Se fuld version : jeg vil hjælpe, hvem skal jeg maile?
Khain
08-30-2004, 11:10 PM
jeg er lige som så mange andre træt af de gestapo metoder med ulovlige bevisførelse som apg bruger og vil derfor gerne give mit besyv med.
jeg har i kraft af uddannelses-sted og arbejde adgang til en del juridiske resourcer der ikke er tilgængelige for menigmand, og vil derfor gerne hjælpe til hvis jeg kan med det juridiske...
hvem skal jeg sende en mail?
her en lille start: jeg talte med en af bagmændende til direct connect for en måneds tid siden, han var blevet nappet og havde fået et krav på
440.000 kr, som han ignorerede. der har ingen konsekvens været af dette.
altså, lad være med at betale. de bruger ulovlige bevisførelse, og kan dermed ikke gøre så meget.
kør med linux, på paranoid sikkerheds niveau, prøv at knække den kryptering echelon.. :P
:twisted: krypter, krypter, krypter.... :twisted:
Infant Prodigy
08-31-2004, 02:53 AM
Hey!
hvis du vil hjælpe så fang en OP på vores IRC kanal eller send en mail til advokaten@piratgruppen.org.
På forhånd tak!
Infant Prodigy / Piratgruppen.org
a_hoegh
08-31-2004, 01:29 PM
Hej khain
Jeg er også blevet stævnet af AGP. dog ikke så meget som ham fra direct connect. ca. 15000. mener du at jeg bare skal lade værre med at svare dem :?:
de har et screenshot fra kazaa og en lang udprintning af filer de mener jeg har delt med andre.
VH
a_hoegh
Klawz
08-31-2004, 01:48 PM
Kære a_hoegh
Jeg har sendt din henvendelse til vores jurister, og bedt dem om at give dig et svar. Jeg kan her nævne, at vi har planer om at finde en måde at samle økonomi til at støtte folk som går i retten mod APG, men vi kan ikke lige overskue det, det første stykke tid.
Khain
08-31-2004, 05:09 PM
jeg kender konkret kun til tre sager her fra fyn, i de to undlod man at betale, ingen konsekvens, i den sanden betalte farmand for sin 17 søn der havde fået en bøde på 40.000
nu kender jeg ikke din konkrete sag, men hvis piratgruppen har deres egne jurister, ville jeg vente til der kom svar fra dem.
send dem et brev hvor du udbeder dig betænkningstid.
Christian
08-31-2004, 05:13 PM
send dem et brev hvor du udbeder dig betænkningstid.
Jeg ved at det må være svært for dig a_hoegh, men lad være med at svare i form af et brev, og hvis de (APG) har intentioner om at forfølge sagen, sender de dig endnu et brev for at vise at de er seriøse.
Prøv at vente, ikke noget med at skrive nogle breve.
Khain: "kør med linux" (I denne sammenhæng for at være sikker).
Jeg ved ikke hvor alvorlige de har været, men hvis du kigger på k-kotik.com's exploits til linuxkernen gennem de sidste par måneder, har det været godt og vel 7 ude jeg har lagt mærke til, hvorimod jeg ikke har set et eneste mod bsd-kernen.
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men jeg vil blandt andet på den baggrund, mene at du/vi bør anbefale BSD i stedet for Linux.
Solaris og plan9 har jeg slet ikke overvejet. Det burde man måske. Solaris er vel efterhånden okai. Plan9 har vi måske lidt for få programmer til, sådan umiddelbart.
Måske burde vi få en debatgruppe kaldet "Sikkerhed" herinde?
Khain
08-31-2004, 06:25 PM
det var nu mere det med kryteringen der var min pointe...
a_hoegh
09-01-2004, 10:48 AM
Tak for alle indlæggende ang. den stævning fra APG. jeg skal nok holde jer opdatet med hvad der sker i sagen. :!:
Jeg har netop i skrivende stund modtaget et brev fra APG.
De skriver at de opretholder stævningen, men jeg har 14 dage til at indgå forlig. de skriver også at de afventer resultat fra en prøvesag. men hvad det er er jeg ikke klar over. men det har nok noget at gøre med screendomps, vil jeg tro. for det er det eneste de har på mig.
Klawz
09-01-2004, 11:21 AM
Hej igen
Hvis du er i kontakt med APG på nogen måde, så skal du virkeligt overveje hvad du skriver. Hvis du formulerer dig forkert, så risikerer du at det vil fungere som en accept at deres økonomiske krav imod dig.
Hvis du beslutter dig for ikke at imødekomme deres krav, så skal du sende dem et brev, hvor du gør det klart at du ikke anerkender kravet. Hvis man ikke reagerer på et erstatningskrav risikerer man også at det efter en årrække bliver opfattet som en accept af kravet - man kunne jo bare havde sagt at det ikke var korrekt... Jeg kender situationen fra en længere tvist med et incasso-firma;-)
Du kan evt. skrive retur til dem og fortælle at du ikke umiddelbart ved hvad de taler om, men at du meget gerne vil kigge nærmere på sagen, hvis de sender dig alle relevante dokumenter og filer.
Du skal også overveje hvorfor det screenshot som APG har, ser ud som det gør...
Hvorfor er der en fil kaldet "madonna-likeavirgin.mp3" eller lignende?
Jeg vil meget anbefale at du læser "advokaten".
Christian
09-01-2004, 04:24 PM
Hvordan kan de vinde en sag over en 'pirat' uden at en foged har beslaglagt din computer? Mit råd til dig ville være at skille dig af med alt ulovligt, hvis det er rigtigt :wink:
De kan da UMULIGT vinde en sag blot fordi de har screendumps, men ingen fysiske beviser i form af en harddisk mm., vel?
a_hoegh
09-13-2004, 11:56 AM
Hej Alle
Jeg lovede at holde jer opdatet.
jeg har netop i dag fået en advokat til at tag sagen mod APG. Det er med hjælp fra piraterne at jeg er kommet i kontakt med han.
ham ( advokaten ) vil fremover modtage all brevveksling fra APG.
a_hoegh
Mindprobe
09-13-2004, 04:49 PM
Det bliver spændene at følge.
Held og lykke :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.