Se fuld version : Hvordan IRC til fildeling
Bowie
08-30-2004, 05:37 PM
Howdy Folks :lol:
Fedt med et dansk forum hvor vi kan "hygge" os med vores erfaringer inden for fildeling med mere!!
Er der nogen der kan hjælpe med nogle erfaringer inden for IRC fildeling.... hvilken IRC program bruger (uden spy og adware..) i og hvordan tilmelder man sig grupper hvor man kan download fra hinanden?
På forhånd tak
Nella
08-31-2004, 05:56 PM
Ville nok være en IRC client som Polaris, Innovision eller hvad de nu hedder...
Et af de største FileShare IRC networks er nok EFnet eller DALnet (mener DALnet prøver at få det stoppet).
Sidder selv på EFnet på div. channels.
Systemet med IRC filesharing er at man sætter en CTCP server op på sin client og så med et par koder eks. "/ctcp Nella ullafranzen" så er ullafranzen en trigger for at min client skal sende en invitation til at du kan hente fra den.
Har ikke selv en Client sat op til at sende ud med, da min Upload er lidt for lille til det.
Har en Dansk Channel hvor folk nok gerne vil hjælpe dig, men de sender ikke noget der fra mere (da ham som havde serveren der blev snuppet af vores kære APG).
Channelen er #comedy.dk
Den nemmeste måde at lære det på er nok at hoppe direkte ud i det. :)
gathering
08-31-2004, 06:36 PM
den næmeste måde er nok invision og brug så xdcc server den kan man ikke lave fejl med har selv haft en fil server men har lige lukket den da der er frykteligt dyr i strøm at ha en pc tændt 24/7
humme
08-31-2004, 07:22 PM
Tag en kigger på IRCSpy (http://ircspy.com) for en udmærket XDCC searcher :)
xcababz
09-01-2004, 11:30 AM
Altsaa, jeg holder nu paa www.packetnews.com -den virker og er meget simpel. mIRC er saa brugervenligt at hvis man bruger 1 min, saa har du et program til windows som er ok.
Jeg har ogsaa brugt det og hvis man foerst gider saa kan man finde store chans med mange gode numre :)
/xcababz er ude
VinZenZo
09-02-2004, 03:12 PM
Ville nok være en IRC client som Polaris, Innovision eller hvad de nu hedder...
Et af de største FileShare IRC networks er nok EFnet eller DALnet (mener DALnet prøver at få det stoppet).
Sidder selv på EFnet på div. channels.
Systemet med IRC filesharing er at man sætter en CTCP server op på sin client og så med et par koder eks. "/ctcp Nella ullafranzen" så er ullafranzen en trigger for at min client skal sende en invitation til at du kan hente fra den.
Har ikke selv en Client sat op til at sende ud med, da min Upload er lidt for lille til det.
Har en Dansk Channel hvor folk nok gerne vil hjælpe dig, men de sender ikke noget der fra mere (da ham som havde serveren der blev snuppet af vores kære APG).
Channelen er #comedy.dk
Den nemmeste måde at lære det på er nok at hoppe direkte ud i det. :)
Så vidt jeg husker hvad det noget med at serveren kostede en del kroner med al den trafik da der blev hentet utroligt meget fra den, og hvis folk var villige til at hoste et par kroner i projektet ville den stadig være oppe.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.