PDA

Se fuld version : Åbne porte

Bonux
08-29-2004, 09:31 PM
Hejsa jeg vil høre om man skal ha åbnet sine porte før at BT overhovedet virker.

Problemet er at jeg er i et foreningsnetværk og har ikke control over dem. Med det nye donkey er det jo en mulighed at installere et plug-in så man kan bruge BT, så jeg tænkte fedt så er der en mulighed for at prøve det.

Problemt er at det ikke rigtig virker eller rettere sagt jeg kan ikke få det til at virke :wink:

BNM
08-30-2004, 02:14 PM
Det er ikke nødvendigt at kunne åbne nogle porte lokalt for at BT teknologien virker, men det gør det muligt at have forbindelser til andre peers som ikke kun er startet af en selv.

Det kan medføre lidt højere hastigheder i det at man med åbne porte, også har mulighed for at have en forbindelse til folk som er bag en NAT og har lukkede porte.

Portene der er tale om er 6881 til 6889. Hvis du kun kan åbne en eller et par, så er de vigtigste (dem der bliver forsøgt først) de lavest nummererede.

Bonux
08-30-2004, 04:36 PM
ok tak for svar. jeg roder videre med det :wink:

Guyver
08-31-2004, 01:29 AM
en god ide er at, hvis der er mulighed for at det at ændre de porte.

Tjek FAQ'en hos www.filelist.org for giud og portnummer.

Dette kan dog ikke køre i den Officelle BitTorrent klient

gathering
08-31-2004, 06:56 PM
portene 6881 til 6889 vil jeg sige du ikke skal bruge da de er blacklistet så du skal ha lavet din klient om til nogle andre porte for du kan kun hente fra supernova på port 6881 til 6889 og ikke fra andre steder af ved dog ikke med piratebay om de også har lukket dem jeg bruger ikke de porte og torrentbit vil ikke se dem

PackedManiac
09-01-2004, 10:35 PM
en god ide er at, hvis der er mulighed for at det at ændre de porte.

Tjek FAQ'en hos www.filelist.org for giud og portnummer.

Dette kan dog ikke køre i den Officelle BitTorrent klient

Man kan sagtens ændre de default porte i den originalle BT klient. Det kræver brug af kommando, men så længe man kender lidt til det, kan det sagtens gøres. Har selv gjort det.

eksempel, -minport 50000 -maxport 50010

qwerty
09-10-2004, 01:57 PM
Hej. Jeg har et kæmpe problem... jeg går på et college, og der har skolen gjort et eller andet så jeg ikke kan uploade, dvs. jeg kan ikke bruge kazaa, e-donkey osv.. Hvordan går jeg udenom?
På forhånd tak....

PackedManiac
09-10-2004, 02:18 PM
Ved ikke meget om det, men det kunne tænke sig at de måske har blokeret de almindeligste porte, som de forskellige programmer bruger.

Her er en liste:

Direct Connect 411 - 413
Kazaa 1214
eDonkey 4662
Gnutella 6346 - 6347
BitTorrent 6881 - 6889

Du kunne prøve at ændre porten i din BitTorrent klient (og, hvis muligt, forwarde dem). Jeg ved ikke om det også kan lade sig gøre med nogle af de andre programmer.

Det kunne også være at 'college'et har installeret en bot, der genkender P2P traffik og programmer.

I nogle tilfælde kan det godt lade sig gøre at bruge dem, men farten vil måske stadigvæk blive stærkt reduceret og kontrolleret. Pas for alt i verden på hvad du laver når det går over 'college' private netværk.. du kunne risikerer at blive smidt ud! Og så vigtig er det vel ikke for dig?!

qwerty
09-10-2004, 02:45 PM
Jo.... Jeg skal da udnytte deres ultra hurtige net... ;) Men prøver lige det du skrev... :?

Panzer
09-12-2004, 09:34 PM
hvor åbner man de good damn porte

PackedManiac
09-12-2004, 10:43 PM
hvor åbner man de good damn porte

Google :roll: (http://www.google.com/search?q=BitTorrent+forward+port&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8)

RC
09-13-2004, 02:16 PM
Et godt link til Porte/Routere: http://www.portforward.com/cports.htm