PDA

Se fuld version : MSN Messenger

jadetmig
08-30-2004, 05:36 PM
Hej!

Først og fremmest, godt initiativ af folkene bag siden...!

Mit spørgsmål:

Der er gået mange ryger (synes jeg) om at der bliver holdt øje med hvad der bliver sendt via. MSN... Er der hold i det?
Jeg har altid ment at der gør der ikke... Men MSN's use of terms synes jeg fortæller at de gerne må give oplysninger til 3 part...

Kan nogen give mig et godt svar på det :)

Cenion
08-31-2004, 03:09 AM
tja....det er jo et godt spørgsmål. Du kan godt regne med at de har en log over al trafik der bliver kørt gennem deres servere, det er så vidt jeg ved blevet et lovkrav for alle amerikanske virksomheder efter den 11. september 2001. Hvorvidt de kigger i den log er så et godt spørgsmål, for selvom de selvfølgelig skal overholde loven, så er Microsoft nok ikke særlig interesserede i at kigge i den log. Dels fordi det er et kæmpe arbejde og dels fordi de ikke vinder det store på det, snarere tværtimod. Men det eneste svar på spørgsmål er nok at det er sådan noget man først finder ud af når det er for sent :-)

Iøvrigt...den regel med 3. part betyder at de ikke må videregive personlige oplysninger til andre virksomheder, ikke at de må undlade at melde ulovligheder til politiet. Det har de pligt til - ligesom alle andre. ;-)

Niels
08-31-2004, 09:30 AM
Microsoft gemmer kun oplysninger om hvornår du logger af og på.
Samtalerne bliver med 99% ikke gemt.
At arkivere alle MSN-samtaler ville blive en rimelig kapacitetskrævende affære og det har ingen som helst værdi for Microsoft.

Jeg tvivler på at der er nogle af Georg's latterlige 'acts' som påbyder Microsoft at logge samtalerne i MSN.

LaSG
08-31-2004, 01:09 PM
Når man kommunikerer via MSN-messenger, er det kun ens login der bliver sendt krypteret. Selve samtalerne er lige så ukrypterede som alt muligt andet. Det vil sige at alle på vejen mellem dig og den du taler med, kan lytte med, inklusiv Microsoft, da trafikken går gennem deres servere.

Jeg ser absolut ingen god grund til at anvende MSN. Hvis man vil have noget MSN-agtigt, kan man bruge Jabber, og vil man have noget man selv kan kontrollere en smule, kan man bruge IRC.

Med IRC har man f.eks. mulighed for at opsætte en server selv, ssl-krypteret, og med password og ip-kontrol, så kun folk man vil have ind, kan komme ind. Dét kan give en relativt sikker form for kommunikation.

sprachepolizei
08-31-2004, 01:32 PM
Skaffa Linux :P

Thomas
08-31-2004, 06:56 PM
Det generer ikke mig at Microsoft kan sidde og læse når jeg skriver frækt :P :lol:

Intet er sikkert efterhånden. Alt kører på held for tiden.

-pirat4ever-
08-31-2004, 09:54 PM
Yahoo og alle lignende postservere mm. gemmer beskederne i mindst 2 år. Jeg er ret sikker på MSN gemmer de beskeder og filer vi sender.
(hvilket jeg er helt forstålig med hvis det bliver brugt mod terror)

Desuden bliver alt traffik analyseret og dekodet som sendes over nettet af kæmpe samling af CPuer (har set billeder af de maskiner)

Hvis jeg ikke tager fejl er der 7 "servere" der køre nettet. De omdiregere IP´r mm.

Thomas
09-01-2004, 06:37 AM
Yahoo og alle lignende postservere mm. gemmer beskederne i mindst 2 år. Jeg er ret sikker på MSN gemmer de beskeder og filer vi sender.

Desuden bliver alt traffik analyseret og dekodet som sendes over nettet af kæmpe samling af CPuer (har set billeder af de maskiner)

Hvis jeg ikke tager fejl er der 7 "servere" der køre nettet. De omdiregere IP´r mm.
Ahh, nu kan jeg ikke lige finde hjemmesiden, men der er efterhånden kommet en del mere end 7 maskiner. Mener det er enten 12 eller 14 ;)

ZrednaZ
09-02-2004, 10:07 PM

<-- LoL! :lol: Skulle man så forestille sig, at Al Quaida sidder og chatter med hinanden over Messenger, og at de ligeledes planlægger terrorangreb over Messenger? :P
De er sindssyge - ikke dumme.... :wink:

-pirat4ever-
09-03-2004, 09:04 AM
hvordan tror du Al Q funker ?

Klart de bruger SMS så B Laden kan skrive med sine soldater LOL :lol: :lol: :lol:

flaGG
09-03-2004, 09:19 AM
Tjaeh AL Q bruger højst sandsynligt GSM telefoner med betalings kort i :wink:

Anyway det er helt umuligt for M$ at opbevare så meget data som det ville kræve at logge alle samtaler på messenger..

Men det kunne sagtens tænkes at M$ filterer alle samtaler..
så ting der faktisk kunne have interesse bliver logget under påskud af terrorlovgivningen... bare en tanke..

Imho er den terror lovgivning noget møg.. nu har usa endelig en måde at refærdiggøre deres spionage på deres alle vestlige lande :evil:

http://www.m1kk3l.dk/images/e.jpg

VinZenZo
09-03-2004, 03:47 PM
Prøv at forestille jeg at de logger samtaler på msn, det ville fylde utroligt meget, bare tænk på alle dem der er online lige nu og skriver, jeg har f.eks. gang i 3-4 samtaler...

Hvis du er bange for at sende filer etc. fordi du tror at du kan blive knaldet for det, er der ingen grund til panik :)

jadetmig
09-03-2004, 04:06 PM
Der har tit gået en masse "skræmme beskeder" rundt med at et eller andet firma holder øje med det du sender, så stop med at sende over MSN... Jeg har altid sagt til alle at jeg vil ikke høre på det pis, for MSN er simpelthen for stort at overvåge.. Det vil også kræve at de skal overvåge e-messenger.net osv...!

Ville gerne høre om der var hold i det jeg sagde, og det ser der jo ud til at være... :)

VinZenZo
09-03-2004, 09:42 PM
Der har tit gået en masse "skræmme beskeder" rundt med at et eller andet firma holder øje med det du sender, så stop med at sende over MSN... Jeg har altid sagt til alle at jeg vil ikke høre på det pis, for MSN er simpelthen for stort at overvåge.. Det vil også kræve at de skal overvåge e-messenger.net osv...!

Ville gerne høre om der var hold i det jeg sagde, og det ser der jo ud til at være... :)

Beskeder som: "tilføj ikke blabla@hotmail.com, det er en virus" osv., kan heller ikke tage dem seriøst :)

Duck
09-04-2004, 12:43 AM
MSN tjenesten logger ikke beskeder, serverne logger muligvis hvem der logger ind hvornår, men alt kommunikation foregår direkte mellem klienterne, der findes vist ikke båndbredde nok til at styre både tekst, voice og cam trafik ned på en harddisk...
ICQ havde muligheden for at sende beskeder til folk der ikke var online, og var derfor nødt til at gemme dem på en server et sted, men den mulighed har man ikke i MSN. Alt indleden kontakt må ske gennem en server, men derefter snakker MSN-klienterne direkte sammen, ellers skulle filoverførsler køre gennem en server, og ville ikke kræve man åbner et flok porte i sin firewall.
Så medmindre nogen direkte sidder og sniffer hvad man skriver til hinanden (as if, det ville være en shitload af underlige kram- og kysbeskeder) er der vist ingen chance for man kommer galt afsted med at sende nogle småfiler til hinanden via MSN....

ZrednaZ
09-04-2004, 01:45 AM
Beskeder som: "tilføj ikke blabla@hotmail.com, det er en virus" osv., kan heller ikke tage dem seriøst :)

Nej hehe..... jeg tilføjer dem også altid - det viser sig tit at være flinke mennesker :lol:

Suxor
09-04-2004, 02:19 PM
ZrednaZ - Du skal nu ikke være alt for sikker på de ikke bruger IM's. Man har fundet eksempler på de bruger hotmail's til at sende beskeder til hinanden, hvor de dog kun bruger den samme mail 1 gang. Så hvorfor skulle de ikke gøre det samme med fx. Yahoo, MSN osv.

At de så nok bruger IRC servere el. lign. er en helt anden sag.

LaSG
09-04-2004, 02:59 PM

Så længe du selv krypterer dine date fornuftigt, kan jeg ikke se det usikre i det. Ved kommunikation vil jeg mene en oprettelse med 2048 asynkron og derefter blot 256 synkron kryptering er fin nok. Hvis alle gjorde sådan, ville ingen ane hvad der var værd at bruge år på at dekryptere :)

Thomas
09-06-2004, 07:41 AM

Så længe du selv krypterer dine date fornuftigt, kan jeg ikke se det usikre i det. Ved kommunikation vil jeg mene en oprettelse med 2048 asynkron og derefter blot 256 synkron kryptering er fin nok. Hvis alle gjorde sådan, ville ingen ane hvad der var værd at bruge år på at dekryptere :)
Når de så får al min fine data dekrypteret, finder de bare en masse søde Hamtaro-billeder :D :lol:

jon1ya
09-16-2004, 11:03 AM
Jeg har i forbindelse med et forsøg i skolen brugt et program til at "logge" alle "pakker" der blev sendt ud på netværket.

Og i den forbindelse kan man gå ned og se hvad pakker af tekst sendt via msn indeholder, og såvidt jeg kan se, så indeholder det ikke spor af samtalen, men hvis det gør, så er det krypteret.

Ikke at det har nogen relevans for messenger, men jeg ved via mIRC er alt hvad der sendes _REN_ tekst.

Så tænk over hvad du skriver næste gang du sidder på LAN.

Jeg kan måske sidde og kigge med :p

NiZ
09-28-2004, 11:30 AM
Mener det er enten 12 eller 14 Det er nu 13... :)

Desuden bruger jeg Miranda.. tager MSN, ICQ og mange andre protokoller og kører dem i et program.. med seje features til :)

night-blade
09-28-2004, 11:58 AM
Imho er den terror lovgivning noget møg.. nu har usa endelig en måde at refærdiggøre deres spionage på deres alle vestlige lande :evil:

EU har gang i et kvantekrypteret netværk som skal beskytte os borgere mod USA's spy netværk.

http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040826/IT/108270093

-pirat4ever-
10-03-2004, 12:23 AM
gaim slår alt (ved at bla, mirande kan være ustabil)... :D

http://gaim.sourceforge.net/downloads.php

Gaim har hvis en 11 forskellige understøttede programmer, bla,. ICQ, messenger og mange fede ikoner og ikonpakker der kan hentes.