Se fuld version : Piratgruppen i Politiken
Infant Prodigy
08-30-2004, 09:03 AM
Så gik vi endelig i luften, bla. med en (næsten) halvsides artikel i Politiken idag, mandag. APG tuder selvfølgelig over vores projekt, men der var jo hvad man kunne forvente. Derudover var der også omtale i Radioavisen søndag kl. 17.00 - hør den her:
http://www.dr.dk/nyheder/Radio/Radioavisen/?programmer-stat=true1
Sharing is caring.
Infant Prodigy / Piratgruppen.org
Så gik vi endelig i luften, bla. med en (næsten) halvsides artikel i Politiken idag, mandag. APG tuder selvfølgelig over vores projekt, men der var jo hvad man kunne forvente. Derudover var der også omtale i Radioavisen søndag kl. 17.00 - hør den her:
http://www.dr.dk/nyheder/Radio/Radioavisen/?programmer-stat=true1
Jeps. Jeg fik sendt et link fra en ven der havde læst Politiken. Nu har jeg selv sendt det videre i bedste dele-ånd. Tillykke med jeres site.
Ja det var i Politiken at jeg også blev opmærksom på jeres side
og selvfølig er jeg da nyssgerig og skal herovre og se hvad det er for noget
og jeg regner bestemt med at blive hængende et stykke tid :)
MegaCore
08-30-2004, 03:42 PM
Fantastisk initiativ! På tide at der er nogen der tør gå imod de store modstandere af kunst og kultur, såsom APG og kulturministeren.
Har i noget netværk med udenlandske pendanter? Det er jo i høj grad også en kamp der skal køres i EU/FN regi, da industriens lobbyister har deres klammer hænder fremme her også.
Klawz
08-30-2004, 04:11 PM
Hej Megacore
Vi har fået god støtte fra det svenske "piratbyron", og der skulle være en finsk side undervejs. Du har ret i at det er en international kamp!
RedDogs
08-30-2004, 04:48 PM
Kanont initiativ...... Dejligt et se der er nogle der tør at tage kampen op......
gathering
08-30-2004, 05:04 PM
En meget god ide i fik til dette site for mangler nogle danske forums omkring pirateri
ZuCkZ
08-30-2004, 07:48 PM
Det er da pænt af Politiken at sprede budskabet for dette site. Forummet bliver desværre bare lidt langsomt af det.... :)
Jeg finder Hanne Benders kommentar i Politikens artikel er langt under lavmålet:
»Jeg synes, det er lidt trist, at de gør en dyd ud af det at være pirat. De leverer systematisk og overskuelig information om fildeling i et ikke tidligere set omfang. Det vil udbrede kendskabet til fildeling, og dermed kommer endnu flere ellers lovlydige danskere i konflikt med loven, end det allerede er tilfældet. Der er nok mennesker, det er gået rigtig skidt for i den henseende, og det kan blive meget dyrt«.
Det er for ringe at en advokat med speciale IT-jura ikke kan kende forskel på pirateri og fildeling. Jeg synes I (Piratgruppen) skulle opfordre hende til at læse et par af jeres artikler, f.x.: "Copyleft så selv et barn forstår det" og "Intellektuel ejendomsret og overflodsøkonomi", så hun fatter at det ikke drejer sig om tyveri eller økonomisk vinding. Det kunne også være at lovene og hele copyright-begrebet trængte en revidering, så de passede til den digitale tidsalder.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.