Se fuld version : Hvad betyder overskrivten? Cracks og serials?
FlyingJay
08-30-2004, 04:18 PM
Sjov overskrift....
Cracks:
Hvad er cracks?
Er der ikke noget som hedder crack hoveder... altså junkier eller misbrugere af et stof... eller hedder det noget andet...
Hvad er serials?
Bonux
08-30-2004, 04:31 PM
cracks er små filer man kopiere over i kopispil for at virke. typisk er det exe. filen som udgøre en crack.
Serials er div. koder man typsik skal skrive ved installering af programmer/spil.
Cenion
08-31-2004, 02:37 AM
en crack er et lille program som bryder en kopisikring eller en anden form for begrænsning i noget software som ellers ville have kostet penge.
en serial er en kode/produktnøgle som typisk skal bruges til at aktivere noget software, eller til tilsvarende formål som en crack.
FlyingJay
08-31-2004, 12:53 PM
Det som jeg egentlig ville spørge om er;
Henleder overskriften til rettens ord for crack og serials, eller henleder den til nudansk ordbogen?
Disse ord har jo ligesom ordet pirat fået ufattelig mange betydninger....
Hvorfor er vi nået derud hvor slangord og samfundshistoriske indord er blevet lovgivning? :roll:
Bonux
08-31-2004, 03:30 PM
Det er skam ikke slangord. Det er bare internationalt som det meste andet der har med computere at gøre.
FlyingJay
08-31-2004, 04:01 PM
Kan man tage et kursus i det "Internationale sprog"?
Kan elever idag vælge endnu et valgfag: International language?
Hvem er "Father of the new international Language"?
Hvis Pirat har fået en ny betydning, skal historie bøgerne så ikke omskrives? (Ligesom HC-Andersens eventyrer)
HAHA, hvordan klæder man sig ud som pirat? tager store briller på og en bærbar under armen.
Hvis crack ikke er noget man kan indtage til teknofester, men en handling på en computer, skal der så ikke handles så befolkningen kan følge med?
Her går man og tror at man skal vogte sin øl for vepse og vupti så laver vi det om til, at vi putter piller i hinandens Øl, dernæst har det noget med computere at gøre.... (Fatter ikke sammenhængen).... Nu må de kære lovskrivere sq lige tage sig lidt sammen. Så vidt vides er det samme handling at kopiere et materiale underlagt patent som, at kopiere Lydene fra Joe Cockers Guitar...
Vores Historie bøger bliver sjove at læse om 3-4 generationers tid.
Eks.
I år 2014 er en pirat, en stilladsarbejder uden livline på, fordi han falder overbord.
I år 2024 er en pirat danmarks nationalret(Internationalret).
Bonux
08-31-2004, 07:21 PM
:roll: :roll: :roll: Jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Det har ekisteret på nettet i mange år. Som de fleste ved så er nettet ikke særlig dansk. Sådan er det.
Elever har computerundervisning, der kommer det hele af sig selv. De fleste børn på 12-13 år ved udemærket godt hvad en crack er set med computerøjne.
Kan elever idag vælge endnu et valgfag: International language?
internationalt = Engelsk. Det siger næsten sig selv. Det har man fra 4 klasse.
Hvis Pirat har fået en ny betydning, skal historie bøgerne så ikke omskrives? (Ligesom HC-Andersens eventyrer)
HAHA, hvordan klæder man sig ud som pirat? tager store briller på og en bærbar under armen.
Har du drukket af natpotten ??
Hvis crack ikke er noget man kan indtage til teknofester, men en handling på en computer, skal der så ikke handles så befolkningen kan følge med?
Du kan starte med at bruge nettet noget mere og sætte dig ind i dets begreber.
Vores Historie bøger bliver sjove at læse om 3-4 generationers tid.
Eks.
I år 2014 er en pirat, en stilladsarbejder uden livline på, fordi han falder overbord.
I år 2024 er en pirat danmarks nationalret(Internationalret).
øhhh
:roll: :roll: . nå ja så længe du selv syntes du er sjov
For lige at runde af. Ting sker i en rasende udvikling for tiden især på nettet. Det bliver man nødt til at acceptere, om man kan lide det eller ej
8)
3xxx3
08-31-2004, 08:27 PM
Bonux
:D Der fik du da hvist lige svaret... :D :D :D :D :D
FlyingJay
09-01-2004, 03:56 PM
Nu tror jeg rent faktisk at både, politiet APG, og PG er fuldstændig ligeglade med om du har computerøjne eller om du er en almindelig civil, og mit egentlige spørgssmål er såre simpelt. Godtager retten og Nudansk ordbog, ordende i overskriften? Og med hvilken forklaring?
Cenion
09-02-2004, 01:00 AM
Nu bor vi i Danmark og ikke i Norge hvor de finder på et norsk udtryk for alle internationale ord som der ikke eksisterer et ord for endnu. Så ja, jeg tror faktisk at ordet crack ender i nudansk-ordbogen, da der ikke umiddelbart findes et dansk ord der dækker den samme betydning. Serial derimod kommer nok ikke så langt, da der findes danske ord som "kode" eller "produktnøgle" som betyder det samme.
Hvorvidt retten godtager disse ord er i mine øjne fuldstændig irrelevant. Der er ingen der hidtil er sluppet for deres straf fordi de brugte tilstrækkeligt mange slangord....
VinZenZo
09-02-2004, 05:43 PM
Fra PiratGruppen.org:
Crack Er et program som modificerer data for komme udenom forskellige typer af kopieringsbeskyttelse.
Ved sq ikke hvor udbredt det ord er, i min tværfaglige ordbog står der intet under 'crack'...
XeroX
09-02-2004, 05:57 PM
"Crack" er et ord laget av mennesker som oss. Den betydningen vi bruker for det er ikke den samme som den egentlige meningen. :)
Se på ordet crack som en flaske-åpner. Når korken er på så kan du ikke drikke det som er inne i flasken. Knuser du flasken da renner det bort masse drikke og resten er ødelagt. Men hvis du åpner flasken med en åpner så funker alt perfekt :)
Håper dere skjønner meg, jeg er norsk :)
jon1ya
09-16-2004, 10:51 AM
Det er fint at se vores budskab er kommet et besøg til Norge også. :)
Dog skal du være opmærksom på, hvis du går ind og læser under "advokaten" at der kan være forskelle på dansk og norsk lovgivning.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.