Se fuld version : Er man sikker som skribent her på siden??
snehvide
08-30-2004, 04:50 PM
E-mail:
Åh nej! Ikke igen!
Det var min tanke da jeg gerne ville registreres på denne side.
I første omgang for at stille et måske ret banalt spørgsmål.
Der er ingen tvivl om at denne side vil blive udsat for megen kritik og måske vil den endda blive lukket.
Hvis det sker hvordan forholder det sig så med vores, brugernes, indlæg og kommentarer? Vil en nedlægning af siden kunne resultere i udleveringen af vores IP adresser?
Lad os lige få det på det rene før vi begynder at snakke om mere interessante sager.
Venlig hilsen
Andreas Skjæmt Andersen
[/i]
gathering
08-30-2004, 05:01 PM
tvivler på de kan gøre noget er på mange forums og der er aldrig sket noget
Hilsen Gathering
snehvide
08-30-2004, 05:06 PM
Det er jeg også, men plejer ikke ligefrem at være på så kontroversielle fora. Det var også mere et spørgsmål rettet mod de jurastuderende, der står bag siden. Jeg vil gerne have et fyldestgørende svar.
Jeg har desuden fået en PM. Til den person der sendte den vil jeg gerne sige at grunden til at jeg skriver mit navn er at jeg ikke er en kujon.
Venlig hilsen
Andreas Skjæmt Andersen
(der mener vi alle bør stå ved vores ord og skrive vores navne)
gathering
08-30-2004, 05:29 PM
okay så siger jeg ikke mere men hvis du vil ha mit navn
Så her Mads Christian Pedersen
snehvide
08-30-2004, 05:34 PM
Det var såmen ikke for at være uforskammet.
Fik bare en tåbelig PM fra en helt tredje bruger.
Venlig hilsen
A.S.A.
Bonux
08-30-2004, 05:35 PM
Det er jeg også, men plejer ikke ligefrem at være på så kontroversielle fora. Det var også mere et spørgsmål rettet mod de jurastuderende, der står bag siden. Jeg vil gerne have et fyldestgørende svar.
Jeg har desuden fået en PM. Til den person der sendte den vil jeg gerne sige at grunden til at jeg skriver mit navn er at jeg ikke er en kujon.
Venlig hilsen
Andreas Skjæmt Andersen
(der mener vi alle bør stå ved vores ord og skrive vores navne)
Ja det var mig der pm'ede dig.
Du starter selv med at spørge om ip adresser måske kommer til udlevering i tilfælde af en lukning. For mig lyder det som om du er skræmt siden du stiller dette spørgsmål.
Og du så skriver hele dit navn kan jeg så ikke få til at hænge sammen. Man bare kan slå dig op på www.dgs.dk eller kigge i telefonbogen.
Du kunne sgu ligesågodt skrive hele din adresse med det samme :lol: :lol:
Derfor pm'ede jeg dig da jeg mener du modsiger dig selv
Infant Prodigy
08-31-2004, 02:26 AM
For at se skribenters IPer skal man have admin-login. Det har og får APG aldrig. Ligegyldig hvor meget de hiver os i retten vil vi ALDRIG udlevere IP-adresser eller andre oplysninger til dem. De er en flok f**king stikkersvin der kun tjener penge på at sagsøge almindelige mennesker - vi vil ALDRIG samarbejde med dem! Så ingen frygt - ingen IPer blir udleveret.
En for alle - Alle mod APG!
Infant Prodigy / Piratgruppen.org
snehvide
08-31-2004, 08:27 AM
infantprodigy - er du en af bagmændene bag siden?
Du skriver at i aldrig vil udlevere IP adresser, men samtidig bruger du et sprog der nok ikke taler til sidens fordel.
Hvis denne side skal overleve skal det ske med velovervejede indlæg og kommentarer til dagspressen. De følelsesmæssige udbrud er kun med til at siden associeres med ale de andre hacking sider og så mister siden den plausibilitet den har opnået gennem dagspressen.
Venlig hilsen
Andreas Skjæmt Andersen
Så længe der ikke ytres noget ulovligt, kan ingen komme efter jer med nogen god grund. Der er jo ikke forbudt at tale til en lovovertræder.
Hvis I åbenlyst ævler løs om alt muligt strafbart, kan politiet godt kræve logfiler, adminrettigheder og andet, hvis de er interesserede i at straffe jer.
Og jeg vil mene det er relativt simpelt at få oplysninger om os/jer via vor ISP'er, så selv hvis admin herinde sletter forummet her, vil politiet nok nemt kunne spore os, afhængigt af hvor ihærdigt de forsøger.
Sig ingenting I ikke vil stå inde for overfor hele verden, på en ukrypteret forbindelse, eller på et offentligt tilgængeligt forum.
Christian
08-31-2004, 01:56 PM
De følelsesmæssige udbrud er kun med til at siden associeres med ale de andre hacking sider og så mister siden den plausibilitet den har opnået gennem dagspressen.
Jeg er 110% enig i dette. Brug et velovervejet sprog, nu hvor dette sted er ved at være landskendt.
Klawz
08-31-2004, 01:58 PM
Kære alle
Først og fremmest: Der bliver ikke udleveret IP'adr. fra piratgruppen til hverken Fogeden, APG eller Politiet!
MEN - det betyder ikke at det ikke er muligt for de nævnte grupper at få adgang til de IP'er de ønsker. Vi kan risikerer beslaglæggelser eller ransagninger og så er vores løfter ikke meget værd.
Det er også muligt, at IP'erne kan fåes gennem vores udbyder. Vi har valgt en udbyder som prioriterer kundernes retsikkerhed meget højt, men de vil formentligt blive nødt til at bøje sig for loven og en ransagningskendelse.
DERFOR: Tænk over hvad du skriver!
Claus - piratgruppen
Metatron
08-31-2004, 03:49 PM
Ja der bliver nu ikke megen revolution uden ideologi, og så kommer man altså ikke uden om følelsesudbruddene. Jeg synes at det i dette specifikke tilfælde er rart at vide at manden med loggen har hår på brystet. Så kan vi tale pænt sammen når den tillid er etableret.
Rent juridisk er det vel heller ikke så meget et spørgsmål om at få fat i vores ip adresser som hvad i alverden de skulle bruge dem til. Medmindre man da sidder her og tager credit for releases og den slags, og selv i det tilfælde skal der nu noget til for at man kan dømmes.
Hvis nogen alligevel er nervøse for deres ip,vil jeg anbefale dem at bruge en halv time med at lære at bruge en proxy. Alle kan lære at bruge en 3 part proxy i løbet af ti minutter, det er gratis og 100% sikkert. Det er dog aldrig lykkedes nogen at trænge gennem en proxy, så man kan jo bare logge på gennem proxyen hvergang man logger ind på denne slags steder.
humme
08-31-2004, 04:20 PM
Klawz stjal ordene ud af min mund.
Du er her afgjort på eget ansvar, og på trods af at jeg ikke studerer jura mener jeg at kunne sige at chancen for en eventuel beslaglæggelse eller retsligt beordret udlevering af IPer er forholdsvist reel.
Metatron
08-31-2004, 04:47 PM
Med mit kendskab til eksisterende sager mener jeg at kunne sige at:
1. Chancen for beslaglæggelse af Piratgruppens logs er meget lille. Her er ingen ulovlige filer eller links, og som sådan er der ikke belæg for juridiske indgreb mod Piratgruppen.
2. Da man ikke her foretager sig noget ulovligt (vi har dog stadig ytringsfrihed her i landet), vil der ikke være noget at bruge ip adresser til, i tilfælde af en eventuel beslaglæggelse af Piratgruppens eller udbyderens logs.
3. Man kan ikke tale om at man er her på eget ansvar, da ulovligheder begået her vil kunne bebrejdes Piratgruppen, og man derfor også har ansvar overfor Piratgruppen og det samlede community.
4. Det virker absurd at forsøge at være "stueren" med et navn som "Piratgruppen". Hvis formålet er et realistisk udspil i pressen til vores (p2p'rnes) fordel, kunne man hævde at navnet er et dårligt valg. Hvis man derimod gennem navnet ønsker at signalere værdier, virker det overfladisk og absurd at kræve en"diplomatisk" eller rettere falsk tone overfor spørgsmål vedrørende myndighederne.
Konklusionen er, at mon ikke vi skal nøjes med at være paranoide hvor det lønner sig.
ZuCkZ
08-31-2004, 05:02 PM
sørgeligt at vi allerede i starten af sidens levetid, skal diskutere dens endeligt. Det er dog et emne, man vel lige så godt kan redegøre for fra starten af.
3xxx3
08-31-2004, 07:28 PM
ZuCkZ
:roll: Jeg kunne ikke være mere enig...
Men i disse tider kan vi ikke kun håbe på det beste og vendte det værste... :x
jelos
09-02-2004, 08:03 AM
Hej.
Hvor er det typisk, at folk er bange for f.eks APG.. Men hvorfor.??
I ved at det er ulovligt at DL.. I kan jo bare lade være, hvis I er så "bange"....
I må alle have en rigtig god dag.. :P
Klawz
09-02-2004, 08:38 AM
Selvom man er paranoid, kan man godt være forfulgt... ;-)
Spøg til side!
Jeg vil bare lige erklære mig enig med de personer som har manet til ro. Der er ingen grund til skabe uro eller lignende.
Og så bare for en god ordens skyld - Det ER tilladt at dele filer, der er bare enkelte filer, som det er ulovligt at dele. Vi skal væk fra forestillingen om at hvis man har en shared mappe, så bryder man loven.
Først og fremmest: Der bliver ikke udleveret IP'adr. fra piratgruppen til hverken Fogeden, APG eller Politiet!
MEN - det betyder ikke at det ikke er muligt for de nævnte grupper at få adgang til de IP'er de ønsker. Vi kan risikerer beslaglæggelser eller ransagninger og så er vores løfter ikke meget værd.
DERFOR: Tænk over hvad du skriver!
Nu ved jeg ikke hvad man skulle bruges vores IP numre til; men hvorfor er det lige at I gemmer dem i første omgang?
//michael
Infant Prodigy
09-02-2004, 08:05 PM
Hej.
Den eneste årsag til at IPer bliver gemt er, at det gør vores forum automatisk. Det var ikke noget vi havde med i overvejelserne da vi valgte hvilket forum vi ville bruge. Det er altså ikke fordi vi vil registrere folk.
Infant Prodigy / Piratgruppen.org
Anonymous
09-02-2004, 08:34 PM
Hvis nogen alligevel er nervøse for deres ip,vil jeg anbefale dem at bruge en halv time med at lære at bruge en proxy. Alle kan lære at bruge en 3 part proxy i løbet af ti minutter, det er gratis og 100% sikkert. Det er dog aldrig lykkedes nogen at trænge gennem en proxy, så man kan jo bare logge på gennem proxyen hvergang man logger ind på denne slags steder.
Jeg har aldrig kunnet finde ud af at gå gennem en proxy, er blevet bannet fra et site og jeg downloadede forskellige proxy programmer for at komme ind på siden men jeg var stadig bannet, kan du give en kort forklaring på de rigtige programmer og/eller metoder eller har du evt. et link til en side som går i dybden med det for jeg skal have en del hjælp for at det fungerer.
flaGG
09-03-2004, 08:55 AM
syntes nu ikke at folk bør smide personlige oplysninger ud på nettet på den måde som første poster gjorde... det er ganske enkelt ikke god net etikette :mrgreen:
Jeg har aldrig kunnet finde ud af at gå gennem en proxy, er blevet bannet fra et site og jeg downloadede forskellige proxy programmer yada yada yada....
Jeg går stærkt ud fra at du er winblows bruger siden du skriver ovenstående. så lad mig hoppe direkte ud i det ;)
hvis du vil sikre dig anonym browsing på nettet via IE så skal du finde en level 5 http proxy (dvs port 80 eller 8080) og tappe ind under
funktioner->internetinstillinger->fanebladet forbindelser-> tryk på knappen LAN-instillinger -> knappen avanceret -> smid ip nr og port nr ind og tryk ok.
det skal lige siges i samme åndedrag at gratis level 5 proxyer normalt ikke er særligt hurtige og de bliver som regel taget af nettet rimeligt hurtigt igen p.ga. overload.. så du kan forvente at skifte dine proxies et par gange om ugen eller mere..
http://www.samair.ru/xwww/proxy.htm har efter min mening en glimrende liste og en hel del god læsning om proxies..
go jagt, den perfekte proxy er svær at finde :twisted:
P.S. det er ulovligt at scanne netværk efter proxies så lad være med det. du kunne risikere at få politiet på nakken eller endnu værre en mopset sysop!
migmigmig
09-09-2004, 09:14 PM
go jagt, den perfekte proxy er svær at finde :twisted:
http://www.anonx.com er en kommerciel proxy ($10 pr måned), som skulle være meget pålidelig og hurtig.
Selv er jeg ikke bange nok til at have prøvet den.
SuperNeo
09-09-2004, 10:40 PM
Vi har valgt en udbyder som prioriterer kundernes retsikkerhed meget højt
Hvilken udbyder er det ?
hipposvin
09-10-2004, 12:09 AM
jeg kan anbefale programmet:
Complete Anonymous Web Surfing
http://www.pcmesh.com/surf-anonymous.htm
virker fint for både eksperterne, der helst vil gøre det selv, og har en 'Autopilot' funktion der automatiserer ip-skjulningen bag proxy for begyndere som ikke helt er fortrolige med, hvordan man griber det an, men med softwaren kan gøre det med et klik.
http://www.pcmesh.com/ip-check.cgi
http://www.whatismyip.com
er gode sider til at tjekke om du er anonym eller ikke efter du har slået en proxy til.
Athas
09-10-2004, 07:03 AM
syntes nu ikke at folk bør smide personlige oplysninger ud på nettet på den måde som første poster gjorde... det er ganske enkelt ikke god net etikette :mrgreen:
Det kommer så sandelig an på hvor du er. For mig giver det et intryk af seriøsitet hvis jeg ved hvem det er jeg snakker med, det giver mig et indtryk af at det er en der står ved sine udtalelser. Mig bekendt er der ingen netiketteregler der siger at man ikke må dele personlige oplysninger, snarere tværtimod. Hvis du ser på f.eks. Usenet eller tilfældige mailing lists vil du også se langt flere der bruger deres rigtige navn, end der bruger pseudonymer eller nicknames. :)
Mvh.
Troels Henriksen.
Generalt omkring AGP, tror jeg de skal passe på hvad de laver. Jeg har kontaktet politiet et par gange for at få informationer omkring der skulle finde en undersøgelse af min computer sted, eller om AGP bare var igang med af komme igennem min firewall. Der var "sjovt" nok ikke noget igang fra rettens/policens side mod mig, så AGP er vist ganske rigtigt en flok omvandrende moral-copyrights-fortaler, som virkelig vil gøre alt for at vinde erstatningssager mod normale mennesker.
Jeg synes af den danske politik på copyrights området er latterlig. AGP for lov til alt for meget, hvor de virkelig må forstyrre folks privat liv. Vi skal ikke længere væk end den anden side af øresund, for af et AGP som vi kender den herhjemme i danmark, ville være utænkeligt.
Til jer der har en viden omkring jura samt fil deling. Hvordan kan AGP finde ud af precis hvilken mp3 fil der en hentet fra hvilken ftpserver til hvilken computer hvornår, når de ikke har en rensagelseskendelse til hverken serveren eller hos mig? Så vidt jeg husker må AGP intet have med steder der deler filer af gøre. En lov Bill Clinton ordnede (ret mig hvis jeg tager fejl).
AGP fandt hvert fald ud af der var et rimelig stor udveksling af mp3's mellem en server og min computer, og ringede mig op for at give mig en advarsel. Har stadig ikke fundet ud af hvordan de lige kom frem til det. Så måtte jeg pænt forklare den latterlige agp ansatte, i min telefon af jeg var indehaver af copyright licensen - hvis den overhoved eksiterede og jeg derfor måtte kopiere den som jeg havde ville. Sange der er optaget hos mig, burde måtte blive sendt til de andre medlemmer i bandet - det er flot AGP, prøv igen når i endelig finder noget brugbart.
Er godt klar over denne post faldt lidt uden for det emne i ellers diskuterede, men så både agp, politiet, iper etc.
Ville gerne høre hvordan de kan opdage ting der sker mellem en direkte forbindelse til en privat ejet ftpserver og min computer.
Så til alle de AGP medarbejdere der nu er herinde - moral er godt - dobbelt moral er dobbelt så godt - at sige op er mange gange så godt!
/I
komas
11-18-2004, 02:13 AM
Til jer der har en viden omkring jura samt fil deling. Hvordan kan AGP finde ud af precis hvilken mp3 fil der en hentet fra hvilken ftpserver til hvilken computer hvornår, når de ikke har en rensagelseskendelse til hverken serveren eller hos mig? Så vidt jeg husker må AGP intet have med steder der deler filer af gøre. En lov Bill Clinton ordnede (ret mig hvis jeg tager fejl). [quote]
har godt hørt om den lov... den er amerikansk... så den gælder vel ikke i danmark...
you agree that you are not in any way affiliated with any government,police,ANTI-Piracy Group,RIAA,MPAA,IDSA or any other related group, that means that you CANNOT enter this channel. By entering you are not agreeing to these terms and you are violating code 431.322.12 of :the Internet Privacy Act signed by Bill Clinton in 1995. And may not threaten or prosecute any one in this channel.
Skriver de på de fleste servere... Ved ikke om den gælder danske grupper.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.