrygende at kæresten og jeg fik hentet over 50 CD'er på de godt 8 timer vi havde adgang til stedet. Prisen var 9 Euro <--- JA, det er rigtig!!! og blev betalt med et HELT ALM. VISA/DANKORT. Dvs. at vi gav under 1,50 kr. pr. CD...

Dette gav selvfølgelig en hvis smule betænkelighed, :? og begyndte derfor at kigge dette spanske firma grundigt igennem. De har eksisteret siden december 1997, så de har da nogle år på banen. I den kontrakt man skal acceptere er der ingen restriktioner på at danske eller ikke spanske bruger ikke må benytte denne service eller anden form for overtrædelse af gældende regler når man sidder i lille Danmark og henter/KØBER musik hos dem. 8)

Jeg har i dag kendskab til flere som benytter dette firma til at hente deres musik - ja, ligefrem udskifte deres ulovlige samling af mp3'er med LOVLIGT hentet musik :D

Men tilbage til starten... jeg gør det stadig... Ja, jeg kan simpelthen ikke se hvorfor jeg ikke skulle benytte dette fantastiske tilbud, vi er jo i dag en del af EU og det er Spanien også og med den såkaldte "fri handel i Europa" jaaaa... hvem skal så forhindre mig at benytte dette tilbud???

Marin
08-31-2004, 12:17 AM
En lille rettelse af linket i indlæget:

http://www.cultur.com/2004/0604.html

Marin
09-17-2004, 01:54 AM
Kender du andre steder eller bruger du også www.weblisten.com så læg lige en note!

Jyden
09-17-2004, 10:57 AM
Nu kender du siden, så lige et par spørgsmål....

1. Kan man finde covers til cd'erne på siden ?
2. Der står noget med at 1 time efter ophør slettes filerne automatisk. Kan man flytte musikken over på en andet drev på pc'eren ?
3.Kan man downloade flere album af gangen, eller skal man vente ?

Marin
09-19-2004, 02:19 AM
1. Desværre... (nej) der er et 125x125 pixel billede af front cover!
2. Når du marker en fil eller et helt album som du ønsker at hente/downloade, bliver dette anbragt i en form for "indkøbskurv"/donwloadliste. Du kan nu vælge at bruge en download manager som de anbefaler eller blot trykke på filen og gemme den direkte på din harddisk. Musik filerne er ikke krypteret eller på anden form signet, så du kan flytte filerne uendeligt...
3. Ja! Hvis du vælger at bruge deres "download manager" er det ganske simpelt, vælge alle de albums du ønsker at hente og sæt den igang når du går i seng...

Mijji
09-22-2004, 08:56 AM
Inspireret af dit indlæg her prøvede jeg weblisten i nat, efter en del overvejelser.

Jeg vil sige at jeg ikke ligefrem har fortrudt at jeg spændte sugerøret på computeren i går og satte den til at køre natten over.

Jeg nåede totalt 66 hele CD'er, 1344 mp3'er og 5,3 GB på de 8 timer.

Mine således meget beskedne erfaringer:
- Sid ved computeren hele natten, hvis man vil være 100% sikkert på at intet går galt.
- Vælg 10 CD'er til 'recent downloads' og hent dem så gennem deres downloadmanager. Når de så er hentet clearer du downloadlisten, og starter forfra med 10 nye CD'er. Det er min erfaring at det går hurtigere end hvis man vælger 60 CD'er og så lægger sig til at sove.
- Selvom der står man har 8 timer, så har man reelt 9, da man mellem 8 og 9 kan hente sange der allerede ligger i 'recent downloads'.

Jeg er som sagt meget tilfreds med mit køb, og jeg forventer at der ikke er restriktioner, da det er indenfor EU. Under alle omstændigheder har jeg handlet i god tro...

Mijji

Jyden
09-23-2004, 08:54 AM
Der står på siden, at man skal slå sin firewall fra, og enable cookies...

Nu er jeg ikke den store nørd...så hjælp please...............

Marin
09-27-2004, 01:37 AM
Jeg sidder bag en router, firewall (på MAX) og kontrollere mine cookies hårdt... og har endnu ikke oplevet nogen problemer med at hente! Sååå jeg ved ikke lige hvorfor de skriver det...